تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۵:۴۵
کد خبر : 68784

آموزش اسکن اسناد در اندروید

آموزش اسکن اسناد در اندروید

آموزش اسکن اسناد در اندرویدامروزه اسمارتفون‌ها می‌تواند نیاز شما به اسکنر را نیز برآورده کند. از این رو می‌خواهیم نحوه اسکن اسناد در اندروید را در این پست آموزش دهیم
زمانی اسکنرها وسیله‌ای رایج در خان..

آموزش اسکن اسناد در اندروید

امروزه اسمارتفون‌ها می‌تواند نیاز شما به اسکنر را نیز برآورده کند. از این رو می‌خواهیم نحوه اسکن اسناد در اندروید را در این پست آموزش دهیم

زمانی اسکنرها وسیله‌ای رایج در خانه و اداره‌ها بودند که برای همه چیز از آرشیو کردن عکس‌های خانوادگی گرفته تا دیجیتالی کردن اسناد تجاری مورد استفاده قرار می‌گرفتند. اما این روزها گوشی‌های هوشمند جایگزین اسکنر‌ها شدند و دیگر نیازی به داشتن یک دستگاه اسکنر اختصاصی نیست.

گرچه دوربین گوشی‌های هوشمند اولیه و قدیمی در مقایسه با دوربین‌های دیجیتال استاندارد، کیفیت عکس وحشتناکی ارائه می‌دادند، اما در سال‌های اخیر شاهد پیشرفت‌های بسیاری در وضوح و کیفیت تصاویر دوربین اسمارتفون‌ها بوده‌ایم. علاوه بر آنکه دوربین گوشی‌های هوشمند جایگزین دوربین‌های دیجیتال برای اکثر افراد شده‌اند، بلکه کاربران را از داشتن یک اسکنر نیز بی‌نیاز کرده‌اند.

با توجه به تنوع گوشی‌های اندرویدی که تولید کنندگان عرضه کرده‌اند، ممکن است کیفیتی که دستگاه خاص شما برای این کار ارائه می‌دهد متفاوت باشد. با این وجود اگر می‌خواهید از گوشی اندرویدی خود به عنوان اسکنر استفاده کنید، چند روش راحت برای اسکن اسناد در اندروید وجود دارد که در این پست با آن‌ها آشنا خواهید شد.

استفاده از گوگل درایو

اسکن اسناد در اندروید

گوگل درایو با اکثر گوشی‌های اندرویدی همراه بوده و روشی آسان برای اسکن اسناد در اندروید ارائه می‌کند. همانطور که در بالا گفتیم کار کردن با ان بسیار ساده است. برای انجام این کار ابتدا باید برنامه Google Drive را در گوشی Android خود باز کنید. روی نماد + در گوشه سمت راست پایین صفحه ضربه بزنید. سپس از بین گزینه‌های موجود گزینه‌ی Scan را انتخاب کنید. در این مرحله ممکن است که برنامه گوگل درایو از شما بخواهد که Permission (اجازه) دسترسی به دوربین گوشی را به آن بدهید، به ویژه اگر بار اولی باشد که با استفاده از آن می‌خواهید سندی را اسکن کنید. در صورت تایید درخواست، روی Allow ضربه بزنید.

سپس از Google Drive برای گرفتن عکس از سند خود استفاده کنید. هنگامی که با استفاده از دوربین گوشی در این اپلیکیشن عکس را گرفتید، می‌توانید از ابزار برش برای کات کردن لبه‌ها استفاده کنید و هر گونه تصویر پس زمینه اضافی که در اطراف تصویر سند شما دیده می‌شود را حذف کنید. اگر برای کادر بندی مناسب نیاز به گرفتن عکس دیگری دارید، یا اگر بیش از یک سند برای اسکن دارید، همین مراحلی که گفته شد را دوباره تکرار کنید.

دانلود یک اپلیکیشن اسکنر

اسکن اسناد در اندروید

ممکن است گوگل درایو برای برخی از کاربران گزینه خوبی نباشد یا ممکن است به جای آن بخواهند از یک رام اندرویدی متفاوت مثل CalyxOS استفاده کنند که امکانات بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، باید بگوییم که خوشبختانه تعدادی برنامه وجود دارد که می‌تواند به شما در اسکن اسناد در اندروید کمک کند. برای یافتن یک اپلیکیشن مناسب باید مراحل زیر را دنبال کنید.

گوگل پلی استور را باز کنید و روی آیکون جستجو ضربه بزنید و کلمه Scanner را جستجو کنید. از بین گزینه‌های موجود مثل Microsoft Lens یا Adobe Scan یکی را انتخاب کنید. پس از آنکه اپلیکیشن مورد نظر خود را پیدا کردید، مورد انتخاب شده را نصب کرده و بعد آن را باز کنید. سپس برای شروع استفاده از آن دستورات روی صفحه آن را دنبال کنید. اگرچه روش کار با هر برنامه با برنامه دیگر تفاوت دارد، اما اکثر آن‌ها کار مشابهی را انجام می‌دهند. به این ترتیب اگر طبق موارد آورده شده در این پست روش یا اپلیکیشنی را برای اسکن اسناد در اندروید انتخاب کردید، به راحتی می‌توانید اسناد خود را اسکن کرده و نیازتان را برآورده کنید. همچنین با استفاده از این اسکنرها تقریبا می‌توان هر چیزی را به راحتی دیجیتالی کرد.

منبع :slashgearمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.