تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸
کد خبر : 33949

آموزش استفاده از اندروید اتو ؛ تجربه رانندگی متفاوتی را رقم بزنید

آموزش استفاده از اندروید اتو ؛ تجربه رانندگی متفاوتی را رقم بزنید

آموزش استفاده از اندروید اتو ؛ تجربه رانندگی متفاوتی را رقم بزنید آیا قصد دارید از اندروید اتو استفاده کنید ولی بلد نیستید؟ ما در اینجا راهنمای کاملی برای Android Auto را در اختیارتان گذاشته‌ایم.
اندروید اتو، اپلیکیشن ساخت کمپانی اپل برای استفاده از گوشی‌های هوشمند در اتومبیل است و اکنون بدون محدودیت می‌توانید در هر گوشی هوشمندی از آن استفاده کنید. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی آموزش استفاده از اندروید اتو بپردازیم تا بتوانید با استفاده از آن تجربه رانندگی متفاوتی را برای خود رقم بزنید. اندروید اتو تقریباً در تمام گوشی‌های اندرویدی در دسترس قرار دارد؛ بنابراین بدون دردسر می‌توانید از آن لذت ببرید. اما چگونه؟
اندروید اتو چیست؟ اندروید اتو یک اپلیکیشن ساخت گوگل است که به شما اجازه استفاده از برخی قابلیت‌های گوشی اندروید‌ی‌تان در اتومبیل را می‌دهد. اگر اتومبیل شما از یک نمایشگر سر بالا برخوردار است که از اندروید اتو پشتیبانی می‌کند. برخلاف کار پلی اپل، اندروید اتو روی گوشی شما بدون وصل کردن به هرچیز دیگری هم کار می‌کند.
الزامات استفاده از اندروید اتو برای استفاده از اند..

آموزش استفاده از اندروید اتو ؛ تجربه رانندگی متفاوتی را رقم بزنید

آیا قصد دارید از اندروید اتو استفاده کنید ولی بلد نیستید؟ ما در اینجا راهنمای کاملی برای Android Auto را در اختیارتان گذاشته‌ایم.

اندروید اتو، اپلیکیشن ساخت کمپانی اپل برای استفاده از گوشی‌های هوشمند در اتومبیل است و اکنون بدون محدودیت می‌توانید در هر گوشی هوشمندی از آن استفاده کنید. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی آموزش استفاده از اندروید اتو بپردازیم تا بتوانید با استفاده از آن تجربه رانندگی متفاوتی را برای خود رقم بزنید. اندروید اتو تقریباً در تمام گوشی‌های اندرویدی در دسترس قرار دارد؛ بنابراین بدون دردسر می‌توانید از آن لذت ببرید. اما چگونه؟

اندروید اتو چیست؟

اندروید اتو یک اپلیکیشن ساخت گوگل است که به شما اجازه استفاده از برخی قابلیت‌های گوشی اندروید‌ی‌تان در اتومبیل را می‌دهد. اگر اتومبیل شما از یک نمایشگر سر بالا برخوردار است که از اندروید اتو پشتیبانی می‌کند. برخلاف کار پلی اپل، اندروید اتو روی گوشی شما بدون وصل کردن به هرچیز دیگری هم کار می‌کند.

آموزش استفاده از اندروید اتو

الزامات استفاده از اندروید اتو

برای استفاده از اندروید اتو روی نمایشگر اتومبیل خود، به موارد زیر نیاز خواهید داشت:

  • یک گوشی اندرویدی مجهز به اندروید ۶ مارشمالو یا جدیدتر
  • یک سیستم چندرسانه‌ای سازگار در اتومبیل
  • یک کابل USB باکیفیت برای اتصال گوشی به کامپیوتر

اندروید اتو حتی بدون سیم نیز کار می‌کند، اما هنوز پوشش دهی کمی از گوشی‌ها دارد. برای استفاده از اندروید اتو بی‌سیم گوشی شما باید از اندروید ۱۱ پشتیبانی کند. حتی در این صورت هم تنها تعداد کمی از سیستم‌های چندرسانه‌ای اتومبیل از آن پشتیبانی می‌کنند.

اگر می‌خواهید از اندروید اتو روی صفحه گوشی خود استفاده کنید هم کافیست گوشی شما به اندروید ۱۱ مجهز باشد. در این صورت، برای تجربه بهتر، موارد زیر را پیشنهاد می‌کنیم:

  • یک هولدر اتومبیل برای گوشی. این به شما اجازه می‌دهد هنگام رانندگی به جای آنکه گوشی را در دست بگیرید، روی آن قرارش دهید.
  • یکی از راه‌های پخش موسیقی از گوشی در سیستم پخش اتومبیل شما استفاده از بلوتوث یا یک کابل AUX است. بدون این راه شما نمی‌تواند در حالی که از گوشی خود برای ناوبری در نقشه استفاده می‌کنید، از موسیقی لذت ببرید.
  • در نهایت شما باید از یک کابل باکیفیت USB برای شارژ گوشی خود استفاده کنید. بدون آن ممکن است شارژ گوشی شما با استفاده تمام شده و صفحه آن خاموش شود. اگر سیستم پخش اتومبیل شما فاقد یک درگاه USB است، می‌توانید یک شارژر فندکی مخصوص اتومبیل تهیه کنید.

برای استفاده از بسیاری از ویژگی‌های اندروید اتو از جمله ناوبری با گوگل مپس و استریم موسیقی، اتصال دیتا ضروری است. با این حال اگر اتصال دیتای خوبی ندارید، شما می‌توانید از این قابلیت‌ها به صورت آفلاین هم استفاده کنید.

آموزش استفاده از اندروید اتو

دانلود اپلیکیشن Android Auto

اگر گوشی شما به اندروید ۹ یا نسخه‌های قدیمی‌تر مجهز است، شما برای استفاده از این سرسویس در گوشی یا نمایشگر سر بالای اتومبیل خود باید اپلیکیشن Android Auto را نصب کنید. در اندروید ۱۰ به بعد، عملکردهای روی صفحه اندروید اتو در خود سیستم عامل آمیخته است و نیازی به نصب اپلیکیشن اضافی نیست.

با این حال برای استفاده از اندروید اتو به صورت کامل روی نمایشگر گوشی خود هم باید اپلیکیشن اندروید اتو را دانلود کنید.

دانلود Android Auto

راه‌اندازی Android Auto

برای شروع، اتومبیل خود را روشن کنید. اگر می‌خواهید از اندروید اتو روی نمایشگر دستگاه پخش خودرو خود استفاده کنید، گوشی را با پورت USB به آن وصل کنید. برای استفاده از نمایشگر خود گوشی هم کافیست اپلیکیشن اندروید اتو را اجرا کنید.

سپس درخواست‌هایی روی صفحه ظاهر می‌شود که مربوط به ارائه مجوز دسترسی به اندروید اتو است. مجوزهای لازم مثلا اجازه مدیریت مکالمات و دسترسی به موقعی جغرافیایی را به اپلیکیشن بدهید. توجه داشته باشید که وقتی گوشی را برای استفاده از اندروید اتو با کابل USB به اتومبیل خود وصل می‌کنید، بلوتوث به صورت خودکار روشن می‌شود.

آموزش استفاده از اندروید اتو
آموزش استفاده از اندروید اتو

اکنون همه چیز مهیا است تا از Android Auto استفاده کنید. وقتی به سیستم چندرسانه‌ای اتومبیل خود وصل شوید، گزینه‌ها به صورت خودکار روی صفحه نمایان خواهند شد.

اگر هم از نمایشگر اتومبیل خود استفاده می‌کنید، شما باید اپلیکیشن اندروید اتو را روی آن اجرا کنید. منویی روی صفحه ظاهر خواهد شد که شامل بخش‌های مختلفی از جمله یک صفحه هوم و صفحه اپلیکیشن‌ها است.

وقتی برای اولین بار اندروید اتو را روی سیستم چندرسانه‌ای خودرو خود ارسال می‌کنید، یک صفحه خوش‌آمدگویی و برخی راهنمایی‌ها را مشاهده خواهید کرد. می‌توانید آن‌ها را مطالعه کنید یا گزینه Skip را بزنید تا از این مرحله عبور کنید و اپلیکیشن به طور کامل روی نمایشگر سیستم پخش کننده خودرو شما اجرا شود.

آموزش استفاده از اندروید اتو

در هر دو روش استفاده (روی صفحه گوشی یا سیستم پخش خودرو)، اندروید اتو به شما گزینه‌هایی همچون ناوبری، تماس و پخش موزیک را ارائه می‌کند. برای دسترسی به هر یک کافیست روی آیکون هر یک ضربه بزنید.

زبانه Navigation یا ناوبری به شما اجازه دسترسی به اپلیکیشن‌های ناوبری نصب شده روی گوشی‌تان از جمله گوگل مپس و ویز را می‌دهد. یک نسخه ساده شده از این اپلیکیشن‌ها که مخصوص اندروید اتو توسعه پیدا کرده روی صفحه نمایان می‌شود و به شما امکان آن را می‌دهد یک موقعیت جدید برای سفر انتخاب کنید یا از موقعیت‌های ایجاد شده اخیر استفاده کنید.

آموزش استفاده از اندروید اتو
آموزش استفاده از اندروید اتو

در زبانه Phone یا تلفن، شما شورتکات‌هایی را برای Call History (تاریخچه تماس) و Favorites (علاقه‌مندی‌ها) در اختیار خواهید داشت. شما همچنین می‌توانید به فهرست مخاطبین و شماره‌گیری دستی نیز مراجعه کنید، اما توصیه می‌کنیم در هنگام رانندگی از این کار بپرهیزید تا حواس شما پرت نشود.

آموزش استفاده از اندروید اتو
آموزش استفاده از اندروید اتو

در نهایت زبانه Music یا موسیقی است که به شما اجازه دسترسی به اپلیکیشن‌های پخش کننده آهنگ روی گوشی‌تان را می‌دهد. شما باید یکی از آن‌ها را برای دسترسی در اولین اجرا انتخاب کنید، اما همچنین درست مانند بخش ناوبری، شما می‌توانید بین اپلیکیشن‌های موجود جابجا شوید. بسته به اپلیکیشنی که انتخاب می‌کنید، شما می‌توانید بین پلی لیست‌ها و کتابخانه موسیقی‌های دانلود شده گشت بزنید و آن‌ها را پخش کنید. علاوه بر اپلیکیشن‌های پخش کننده موسیقی مانند Spotify، شما در این بخش می‌توانید به اپلیکیشن‌های اجراکننده پادکست نیز دسترسی پیدا کنید.

آموزش استفاده از اندروید اتو

نوع دیگری از اپلیکیشن‌ها که توسط اندروید اتو پشتیبانی می‌کند ولی در بین این گزینه‌ها وجود ندارد، اپلیکیشن‌های پیام رسان است. اگر از اپلیکیشن مانند واتساپ یا تلگرام روی گوشی خود استفاده می‌کنید، شما می‌توانید از فرامین صوتی برای ارسال یک پیام به دوستان و مخاطبانتان استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید نوتیفیکیشن پیام‌های دریافت شده را هم روی صفحه نمایش اندروید اتو مشاهده کنید.

صفحه هوم و فرامین صوتی

در هر صفحه‌ای که هستید، کافیست دکمه گرد Home را لمس کنید تا به صفحه اصلی برگردید. در این صفحه کارت‌های مفیدی از جمله کنترل‌های چندرسانه‌ای، شورتکات‌هایی برای ناوبری سریع و تقویم نمایان می‌شود. اگر بار دیگر روی دکمه Home ضربه بزنید، نمایشگر گوشی شما از اندروید اتو خارج خواهد شد.

وقتی از اندروید اتو روی نمایشگر اتومبیل خود استفاده می‌کنید همین تجربه دقیقاً روی یک نمایشگر بزرگ‌تر در اختیار شما قرار می‌گیرد. تفاوت اصلی بین این دو، فقط اندازه بزرگ‌تر نمایشگر است که باعث می‌شود صفحه هوم آن اپلیکیشن‌های بیشتری را به نمایش بگذارد. شما همچنین در زیر می‌توانید دکمه‌های مختلفی از جمله کنترل چندرسانه‌ای را نیز در اختیار داشته باشید. همچنین یک دکمه گرد در گوشه پایین سمت چپ نمایشگر نمایان می‌شود که با کلیک روی آن، آخرین رویدادها به نمایش درخواهد آمد. و اگر می‌خواهید اندروید اتو روی سیستم پخش اتومبیل شما خاموش شود، کافیست روی دکمه Exit ضربه بزنید.

آموزش استفاده از اندروید اتو

در گوشه سمت راست صفحه هم یک آیکون میکروفون نمایان است. با لمس این آیکون، دستیار مجازی گوگل فراخوانی می‌شود و می‌توانید از آن برای فرامین صوتی جهت استفاده از کنترل‌های صوتی (مانند کم و زیاد کردن صدا)، شروع ناوبری خودرو، تغییر یک آهنگ و مواردی بیشتر در هنگام رانندگی بدون دخالت دست استفاده کنید. در اندروید اتو روی سیستم پخش خودرو، این آیکون به شکل چرخ اتومبیل به نمایش درمی‌آید.

اپلیکیشن‌ها و تنظیمات

در اندروید اتو شما می‌توانید از هر اپلیکیشنی که روی گوشی شما نصب شده و با این سیستم سازگار است، استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید روی گوشی خود از منوی سمت چپ یا روی نمایشگر خودرو خود از منوی اصلی، گزینه Settings را لمس کنید تا وارد صفحه تنظیمات Android Auto شوید.

منبع :makeuseof-: گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.