تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۷:۵۰
کد خبر : 41253

آماده شدن بالگرد مریخی”نبوغ” برای یک پرواز تاریخی

آماده شدن بالگرد مریخی”نبوغ” برای یک پرواز تاریخی

آماده شدن بالگرد مریخی”نبوغ” برای یک پرواز تاریخی بالگرد مریخی “نبوغ” ناسا در حال آماده شدن برای انجام یک پرواز تاریخی و مهم است.
به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، چندی پیش ناسا اعلام کرده بود که پر..

آماده شدن بالگرد مریخی"نبوغ" برای یک پرواز تاریخی

آماده شدن بالگرد مریخی"نبوغ" برای یک پرواز تاریخی

بالگرد مریخی "نبوغ" ناسا در حال آماده شدن برای انجام یک پرواز تاریخی و مهم است.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، چندی پیش ناسا اعلام کرده بود که پرواز این بالگرد در ماه جاری میلادی (آوریل) رخ خواهد داد حال بنابر گزارش‌ها بالگرد مریخی نبوغ (Ingenuity) در حال آماده شدن برای انجام این کار است. مریخ‌نورد "استقامت"، بالگرد "نبوغ" را در ناحیه‌ای واقع در دهانه "جیزرو" (Jezero) مریخ به خاطر مسطح بودن مستقر خواهد کرد . تکمیل این فرآیند، حدود ۶ روز زمان خواهد برد.

این پرواز احتمالا در تاریخ ۸ آوریل انجام خواهد شد اما پیش از انجام آن کار بالگرد کوچک مذکور می‌بایست بخش زیرین خود را باز می‌کرد که توانست با موفقیت این کار را انجام دهد و اکنون چهار پایه فرود آن درست در بالای سطح مریخ باز شده‌اند .در مرحله بعدی ، مریخ نورد استقامت بالگرد را در مکانی که مرکز پروزگاه نبوغ است، قرار خواهد داد و انجا بخشی۳۳ فوتی (۱۰ متر) مربع از مریخ است که توسط دانشمندان مأموریت انتخاب شده است تا این بالگرد در ایمنی کامل آجا این عملیات را انجام دهد.

"استقامت" پس از جدایی از "نبوغ"، با دقت از آن دور خواهد شد تا امکان شارژ مجدد را برای سلول‌های خورشیدی فراهم کند. ناسا پس از استقرار بالگرد "نبوغ" تلاش خواهد کرد تا همه فرآیند پرواز آزمایشی را طی ۳۱ روز انجام دهد.پیش بینی شده است که این بالگرد در اولین پروازش تنها ۱۰ فوت (۳ متر) از سطح مریخ فاصله گیرد.

در جدیدترین تصویری که ازاین بالگرد مریخی منتشر شده است می‌توانید چهار پایه باز شده آن را مشاهده کنید. بالگرد نبوغ در ۱۸ فوریه ۲۰۲۱ به همراه مریخ‌نورد "استقامت" (Perseverance) وارد سیاره سرخ شد.استقامت برای جستجوی ردپای حیات در مریخ وذخیره کردن نمونه‌های سنگ برای یک مأموریت آینده و حمل آنها به زمین طراحی شده است.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.