تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۳:۴۲
کد خبر : 69154

آذری جهرمی: طرح صیانت هر چه ما نخ کردیم را پنبه می‌کند

آذری جهرمی: طرح صیانت هر چه ما نخ کردیم را پنبه می‌کند

آذری جهرمی: طرح صیانت هر چه ما نخ کردیم را پنبه می‌کندوزیر ارتباطات سابق، آذری جهرمی در کانال تلگرامی خود درباره طرح صیانت و عواقب ناخوشایند آن توضیحاتی داده که در ادامه می‌خوانیم.
در اوضاعی که از نظر..

آذری جهرمی: طرح صیانت هر چه ما نخ کردیم را پنبه می‌کند

وزیر ارتباطات سابق، آذری جهرمی در کانال تلگرامی خود درباره طرح صیانت و عواقب ناخوشایند آن توضیحاتی داده که در ادامه می‌خوانیم.

در اوضاعی که از نظر فناوری تحریم هستیم، فیلترینگ‌های نامعمول و نامعقول نیز مزید بر علت شده تا هم بر شرکت‌ها و هم کاربران فشار مضاعف بیاورد. در همین راستا وزیر ارتباطات سابق در کانال تلگرامی خود راجع به تحریم‌ها و اعمال محدودیت‌های یک شرکت آمریکایی علیه روسیه صحبت کرده است.

طرح صیانت سد ایستادگی‌های ما را در دولت قبلی شکست!

محمد جواد آذری جهرمی در کانال تلگرامی خود درباره اوضاع و شرایط فیلترینگ نوشته است:

پس از اعمال تحریم‌های یک‌جانبه دولت ایالات متحده آمریکا بر ایران و به ویژه پس از خروج ترامپ از برجام، بسیاری از شرکت‌های تهیه‌کننده‌ی زیرساخت خدمات فناوری اطلاعات در دنیا، به ویژه شرکت‌های تأمین کننده زیرساخت خدمات ابری و پلتفرم‌های نرم‌افزاری تلفن همراه، ارائه خدمات به شرکت‌ها و کاربران ایرانی را متوقف کردند.

طرح صیانت

به گفته جهرمی اغلب این شرکت‌ها رویه دولت آمریکا را در پیش گرفتند و کار تا جایی پیش رفت که برخی از پلتفرم‌های ارائه دهنده خدمات بازی‌های رایانه‌ای به گیمرها و کاربران رحم نکردند. همه این تحریم‌های فناورانه را که کنار بگذاریم نباید از فیلترینگ غافل شویم که لبه دیگر شمشیر تیز است.

اکنون باید ببینیم که آیا شرکت‌ها و زیرساخت‌های روسیه نیز می‌توانند آن فشار و تحریمی را که زیست بوم فناوری ایران تجربه کرده است تحمل کنند یا خیر. نباید فراموش کرد که سهم تولید ناخالص داخلی ایران با وجود تمامی تحریم‌هایی که داشتیم، به ۶.۴ درصد رسیده است.

طرح صیانت

جهرمی در ادامه افزود توسعه دیجیتال امروز ایران وابسته به تلاش و کوشش مثال زدنی شرکت‌های ایرانی و سیاست‌های دولت در توسعه فناوری اطلاعات است. البته امروزه شاهد شکسته شدن و کمرنگ‌تر شدن این ایستادگی‌ها هستیم که نمونه بارز آن طرح صیانت است.

منبع گجت نیوز

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.