تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴
کد خبر : 72658

آزادسازی واردات خودرو در ایستگاه پایانی؛ دولت تصویب کند، تمام است

آزادسازی واردات خودرو در ایستگاه پایانی؛ دولت تصویب کند، تمام است

آزادسازی واردات خودرو در ایستگاه پایانی؛ دولت تصویب کند، تمام استسخنگوی دولت در حساب توییتری خود اعلام کرد طرح پیشنهادی صدور مجوز آزادسازی واردات خودرو به هیئت دولت ارائه شده تا در صورت تصویب شاهد از ..

آزادسازی واردات خودرو در ایستگاه پایانی؛ دولت تصویب کند، تمام است

سخنگوی دولت در حساب توییتری خود اعلام کرد طرح پیشنهادی صدور مجوز آزادسازی واردات خودرو به هیئت دولت ارائه شده تا در صورت تصویب شاهد از سرگیری واردات خودرو به کشور باشیم.

طرح ممنوعیت واردات خودرو که از حدود ۴ سال قبل اجرا شده تاکنون مشکلات زیادی را برای بازار خودرو به همراه داشته و اکنون تمام نهادهای تصمیم‌گیرنده در این حوزه از جمله دولت، مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهان از سرگیری واردات خودرو هستند.

جزئیات احتمال آزادسازی واردات خودرو

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در همین راستا به تازگی در صفحه توییتری خود اعلام کرد طرح پیشنهادی صدور مجوز واردات خودرو برای تصویب به هیئت دولت ارائه شد. وی در صفحه توییتری خود نوشت:

طرح پیشنهادی صدور مجوز واردات خودرو در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مطرح و جهت تصویب به هیات دولت تقدیم شد.

ممنوعیت واردات خودرو طی ۴ سال گذشته باعث شده تا عرضه خودرو کاهش پیدا کند و به دنبال آن شاهد افزایش شدید قیمت‌ها باشیم؛ به گونه‌ای که اکنون خودروهای بنز، بی ام و تویوتا لندکروزر مدل ۱۰ سال قبل موجود در بازار ایران از مدل ۲۰۲۲ آنها که در بازارهای کشورهای همسایه عرضه می‌شوند، گران‌تر هستند. همچنین یکی دیگر از تاثیرات سریع آزادسازی واردات ماشین حذف افراد سودجو در بازار خودروهای خارجی خواهد بود.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.