تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۶:۴۰
کد خبر : 587205

آمار ترسناک اخترشناس آمریکایی از تعداد بسیار زیاد فضاپیماهای بیگانه در منظومه شمسی

آمار ترسناک اخترشناس آمریکایی از تعداد بسیار زیاد فضاپیماهای بیگانه در منظومه شمسی

آمار ترسناک اخترشناس آمریکایی از تعداد بسیار زیاد فضاپیماهای بیگانه در منظومه شمسی به عقیده یکی از ستاره شناسان آمریکایی، فضاپیماهای بیگانه در منظومه شمسی به وفور یافت می‌شوند؛ اما آیا این ادعا صحت دارد؟ موضوع وجود بیگانگان و فضاپیماهای آنها یکی از بحث برانگیزترین مباحث در دنیای امروزی است. برخی دانشمندان همچون آوی لئوب

آمار ترسناک اخترشناس آمریکایی از تعداد بسیار زیاد فضاپیماهای بیگانه در منظومه شمسی

به عقیده یکی از ستاره شناسان آمریکایی، فضاپیماهای بیگانه در منظومه شمسی به وفور یافت می‌شوند؛ اما آیا این ادعا صحت دارد؟

موضوع وجود بیگانگان و فضاپیماهای آنها یکی از بحث برانگیزترین مباحث در دنیای امروزی است. برخی دانشمندان همچون آوی لئوب معتقد به حضور فرازمینی‌ها هستند و عده‌ای این مسئله را از ریشه انکار کرده‌اند. حقیقت چیست و آیا در خارج از سیاره زمین موجوداتی هستند که ما از آنها بی‌خبریم؟

آمار ترسناکی از تعداد فضاپیماهای بیگانه در منظومه شمسی

به اعتقاد آوی لئوب، استاد دانشگاه هاروارد، نخستین شهاب سنگ فضای میان ستاره‌ای با نام Oumuamua به احتمال زیاد بقایای یک فضاپیمای بیگانه بوده است. او همچنین به تازگی اظهار نظر کرده که تعداد این بقایای شهاب سنگی در اطراف ما به 4 میلیون میلیارد یا 4 کوئینتلیون می‌رسد.

لئوب تأکید می‌کند که تا دو سال آینده نخستین تصویر واضح از یوفوها ثبت خواهد شد؛ اما پایه و اساس گفته‌های استاد دانشگاه هاروارد چیست؟ Oumuamua در سال 2017 و از فضای بین ستاره‌ای به زمین رسید و محققان موفق شدند آزمایش‌های مهمی روی آن انجام دهند و همین باعث شد بحث‌های زیادی پیرامون آن به وجود آید.

در واقع تمام آنچه آوی لئوب می‌گوید این است که Oumuamua نوعی سنگ فضایی به دست تمدنی فرازمینی است. این دانشمند به تازگی در مقاله‌ای که منتشر نشده این طور پیش‌بینی کرده است که در اطراف ما اشیای دیگری مشابه Oumuamua وجود دارد. مقاله مذکور به داوری همتا نرسیده است.

  • ماهواره شوالیه سیاه؛ فضاپیمایی در مدار زمین که ساخته دست بشر نیست !

حقیقت فضاپیمای سنگی چیست؟

فضاپیماهای بیگانه در منظومه شمسی

شاید عده‌ای معتقد باشند که آوی لئوب و همکار اخترشناس او یعنی کارسون ازل، دیوانه شده‌اند و فکر می‌کنند یک تکه سنگ فضایی، بشقاب پرنده‌ای عجیب و غریب است؛ اما این‌طور نیست. حقیقت این است که لئوب و دیگر اخترشناسان معتقد به فرضیه او تصور می‌کنند در میان فرضیه‌های متنوع مربوط به Oumuamua، ممکن است این شیء یک فضاپیمای بیگانه باشد.

به نوعی این دو پژوهشگر تعداد فضاپیماها و اشیای ساختگی موجود در منظومه خورشیدی را نشان می‌دهند. آنها با استفاده از نرخ شناسایی اشیای بین ستاره‌ای و اطلاعات موجود پیرامون تراکم اشیای مشابه یکدیگر در فضای اطراف ما توانسته‌اند چنین تخمینی بزنند.

فضاپیماهای بیگانه در منظومه شمسی

تا به امروز چهار شیء میان ستاره‌ای توسط دانشمندان مشاهده شده و محاسبات آنها بر اساس همین مشاهدات توسعه یافته است. از جمله این اشیاء می‌توان به Oumuamua، دو شهاب سنگ به نام‌های CNEOS 2017 و CNEOS 2014 و یک دنباله‌دار اشاره کرد. پژوهشگران همچنین به این که نمی‌توانیم نقاط دوردست منظومه شمسی را کاوش کنیم هم توجه کرده‌اند.

به اعتقاد آنها تمامی این 4 میلیارد شیء به احتمال قوی در حال نزدیک شدن به منطقه قابل سکونت منظومه شمسی هستند و اگر بخواهیم اندازه آنها را تخمین بزنیم، متجاوز از یک متر نخواهد بود. آوی لئوب مدت‌هاست که وقت خود را صرف ساخت دستگاهی برای ثبت تصاویر با کیفیت از یوفوها کرده و امیدوار است بتواند تا دو سال آینده نخستین عکس از بشقاب پرنده‌ها ثبت کند.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.