تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۸:۵۴
کد خبر : 59186

آغاز شبیه سازی ماموریت بلندپروازانه زندگی در مریخ

آغاز شبیه سازی ماموریت بلندپروازانه زندگی در مریخ

آغاز شبیه سازی ماموریت بلندپروازانه زندگی در مریخشبیه سازی ماموریت زندگی در مریخ به طور رسمی شروع شد. این ماموریت، اولین قدم محکم بشر برای مستعمره انسانی سیاره مریخ به شمار می‌رود.
شبیه سازی ماموریت ز..

شبیه سازی ماموریت بلندپروازانه زندگی در مریخآغاز شبیه سازی ماموریت بلندپروازانه زندگی در مریخ

شبیه سازی ماموریت زندگی در مریخ به طور رسمی شروع شد. این ماموریت، اولین قدم محکم بشر برای مستعمره انسانی سیاره مریخ به شمار می‌رود.

شبیه سازی ماموریت زندگی در مریخ با عنوان AMADEE-20 توسط انجمن فضایی اتریش به تازگی شروع شده است. این ماموریت بلندپروازنه و جدید اهمیت زیادی در مسیر حرکت برای مستعمره سازی سیاره مریخ دارد.

این آزمایش بزرگ، پایگاه مریخی انجمن فضایی اتریش است و در آن، شش شبه فضانورد در دهانه رامون به مدت یک ماه زندگی خواهند کرد. آنها در این ماموریت قرار است اشکالات احتمالی را پیدا کنند تا تلاش‌های مستعمره سازی سیاره سرخ در آینده راحت‌تر و بدون دردسر باشد.

انجمن فضایی اتریش

انجمن فضایی اتریش، یک آژانس فضایی وابسته به یک کشور خاص نیست بلکه یک سازمان مستقل است که به دنبال عملی کردن مستعمره‌سازی در سیاره مریخ در آینده است. ماموریت AMADEE-20 نیز جدیدترین برنامه در همان مسیر است و مطمئنا بلندپروازانه‌ترین ماموریت این انجمن تا به امروزه به شمار می‌رود.

این ماموریت قرار بود در سال گذشته میلادی شروع شود اما به دلیل شیوع ویروس کرونا، اجرای آن به تاخیر افتاد. پایگاه ماموریت در مکانی دور افتاده صحرایی قرار دارد. در این ماموریت، شش فرد شامل یک زن و پنج مرد، در یک سازه به مساحت ۱۲۰ متر مربع زندگی خواهند کرد. این سازه، شبیه به یک زیستگاه مریخی و آینده‌محور ساخته شده است. این افراد همچنین مجهز به لباس فضانوردی هستند و لیست بلند بالایی از آزمایش‌ها را نیز باید انجام بدهند.

شبیه سازی ارتباطات

شبیه سازی تجربه دور بودن از سیاره زمین، کاری بسیار مهم است. با اینکه اپراتورهای این ماموریت در اینسبروک کشور اتریش قرار دارند اما ارتباط بین آنها و فضانوردها با تاخیری ۱۰ دقیقه انجام می‌شود. این کار، نشان دهنده تاخیری است که در سفر سیگنال‌ها از سیاره مریخ تا زمین وجود دارد.

شبیه سازی ماموریت بلندپروازانه زندگی در مریخ

در تمام مدت، حسگرها و دوربین‌هایی، تمام حرکات فضانوردان و علائم بدنی آنها را زیر نظر خواهد داشت. در خارج از این زیستگاه، آنها به یک مریخ نورد خودمختار و یک پهباد دسترسی خواهند داشت. یکی از چالش‌های پیش‌رو که در این ماموریت یک ماهه بررسی خواهد شد، بررسی نحوه ارتباط و ناوبری بر سطح سیاره مریخ است؛ چراکه جی پی اس و شبکه سلولی مخابراتی که در سطح زمین وجود دارند، در سیاره مریخ نیست.

بخشی از این ماموریت نیز این است که برخی موارد طبق برنامه‌ریزی قبلی پیش نرود. این کار به این دلیل است تا چالش‌ها و موانع را بر روی سیاره زمین شناسایی کنند تا قبل از اینکه انسان‌ها بر روی سیاره مریخ پا بگذارند، بتوان راه‌حل‌هایی برای حل آنها پیدا کرد. مطمئنا، تلاش برای حل مشکلات در سیاره مریخ از سطح زمین و با وجود منابع محدود، به شدت سخت‌تر خواهد بود.

این اولین تلاش انجمن فضایی اتریش برای اجرای ماموریت‌های شبیه سازی نیست. در فوریه سال ۲۰۱۸ میلادی، ماموریت AMADEE-18، یک ماموریت چهار هفته‌ای از شبیه سازی ماموریت مریخ بوده که در کشور عمان اجرا شد. در این ماموریت، پنج شبه فضانورد به بررسی و محک زدن طراحی لباس‌های فضانوردی، آزمایش کردن فناوری های مریخ نورد و قرار دادن تجهیزات مختلف بر روی آن پرداختند.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.