تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲
کد خبر : 74200

آشنایی با بهترین مدل های پارچه ژاکارد مانتویی

آشنایی با بهترین مدل های پارچه ژاکارد مانتویی

فهرست۱ پارچه ژاکارد مانتویی چیست؟۲ پارچه ژاکارد مانتویی چه ویژگی هایی دارد؟۲.۱ تنوع زیاد۲.۲ ایستایی۲.۳ کیفیت بالا۲.۴ چروک پذیری اندک۲.۵ تنفس پذیری بالا۲.۶ لطافت و زیبایی۳ آشنایی با ویژگی های ۵ مدل پرطرفدار پارچه ژاکارد مانتویی۳.۱ پارچه ژاکارد مانتویی ارگانزا۳.۲ پارچه ژاکارد کتان۳.۳ پارچه ژاکارد لمه۳.۴ پارچه ژاکارد تافته۳.۵  پارچه ژاکارد سیملی۴ چطور از پارچه …

پارچه ژاکارد مانتویی یکی از پرفروش ترین پارچه های سال محسوب می شود. این پارچه فوق العاده با تنوع بالا برای دوخت مدل های مختلف مانتو بسیار مورد توجه قرار گرفته است. از پارچه ژاکارد مانتویی می توانید برای دوخت انواع مانتوهای مجلسی کوتاه و بلند استفاده کنید. مدل های ساده پارچه ژاکارد مانتویی ترک نیز برای دوخت مانتوهای کژوال و روزمره مناسب است. اگر برای دوخت مانتو به دنبال یک پارچه ترند روز هستید، بد نیست با انواع پارچه ژاکارد آشنا شوید. در ادامه این مطلب ما قصد داریم به بررسی بهترین مدل های پارچه ژاکارد مانتویی و ویژگی های آن بپردازیم. مطالعه این مطلب برای آشنایی با بهترین پارچه ها و جدیدترین مدل های مانتو ژاکارد، کاربردی و الهام بخش خواهد بود.

پارچه ژاکارد مانتویی چیست؟

 

پارچه ژاکارد مانتویی، یکی از انواع بی شمار پارچه ژاکارد است. این پارچه معمولا نسبت به سایر مدل های پارچه ژاکارد، ایستایی بیشتری دارد. علاوه بر این، طراحی بی نهایت متنوع و خاص آن، پارچه ژاکارد را به بهترین گزینه برای دوخت مانتو تبدیل کرده است. در واقع با انتخاب یک پارچه ژاکارد مانتویی مناسب می توانید به راحتی مدل های خلاقانه ای را طراحی کنید.

پارچه ژاکارد بافتی تار و پودی دارد. در طراحی این پارچه، طرح های مختلف در درون تار و پود آن بافته می شود. به همین دلیل پارچه ژاکارد بافت و ظاهری منحصر به فرد دارد. نوع بافت این پارچه ماشینی در بالا بردن دوام آن نیز موثر است. در واقع یکی از دلایل محبوبیت پارچه ژاکارد مانتویی کیفیت بالای آن است. اگر به دنبال یک پارچه مناسب برای دوخت مانتو اداری و روزمره هستید، پارچه ژاکارد مانتویی ترک می تواند گزینه فوق العاده ای برای شما باشد.

مدل های مختلف پارچه ژاکارد ترک ضخامت های گوناگونی دارد. به همین دلیل انواع مختلف این پارچه برای تمام فصول سال مناسب است. به عنوان مثال از پارچه ژاکارد کتان می توانید برای فصل گرم استفاده نمایید. پارچه ژاکارد مانتویی سیملی یا داماسک برای فصل سرد مناسب تر است.

پارچه ژاکارد مانتویی چه ویژگی هایی دارد؟

حتما تا به اینجا، این سوال برای شما پیش آمده است که این پارچه ترند سال، چه ویژگی هایی دارد؟ چه فاکتورهایی باعث شده است پارچه ژاکارد مانتویی تا به این حد، مورد استقبال قرار بگیرد؟ اگر به دنبال پاسخ این سوالات هستید، مطالعه ادامه مطلب برای شما جالب خواهد بود.

تنوع زیاد

مانتوهای زنانه معمولا مدل های مشخصی دارند و تنوع در الگوی لباس چندان زیاد نیست. به همین دلیل انتخاب یک پارچه خاص و منحصربه فرد، به شما کمک می کند تا بدرخشید. پارچه ژاکارد مانتویی ترک هم به همین دلیل مورد توجه طراحان قرار دارد.

ایستایی

برای داشتن یک مانتوی اداری شیک و حتی کت و شلوار زنانه، به پارچه ای با ایستایی مناسب نیاز دارید. مدل های مختلف پارچه ژاکارد مانتویی ایستایی کاملا مناسبی برای دوخت چنین لباس هایی دارند. در واقع هر چه ضخامت پارچه ژاکارد بیشتر باشد، ایستایی بیشتری دارد.

کیفیت بالا

مانتو به عنوان یک لباس روزمره مدام پوشیده شده و شسته می شود. یکی از فاکتورهایی که پارچه ژاکارد مانتویی ترک را تبدیل به یک پارچه محبوب کرده است، کیفیت آن است. پارچه ژاکارد ترک در طولانی مدت پرز نمی دهد. علاوه بر این ثبات رنگ و کیفیت نخ بالایی دارد. این ویژگی به شما کمک می کند بتوانید تا مدت ها از پوشیدن مانتوی خود با کیفیت روز اول، لذت ببرید.

چروک پذیری اندک

برای دوخت لباس های رسمی مانند مانتو، بهتر است پارچه ای تهیه کنید که چروک پذیری اندکی داشته باشد. پارچه ژاکارد مانتویی به سختی چروک شده و به راحتی نیز اتو کشی می شود. به همین دلیل این پارچه برای دوخت لباس های روزمره که طولانی مدت بر تن می کنید، بسیار ایده آل است.

تنفس پذیری بالا

همانطور که قبلا اشاره شد، پارچه ژاکارد بافتی تار و پودی دارد. این ویژگی باعث شده است این پارچه تنفس پذیری بالایی داشته باشد. البته باید در نظر داشته باشید، در تولید این پارچه از الیاف متنوعی استفاده می شود. الیاف به کار رفته در تنفس پذیری آن تاثیر بسیاری دارد. اما به طور کلی این پارچه به راحتی هوا را از خود عبور می دهد و برای استفاده روزمره مناسب است.

لطافت و زیبایی

خانم ها معمولا ساعات زیادی در طول روز، مانتو بر تن دارند. لطافت پارچه در دوخت مانتو فاکتور مهمی است. این پارچه لطیف و دوست داشتنی معمولا دارای الیاف لمه و تافته نیز هست. این الیاف درخشان و خیره کننده، زیبایی پارچه ژاکارد ترک را دو چندان می کنند.

آشنایی با ویژگی های ۵ مدل پرطرفدار پارچه ژاکارد مانتویی

آشنایی با بهترین مدل های پارچه ژاکارد مانتویی

 

مدل های متنوع پارچه ژاکارد برای دوخت لباس های مختلف مناسب هستند. اما باید بدانید بعضی از مدل های این پارچه به طور اختصاصی به عنوان پارچه ژاکارد مانتویی شناخته می شوند. در ادامه ما قصد داریم به بررسی جزئیات و آشنایی بیشتر با بهترین مدل های این پارچه برای دوخت مانتو، بپردازیم.

پارچه ژاکارد مانتویی ارگانزا

این پارچه زیبا و دوست داشتنی، در دسته پارچه های توری هم قرار می گیرد. در واقع ژاکارد ارگانزا کاملا بدن نما بوده و برای دوخت مانتوهای تابستانی مناسب است. در زمینه پارچه ژاکارد ارگانزا از حریر ارگانزا استفاده می شود. سپس طرح های پفکی و برجسته ژاکارد بر روی آن بافته می شود. زیبایی خیره کننده این پارچه را می توانید با انتخاب آستر مناسب، دو چندان کنید.

از پارچه ژاکارد ارگانزا می توانید برای دوخت مانتوهای بلند مجلسی استفاده کنید. مانتوهای کوتاه عروسکی نیز با این پارچه طراحی می شود. این پارچه زیر دستی کاملا نرم و لغزنده دارد و از هیچ جهتی کش نمی آید. اگر قصد دوخت یک مانتوی اورسایز را دارید، می تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

پارچه ژاکارد کتان

یکی از پرطرفدارترین مدل های پارچه ژاکارد ترک، این پارچه حاوی الیاف کتان است. همانطور که اشاره شد، در تولید پارچه ژاکارد از الیاف مختلفی استفاده می شود. در این مدل محبوب ژاکارد از الیاف کتان و پنبه استفاده شده است. این پارچه به دلیل الیاف خاص خود، کاملا سبک و خنک است. اگر به دنبال یک پارچه ژاکارد مناسب فصل گرم هستید، می توانید پارچه ژاکارد کتان را امتحان کنید.

این پارچه به ندرت چروک شده و دوام بالایی دارد. به هیچ عنوان بدن نما نیست و در نتیجه نیاز به آسترکشی ندارد. از ژاکارد کتان می توانید برای دوخت کت و شلوار هم استفاده کنید زیرا ایستایی مناسبی دارد. بعضی از مدل های این پارچه دو رو است و می توانید با این ویژگی های مدل های خلاقانه ای طراحی کنید.

پارچه ژاکارد لمه

معمولا برای دوخت لباس های شب و مانتوهای مجلسی از پارچه های براق استفاده می شود. پارچه ژاکارد لمه دارای الیاف درخشنده لمه است. استفاده از این الیاف، باعث شده است که پارچه اندکی ریزش دار به نظر برسد. به همین دلیل می توانید از آن برای دوخت مانتوهای بلند مجلسی استفاده کنید. پارچه ژاکارد لمه بدن نما نیست و با بافت لطیف خود، برای دوخت پیراهن نیز مناسب است. تنوع این پارچه زیاد است و می توانید آن را با انواع ژاکارد شاین ساده ترکیب کنید.

پارچه ژاکارد تافته

پارچه تافته بافتی ظریف و اندکی درخشان و لغزنده دارد. پارچه ژاکارد تافته نیز تقریبا چنین ویژگی هایی دارد اما ضخامت آن بیشتر است و زیر دستی خشک و آهاردار دارد. اگر مایلید یک مانتوی چین دار بدوزید، پارچه ژاکارد تافته می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. این پارچه تقریبا خشک، از هیچ جهتی کشسانی ندارد و برای دوخت دامن های پر چین نیز مناسب است.

آستین های مدل دار با چین و پف زیاد جزو ترندهای طراحی لباس سال است. اگر شما قصد طراحی چنین آستین هایی را برای مانتوی خود دارید، می توانید از ژاکارد تافته استفاده کنید. ضخامت این مدل پارچه ژاکارد مانتویی  بسته به مدل و الیاف به کار رفته در آن، متفاوت است. بافت طرح ژاکارد نیز روی آن ممکن است کاملا برجسته و پفکی یا صاف و صیقلی باشد.

 پارچه ژاکارد سیملی

ژاکارد سیملی یا بروکات گزینه فوق العاده دیگری برای دوخت مانتوهای مجلسی محسوب می شود. این پارچه زربافت و نفیس برای دوخت لباس های رسمی بسیار مناسب است. در نتیجه اگر مایلید با پوشیدن یک مانتو یا کت و شلوار درخشان، نگاه ها را به سمت خود جلب کنید باید این گزینه را نیز در نظر داشته باشید. طرح های بافته شده در این پارچه معمولا ظریف تر و البته بسیار باکیفیت تر است. ایستایی آن نیز کاملا برای دوخت لباس های رسمی مناسب به نظر می رسد.

چطور از پارچه ژاکارد مانتویی نگهداری کنیم؟

آشنایی با بهترین مدل های پارچه ژاکارد مانتویی

 

بعضی از مدل های پارچه ژاکارد مانتویی با توجه به الیاف و طرح می توانند در دسته پارچه های نفیس قرار بگیرند. این ویژگی ها بر قیمت نهایی، دوام و روش های نگهداری این پارچه تاثیرات بسیاری دارد. به همین دلیل اگر مایلید مانتوی ژاکارد گران قیمت خود را برای طولانی مدت استفاده کنید، بد نیست با روش های مراقبت از آن نیز آشنا شوید.

گام اول

اگر لباس شما دارای دستور العمل های شستشو است، بر اساس آن عمل کنید. اگر مانتو ژاکارد شما دارای تزئینات و جواهر دوزی است، باید این تزئینات را جدا کنید. برای شستشوی پارچه ژاکارد مانتویی با الیاف ابریشم، بهتر است آن را به خشکشویی بسپارید.

گام دوم

اگر مایلید شخصا پارچه ژاکارد مانتویی را بشویید، بهتر است این کار را با دست انجام دهید. خیساندن پارچه و استفاده از شوینده ملایم را فراموش نکنید. از چنگ زدن و چلاندن پارچه های نفیس، بپرهیزید.

گام سوم

پارچه ژاکارد معمولا در لباسشویی قابل شستشو است. برای این کار از آب سرد و تنظیمات مناسب پارچه های حساس استفاده کنید. سعی کنید کوتاه ترین برنامه شستشو را انتخاب کنید.

گام چهارم

بهتر است لباس خود را به صورت صاف شده از یک آویز لباس، آویزان کنید. این کار از ایجاد چروک های اضافی جلوگیری می کند. برای اتو کشی این پارچه از دمای پایین و یک پارچه نخی به عنوان محافظ استفاده کنید.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.