تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
کد خبر : 29031

آلودگی مجدد یک مرد هنگ گنگی به کروناویروس دانشمندان را امیدوار کرده است!

آلودگی مجدد یک مرد هنگ گنگی به کروناویروس دانشمندان را امیدوار کرده است!

آلودگی مجدد یک مرد هنگ گنگی به کروناویروس دانشمندان را امیدوار کرده است! گزارش اولین مورد آلودگی مجدد به کروناویروس در هنگ کنگ، موضوع نگران کننده‌ای بوده که در کمال تعجب، باعث امیدواری دانشمندان در مورد مقابله با بیماری کووید ۱۹ شده است.
اخیرا دانشمندان هنگ کنگی موردی از آلودگی مجدد به کروناویروس را ثبت کرده‌اند. این موضوع در نگاه اول چنین نگرانی را به وجود می‌آورد که افراد حتی در صورت مبتلا شدن و بهبودی از بیماری کووید ۱۹، در مقابل ویروس مورد نظر مصونیت نخواهند داشت؛ با این وجود دانشمندان چنین مسئله‌ای را به عنوان یک موضوع امیدوار کننده برای مقابله با پاندمی کرونا در نظر گرفته‌اند. در بررسی این خبر با گجت نیوز همراه باشید.
اخیرا دانشگاه هنگ کنگ مقاله‌ای را در مورد اولین مورد رسمی آلودگی مجدد به ویروس کرونا که با نام “SARS-CoV-2” شناخته می‌شود، منتشر کرده است؛ همان‌طور که اشاره شد، انتشار این مقاله سوالات و نگرانی‌های زیادی را ایجاد کرده و در عین حال، بارقه‌ای از امید را در جامعه علمی به وجود آورده است. برای تایید این مسئله که فرد مورد نظر برای بار دوم به ویروس آلوده شده، ..

آلودگی مجدد یک مرد هنگ گنگی به کروناویروس دانشمندان را امیدوار کرده است!

گزارش اولین مورد آلودگی مجدد به کروناویروس در هنگ کنگ، موضوع نگران کننده‌ای بوده که در کمال تعجب، باعث امیدواری دانشمندان در مورد مقابله با بیماری کووید ۱۹ شده است.

اخیرا دانشمندان هنگ کنگی موردی از آلودگی مجدد به کروناویروس را ثبت کرده‌اند. این موضوع در نگاه اول چنین نگرانی را به وجود می‌آورد که افراد حتی در صورت مبتلا شدن و بهبودی از بیماری کووید ۱۹، در مقابل ویروس مورد نظر مصونیت نخواهند داشت؛ با این وجود دانشمندان چنین مسئله‌ای را به عنوان یک موضوع امیدوار کننده برای مقابله با پاندمی کرونا در نظر گرفته‌اند. در بررسی این خبر با گجت نیوز همراه باشید.

اخیرا دانشگاه هنگ کنگ مقاله‌ای را در مورد اولین مورد رسمی آلودگی مجدد به ویروس کرونا که با نام “SARS-CoV-2” شناخته می‌شود، منتشر کرده است؛ همان‌طور که اشاره شد، انتشار این مقاله سوالات و نگرانی‌های زیادی را ایجاد کرده و در عین حال، بارقه‌ای از امید را در جامعه علمی به وجود آورده است. برای تایید این مسئله که فرد مورد نظر برای بار دوم به ویروس آلوده شده، دانشمندان هنگ کنگی ژنوم ذرات ویروسی فرد را در مرتبه اول و دوم آلودگی با هم مقایسه کردند.

آلودگی مجدد به کروناویروس

مورد آلودگی مجددی که در مقاله دانشگاه هنگ کنگ به آن اشاره شده، مربوط به مردی ۳۳ ساله ساکن این منطقه بوده که برای بار اول، در ماه مارس گذشته به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده بود. ابتلای فرد مورد نظر از طریق آزمایش‌های دقیق تایید شده بود و او پس از بهبودی از بیماری، چند ماه بعد به کشور اسپانیا مسافرت کرد.

گفته شده که این بیمار سابق در ماه جاری به هنگ کنگ بازگشته بود و در فرودگاه این منطقه، در جریان فرآیندهای روتین داخل فرودگاه برای جلوگیری از ورود افراد آلوده، مجددا مورد آزمایش قرار گرفت. همان‌طور که انتظار می‌رود، نتیجه آزمایش داخل فرودگاه این مرد ۳۳ ساله مثبت بود، اما در کمال تعجب او در بار دوم آلودگی هیچ نشانه‌ای از بیماری نداشت.

پیش از هر چیز، با در نظر گرفتن ادعای مربوط به آلودگی مجدد به کروناویروس در این مرد هنگ کنگی، این احتمال مطرح می‌شود که شاید در جریان آزمایش دوم، ابزار آزمایش ذرات ویروسی باقی مانده داخل بدن فرد که از آلودگی اول به جا مانده بودند را تشخیص داده‌اند. به بیان دیگر شاید واقعا اثری از آلودگی مجدد وجود نداشته باشد و تست کووید ۱۹ انجام شده به اشتباه مثبت شده باشد.

آلودگی مجدد یک شخص به کروناویروس دانشمندان را امیدوار کرده است

در واقع باید بگوییم که این احتمال پیش از همه به ذهن دانشمندان هنگ کنگی خطور کرده بود و برای پاسخ دادن به سوال مطرح شده، محققان ژنوم ذرات ویروسی استخراج شده از دستگاه تنفسی فرد در ماه مارس را با نمونه‌های ماه جاری مقایسه کردند. این مقایسه نشان داد که ذرات ویروسی قدیمی‌تر مربوط به رشته‌های ویروسی بودند که در آن زمان، در انگلستان و آمریکا شایع بودند؛ در حالی که ذرات ویروسی جدیدتر مربوط به رشته‌هایی هستند که هم‌اکنون در اروپا افراد را آلوده می‌کنند.

امیدواری دانشمندان

در واقع باید این مسئله را در نظر داشته باشیم که تمامی ویروس‌ها کاملا با یکدیگر مطابقت ندارند و در کنار تفاوت‌های کلی بین ویروسی مانند SARS-CoV-2 و ویروس آنفولانزا یا اچ آی وی، خود ذرات ویروسی خاص هم از لحاظ رشته‌های موجود تفاوت‌هایی با هم دارند.

دانشمندان پس از تایید رسمی وقوع آلودگی مجدد به کروناویروس در مرد هنگ کنگی، وضعیت ابتلای فرد را مورد بررسی قرار دادند و بر اساس اظهارات مقاله منتشر شده در این رابطه، دانشمندان معتقدند که بروز نکردن نشانه‌های بیماری در فرد به هنگام ابتلای مجدد، نشانه مثبت و امیدوار کننده‌ای است.

این دانشمندان معتقدند که نبود علائم بیماری در فرد نشان دهنده توانایی بدن در مقابله با ذرات ویروسی به شکلی بوده که در زمان ابتلای مجدد، سیستم دفاعی بسیار ساده‌تر بیماری را شکست خواهد داد.

خبر خوب و خبر بد

با این تفاسیر وضعیت این مرد هنگ کنگی هم می‌تواند یک خبر خوب باشد، هم یک خبر بد؛ از یک جهت می‌توان امیدوار بود که سیستم ایمنی افراد مبتلا در مدت زمانی نسبتا طولانی پس از بهبودی از بیماری، همچنان اطلاعات مورد نیاز برای مقابله با ذرات ویروسی مورد نظر را همراه خود دارد. به این ترتیب ابتلای مجدد فرد با علائم بسیار خفیف یا حتی بدون علائم رخ خواهد داد.

از طرف دیگر هم این مورد آلودگی مجدد به کروناویروس نشان می‌دهد که همانند بیماری‌های سرماخوردگی و آنفولانزا، هر شخص می‌تواند ظرف مدت کوتاه چند ماه برای بار دوم یا چندم به این بیماری مرگبار دستگاه تنفسی مبتلا شود.

به علاوه می‌توان خوشحال بود که با گذشت ۸ ماه از گزارش اولین موارد ابتلا، این اولین مورد از آلودگی مجدد به کروناویروس بوده و به نظر می‌رسد که چنین اتفاقی آن‌قدرها هم سریع رخ نمی‌دهد. دانشمندان انتظار دارند که تا پیدایش موارد دیگری از آلودگی مجدد، زمان کافی برای بررسی واکنش بدن به ویروس در چنین وضعیتی در اختیار جامعه علمی قرار بگیرد.

-: گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.