تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۲۹
کد خبر : 69570

آریزو ۵ برقی با یکبار شارژ چند کیلومتر را می‌پیماید؟

آریزو ۵ برقی با یکبار شارژ چند کیلومتر را می‌پیماید؟

آریزو ۵ برقی با یکبار شارژ چند کیلومتر را می‌پیماید؟مدیران خودرو قصد دارد در ۱۴۰۱ از خودروی الکتریکی خود با نام آریزو ۵ برقی رونمایی کند. اما آریزو ۵ برقی با یکبار شارژ چند کیلومتر را می‌پیماید؟
مدتی ..

آریزو ۵ برقی با یکبار شارژ چند کیلومتر را می‌پیماید؟

مدیران خودرو قصد دارد در ۱۴۰۱ از خودروی الکتریکی خود با نام آریزو ۵ برقی رونمایی کند. اما آریزو ۵ برقی با یکبار شارژ چند کیلومتر را می‌پیماید؟

مدتی پیش درباره خودروی تماماً برقی آریزو ۵ مدیران خودرو صحبت کردیم که به زودی نیز راهی بازار می‌شود. این خودرو در شرایطی که آلودگی هوا و آلاینده‌ها بیداد می‌کند، می‌تواند بخشی از نگرانی‌های فعالان و دوستداران محیط زیست را کم کند. در این مطلب قصد داریم میزان پیمایش این خودروی الکتریکی را بررسی کنیم.

آریزو ۵ برقی عملکرد پیمایشی خوبی دارد

طبق آنچه مدیران خودرو ارزیابی کرده است، آریزو ۵ برقی قادر است تا در حالت شارژ کامل ۴۰۰ کیلومتر مسافت را بپیماید و در صورتی که سرعت ثابت خودرو ۶۰ کیلومتر در ساعت باشد این مسافت به ۵۰۰ کیلومتر نیز افزایش می‌یابد. معمولا در شهرهای بزرگ و پرترافیکی مانند تهران، رانندگان دوست دارند خودرویی سوار شوند که خطری برای هم نوعان خود و زیست محیط نداشته باشد.

به تازگی مدیران خودرو به این دغدغه مردم ایران اندیشیده و تلاش کرده تا اولین خودروی تماماً برقی خود را با نام Arrizo 5 EV روانه بازار داخلی کند. قرار است که در سال ۱۴۰۱ این خودرو به تولید انبوه برسد. پلتفرمی که روی این خودرو سوار شده، همانی است که در آریزو ۵ سابق نصب شده بود.

آریزو 5 برقی

این خودروی جدید با ابعاد ۴۵۴۲*۱۸۱۴*۱۴۸۷ می‌تواند نیازهای روزانه یک خانواده متوسط ایرانی را برآورده کند. فناوری که در آریزو ۵ EV به کار رفته موتور الکتریکی PMSM نود کیلوواتی است که می‌تواند حداکثر ۱۲۲ اسب بخار قدرت و ۲۷۶ نیوتن متر گشتاور تولید کند.

خودروی برقی مدیران خودرو می‌تواند در عرض ۸.۴ ثانیه از حالت سکون به ۵۰ کیلومتر و در ۱۰ ثانیه از صفر به صد برسد. بنابراین نباید سرعت این خودروی تماماً برقی را دست کم گرفت و برای مصارف روزانه بی‌نظیر خواهد بود. یکی از مهمترین مواردی که در وسایل نقلیه برقی شایان توجه است، باطری است. تمام کاربران وسایل برقی به باطری اهمیت زیادی می‌دهند.

نوع باطری که در آریزو ۵ الکتریکی به کار رفته، لیتیومی ترناری (Ternary Lithium Battery) است که می‌تواند با برق شهری (AC) و نیز فست شارژ (Fast Charging) در مدت کوتاهی شارژ شود. اگر بخواهید این خودرو را به طور کامل شارژ کنید باید حدود ۷ الی ۹ ساعت زمان صرف آن کنید و با شارژر سریع این مدت زمان به کمتر از یک ساعت خواهد رسید.

آریزو 5 برقی

از جمله سیستم‌های پیشرفته‌ای که در این خودرو وجود دارد، سیستم بازیابی انرژی باطری است. این سیستم در زمان ترمزگیری که اینرسی جنبشی بر اثر ترمز به اینرسی سکون تغییر می‌یاید و انرژی بر اثر اصطکاک ترمز به صورت گرما اتلاف می‌شود وارد عمل شده و با استفاده از انرزی در حال اتلاف نسبت به شارژ باطری‌های خودرو اقدام می‌نماید.

همان‌طور که گفته شد با این خودروی برقی می‌توانید در حالت فول شارژ حدود ۴۰۰ کیلومتر و در صورتی که سرعت شما ۶۰ کیلومتر بر ساعت باشد، حدود ۵۰۰ کیلومتر برانید.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.