تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹
کد خبر : 54570

`آمادگی چین برای پرتاب فضاپیمای باری جدید به ایستگاه فضایی این کشور در فضا

`آمادگی چین برای پرتاب فضاپیمای باری جدید به ایستگاه فضایی این کشور در فضا

`آمادگی چین برای پرتاب فضاپیمای باری جدید به ایستگاه فضایی این کشور در فضا – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ موشک Long March-7 Y4 کشور چین که کشتی جدید باری ایستگاه فضایی چین را ..

`آمادگی چین برای پرتاب فضاپیمای باری جدید به ایستگاه فضایی این کشور در فضا – اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ موشک Long March-7 Y4 کشور چین که کشتی جدید باری ایستگاه فضایی چین را پرتاب می‌کند، روز دوشنبه به محل پرتاب خود در استان هاینان در جنوب چین رسیده است.

دفتر مهندسی فضایی سرنشین‌دار چین (CMSEO) روز دوشنبه گفته است که این موشک در کنار کشتی باری "Tianzhou-3" که قبلاً به محل پرتاب فضاپیما منتقل شده است، در محل پرتاب مونتاژ و آزمایش می‌شود.

به گفته "CMSEO" سفینه سرنشین‌دار و موشک حاوی ماموریت فضایی سرنشین‌دار شینزوا-۱۳ نیز طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در مرکز پرتاب ماهواره Jiuquan در شمال غربی چین در حال انجام است.

"CMSEO" اعلام کرده امکانات و تجهیزات هر دو محل پرتاب در شرایط خوبی هستند و همه سیستم‌هایی که در ماموریت شرکت خواهند کرد در حال آماده‌سازی منظم هستند.

پیش از این موشک "Long March-7 Y3" چین حامل فضاپیمای باری "Tianzhou-2" برای ایستگاه فضایی چین، روز یکشنبه به منطقه پرتاب در سایت پرتاب فضاپیمای Wenchang در استان هاینان در جنوب چین منتقل شد.

این پرتاب یکی از ۱۱ ماموریتی است که چین برای تکمیل ساخت ایستگاه فضایی خود تا پایان سال ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی کرده است که شامل سه پرتاب ماژول هسته‌ای، دو کپسول آزمایشگاهی ایستگاه فضایی و چهار پرواز کشتی باری ماموریت سرنشین‌دار است.

ایستگاه فضایی چین با ساخت ماژول هسته در مرکز به صورت T شکل خواهد بود و این ایستگاه می‌تواند با بیش از ۱۰۰ متر مکعب فضا برای زندگی و کار، شش برابر بزرگتر از آزمایشگاه فضایی Tiangong-2 را در خود جای دهد.

در ایستگاه فضایی چین، شش منطقه برای فضانوردان از جمله کار، خواب،‌ سرویس بهداشتی، ناهارخوری، مراقبت‌های بهداشتی و ورزش در نظر گرفته شده است.

"ژو گوانگچن" معاون طراح اصلی سیستم ایستگاه‌های فضایی در آکادمی فناوری فضایی چین در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: در ایستگاه، سه اتاق جداگانه و یک توالت وجود دارد که به سه فضانورد امکان زندگی و اقامت طولانی مدت را می‌دهد. قسمت ناهارخوری دارای یک میز ناهارخوری جمع‌شونده و تجهیزات برای گرم کردن یا سرد نگه‌داشتن غذا و همچنین تامین آب آشامیدنی است و در قسمت ورزش نیز مجهز به دستگاه تردمیل و دوچرخه فضایی است.

وی ادامه داد:‌ این ایستگاه دارای سیستم پشتیبانی برای تولید مجدد اکسیژن و دفع دی‌اکسید‌کربن و گازهای خطرناک و همچنین بازیافت آب است که این امر میزان بار کالاهای مصرفی ارسال‌شده به فضا را کاهش می‌دهد و باعث طولانی‌شدن اقامت فضانوردان در ایستگاه فضایی می‌شود؛ تهویه مطبوع، رطوبت و دمای کار تجهیزات در محدوده مناسب قرار دارد و همچنین فضانوردان می‌توانند در اینترنت گشت و گذار کنند که برای این کار شبکه‌هایی با حداکثر سرعت ۱۰ گیگابیت در ثانیه در دسترس آنها قرار خواهد داشت.

فیلم جدید از فرود فضاپیمای چین بر سطح مریخفضاپیمای باری چین برای تکمیل ایستگاه فضایی به فضا پرتاب شد`آمادگی چین برای پرتاب فضاپیمای باری به مقصد ایستگاه فضایی

انتهای پیام/

منبع خبر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.