تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۵:۴۸
کد خبر : 585240

آزمایش موشک نیو شپرد شرکت بلو اوریجین با شکست همراه شد + ویدیو

آزمایش موشک نیو شپرد شرکت بلو اوریجین با شکست همراه شد + ویدیو

آزمایش موشک نیو شپرد شرکت بلو اوریجین با شکست همراه شد + ویدیو موشک نیو شپرد بلو اوریجین در آزمایش پرتاب شکست خورد. شرکت Blue Origin به جف بیزوس تعلق دارد و خود را برای سفرهای شخصی به فضا آماده می‌کند. شرکت فضایی بلو اوریجین که یه موسس آمازون یعنی جف بیزوس تعلق دارد تاکنون

آزمایش موشک نیو شپرد شرکت بلو اوریجین با شکست همراه شد + ویدیو

موشک نیو شپرد بلو اوریجین در آزمایش پرتاب شکست خورد. شرکت Blue Origin به جف بیزوس تعلق دارد و خود را برای سفرهای شخصی به فضا آماده می‌کند.

شرکت فضایی بلو اوریجین که یه موسس آمازون یعنی جف بیزوس تعلق دارد تاکنون توانسته بارها انسان‌ها و تجهیزات علمی را به لبه فضا ببرد. در روز دوشنبه نیز این شرکت می‌خواست در ماموریت NS-23 برای بیست و سومین بار از موشک نیو شپرد استفاده کند؛ اما شرایط طبق برنامه پیش نرفت.

شکست آزمایش موشک نیو شپرد بلو اوریجین در تگزاس

موشک تنها کمی پس از پرتاب آتش گرفت و در نتیجه کپسول اصلی بر اساس برنامه اضطراری از آن جدا شد. آزمایش موشک نیو شپرد بلو اوریجین به صورت زنده پخش می‌شد و در فیلم کاملا مشخص است که کپسول ابتدا از موشک فاصله گرفته و سپس با چتر نجات در بیابانی نزدیک مرکز پرتاب این شرکت در تکزاس فرود می‌آید.

مجری برنامه اعلام کرد که مشکلی پیش‌بینی نشده رخ داده است؛ اما کپسول توانسته سالم به زمین برگردد. بلو اوریجین نیز با تایید مشکل اعلام کرد که هیچ فضانوردی در کپسول نبوده است و نیو شپرد صرفا یک محموله آزمایشی را با خود به فضا می‌برد. خوشبختانه سیستم فرار کپسول به خوبی عمل کرد که یعنی حتی اگر انسانی نیز در آن بود، می‌توانست جان سالم به در برد.

بلو اوریجین کمی بعد اعلام کرد که دلیل شکست آزمایش پرتاب New Shepard به مشکلی در تقویت‌ کننده موشک بر می‌گردد. ماموریت NS-23 این شرکت قرار بود ۳۶ محموله را به فضا ببرد که در میان آنها تجهیزات آزمایشگاهی برای فناوری سلول‌های سوختی هیدروژن، امواج صوتی اولتراسونیک و حتی آثار هنری وجود داشتند. ناسا تاکنون توانسته ۱۸ محموله را پیدا کند.

با وجود شکست پرتاب موشک نیو شپرد، ظاهرا کپسول توانسته به خوبی فرود بیاید و همین نیز یک نکته مثبت برای بلو اوریجین محسوب می‌شود. این شرکت تاکنون توانسته در ماموریت‌ها مختلف ۳۱ نفر از جمله William Shatner (بازیگر فیلم Star Trek) و Michael Strahan (مجری برنامه تلویزیونی) را به فضا بفرستد. آخرین پرتاب سرنشین‌دار این شرکت نیز در مرداد ماه سال جاری انجام شد.

جف بیزوس

اداره هوانوردی فدرال آمریکا نیز در این رابطه بیانه‌ای صادر و تاکید کرد که روی تحقیقات انجام شده در رابطه با مشکل موشک نیو شپرد نظارت خواهد داشت. آنها پیش از پرتاب مجدد موشک نیو شپرد، اطمینان حاصل خواهند کرد که هیچ سیستم، فرآیند یا بخش مرتبط با این اتفاق، بر امنیت عمومی تاثیر منفی نخواهد گذاشت. البته این رویه برای هرگونه حادثه‌ای انجام می‌شود و فقط مختص بلو اوریجین نیست.

یافتن دلیل شکست آزمایش موشک نیو شپرد بلو اوریجین می‌تواند زمان‌بر باشد؛ بنابراین نباید به این زودی منتظر جوابی سریع در رابطه با مشکل تقویت کننده موشک باشیم. اگرچه این اتفاق خطرناک به نظر می‌رسید، اما عملکرد مناسب سیستم فرار کپسول کمی از شدت آن کاست.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.