تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴
کد خبر : 46853

آغاز فاز دوم تزریق کرونا در کردستان برای افراد بالای ۸۰سال

آغاز فاز دوم تزریق کرونا در کردستان برای افراد بالای ۸۰سال

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد: آغاز فاز دوم تزریق کرونا در کردستان برای افراد بالای ۸۰سال ایسنا/کردستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، گفت: از امروز مرحله فاز دوم تزریق کرونا با لکه‌گیری فاز..

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد:

آغاز فاز دوم تزریق کرونا در کردستان برای افراد بالای ۸۰سال

آغاز فاز دوم تزریق کرونا در کردستان برای افراد بالای ۸۰سال

ایسنا/کردستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، گفت: از امروز مرحله فاز دوم تزریق کرونا با لکه‌گیری فاز اول آغاز می‌شود، در این مرحله با افراد بالای ۸۰ سال که در سامانه سیب پرونده‌ آن‌ها به ثبت رسیده جهت واکسینه تماس گرفته می‌شود.

فرزین رضاعی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به جان باختن تعدادی از بیماران مبتلابه کرونا در استان، اظهار کرد: زمانی که درصد مثبت بودن مبتلایان کرونا بالا می‌رود تعداد بستری‌شدگان نیز در بیمارستان‌ها افزایش می‌یابد که این هشدار مرگ را نشان می‌دهد؛ در این چند روز سنندج و سقز بالاترین تعداد مرگ‌ومیر را داشته‌اند.

وی در خصوص رنگ‌بندی شهرها از لحاظ کرونا، افزود: با توجه به اپلیکیشن ماسک، رنگ‌بندی شهرستان های سنندج و قروه قرمز تیره، دیواندره و بانه قرمز، سروآباد و دهگلان زرد و شهرهای دیگر در وضعیت نارنجی قرار دارند.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، وضعیت نارنجی می‌تواند موقت باشد و در عرض دو یا سه روز به قرمز برگردد.

رضاعی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۱ هزار و ۱۹۲ نفر در استان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند، ذکر کرد: تزریق واکسن کرونا به کادر درمان و بهداشت دیروز به پایان رسید و با احتساب کادر درمان و بهداشت، فوریت‌ها، سرای سالمندان، بنیاد شهید، آزمایشگاه، افراد مبتلا به تالاسمی، بیماران خاص و ام‌اس، پاکبانان و نظام پزشکی بیش از ۱۱ هزار واکسن تزریق شده است.

وی همچنین با اشاره به تزریق واکسن کرونا به افراد پرخطر، گفت: از امروز مرحله فاز دوم تزریق کرونا با لکه‌گیری فاز اول آغاز می‌شود، در این مرحله با افراد بالای ۸۰ سال که در سامانه سیب پرونده‌ آن‌ها به ثبت رسیده جهت واکسینه تماس گرفته می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، عنوان کرد: بعدازاین مرحله، گروه سنی ۸۰ سال به پایین و افراد ۱۸ تا ۶۵ سال که بیماری زمینه‌ای دارند واکسن دریافت می‌کنند.

رضاعی افزود: اگر به‌موقع محموله واکسن به استان برسد ما آمادگی داریم در چند ماه واکسیناسیون را انجام دهیم که موجب می‌شود ۷۵ درصد از مرگ و میر ناشی از بیماری کووید کاهش پیدا کند.

وی در پایان سخنانش یادآور شد: لیست بیماران خاص که دارای کارت شناسایی هستند از طریق معاونت درمان به مراکز بهداشتی ارسال‌شده است لذا این افراد می‌توانند به درمانگاه شهرستان خود جهت دریافت واکسن مراجعه کنند اما افرادی که کارت ندارند می‌توانند از سوی انجمن ثبت‌نام کنند و نیازی به مراجعه حضوری آن‌ها به مراکز نیست.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.