تاریخ انتشار : جمعه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
کد خبر : 72356

آدم فروشی به سبک یوتیوب؛ افرادی که YouTube آنها را به زندان فرستاد

آدم فروشی به سبک یوتیوب؛ افرادی که YouTube آنها را به زندان فرستاد

آدم فروشی به سبک یوتیوب؛ افرادی که YouTube آنها را به زندان فرستادویدیوهای یوتیوب نقش مهمی در زندگی افراد دارند و گاهی یک ویدیو می‌تواند فردی را به زندان یا برعکس به قصر بفرستد. در ادامه به افرادی می‌..

آدم فروشی به سبک یوتیوب؛ افرادی که YouTube آنها را به زندان فرستاد

ویدیوهای یوتیوب نقش مهمی در زندگی افراد دارند و گاهی یک ویدیو می‌تواند فردی را به زندان یا برعکس به قصر بفرستد. در ادامه به افرادی می‌پردازیم که YouTube برایشان خوب نبود.

یوتیوب به هاب تفریحی دنیای مدرن تبدیل شده است و هر ساعت حدود ۳۰ هزار ساعت ویدیو جدید با موضوعات مختلف روی این وبسایت قرار میگیرد. برخی از این ویدیو‌ها جذاب، سرگرم کننده و یا آموزشی هستند و برخی دیگر نیز به هیچ دردی نمی‌خوردند؛ اما در میان این همه ویدیو گاهی شاهد مواردی هستیم که باعث لو رفتن و به زندان افتادن افراد می‌شوند.

زندان رفتن به خاطر اشتباه در ویدیوهای یوتیوب

آدم فروشی به سبک یوتیوب

سرقت از بانک

قوانین برای کنترل جامعه وضع می‌شوند؛ اما برخی افراد آنچنان تمایلی به رعایت کردن آنها ندارند و ترجیح می‌دهند با ارتکاب جرم به هدف خود برسند. ولی بدتر از همه این است که فردی در اینترنت از خودش به خاطر جرمی که کرده، تعریف بکند. این دقیقا همان کاری بود که Hannah Sabata در سال ۲۰۱۲ کرد.

وقتی هانا ۱۹ سال داشت، تصمیم به سرقت از بانک گرفت. سرقت موفقیت‌آمیز بود؛ اما او در اقدامی احمقانه، پس از اینکه به خانه رسید از خودش فیلم گرفت و در آن علاوه بر نشان دادن پول‌ها و مقداری مواد مخدر، جزئیات مربوط به دزدیدن یک ماشین و سپس سرقت از بانک را توضیح داد.

آدم فروشی به سبک یوتیوب

من همین الان یک ماشین را دزدیم و سپس به بانک دستبرد زدم. من حالا پولدارم و می‌توانم وام شهریه دانشگاهم را تسویه کنم. فردا هم کلی خرید خواهد کردم. من عاشق Green Day هستم!

همانطور که انتظار می‌رفت، به محض اینکه پلیس ویدیو را دید، هانا دستگیر شد. دادگاه او را به ۱۰ تا ۲۰ سال زندان محکوم کرد و اگرچه پس از مدتی به صورت مشروط آزاد شد، ولی رفتار نامناسب وی باعث شد که حکم آزادی مشروط لغو شود و به زندان برگردد.

قاتل بیگناه

تقریبا ۱۰ سال پیش ویدیو‌های مربوط به شوخی و بدلکاری در یوتیوب اوج گرفتند و جزء محبوب‌ترین ویدیوها محسوب می‌شدند. کاربران نیز تنها برای بازدید بیشتر با غریبه‌ها یا عزیزان خود شوخی می‌کردند و یا دست به بدلکاری‌های خطرناکی می‌زدند. در ابتدا این ویدیو‌ها ساده و بی‌خطر بودند، ولی کم کم شرایط تغییر کرد و حتی یک نفر جان خود را از دست داد.

در سال ۲۰۱۸، Monalisa Perez و دوست پسرش می‌خواستند ویدیویی ارائه بدهند که هم خطرناک و هم غیر قابل باور باشد. در نهایت آنها تصمیم گرفتند که پرز یک دایره‌المعارف را جلوی خود نگه دارد و مونالیزا به آن شلیک کند. آنها فکر می‌کردند که ضخامت کتاب گلوله را متوقف خواهد کرد.

آدم فروشی به سبک یوتیوب

در واقع این اولین ویدیو آنها در یک کانال جدید یوتیوب بود و می‌خواستند یک گلوله با کالیبر ۰.۵۰ را در برابر یک کتاب ضخیم قرار دهند. پرز در ابتدا مخالف این کار بود، ولی در نهایت موافقت کرد. همانطور که حدس می‌زنید، متاسفانه گلوله از کتاب رد شد و Ruiz را کشت.

تنها نکته مثبت ماجرا این بود که تمام اتفاقات در یک ویدیو ضبط شده بودند و پرز تنها ۱۸۰ روز را به خاطر قتل غیر عمد در زندان گذراند. این حکم سبک به این خاطر صادر شد که در ویدیو مشخص بود او کاملا با این کار مخالف است.

پنهان شدن در فروشگاه تارگت

ایده‌های بسیار متنوعی برای ساخت یک ویدیو یوتیوب وجود دارند و برخی از آنها نیز واقعا عجیب هستند. در تلاش برای دریافت کلیک و لایک بیشتر، زوجی به نام‌های Charlotte Fischer و Johnson Larose تصمیم گرفتند در هنگام بسته شدن یکی از شعبات فروشگاه تارگت،‌ در آن پنهان شده و سپس از ماجراجویی‌های شبانه خود در آنجا فیلم بگیرند.

آدم فروشی به سبک یوتیوب

در نگاه اول شاید موضوع ویدیو جالب باشد. زوجی که یک شب در فروشگاهی بزرگ گیر افتاده‌اند و البته این چیزی نیست که هرکسی آن را تجربه کند. اما از طرف دیگر این کار ورود غیر مجاز به ملک دیگران به حساب می‌آید و جرم است. آنها گفتند که انتظار جریمه شدن را داشتند که یعنی از غیرقانونی بودن کار خود کاملا آگاه بودند.

هرچند که در عوض با حکم ۷ سال زندان تعلیقی مواجه شدند. آنها همچنین دیگر حق ندارند وارد فروشگاه‌های تارگت شوند. این ویدیو هنوز هم در یوتیوب قرار دارد و چند هزار فالوور را برای این زوج عجیب به ارمغان آورده است.

ویرایش ویدیو کودکان

مرز باریکی بین شوخی و جرم وجود دارد و قطعا Evan Emory این را کاملا حس کرده است. او می‌خواست با کودکان یک مدرسه شوخی کند؛ اما در عوض به خاطر اشتباهش به شهرت جهانی دست پیدا کرد.

ایوان قرار بود به کلاسی در یکی از مدارس میشیگان برود و با آواز خواندن کودکان را سرگرم کند. بچه‌ها در کلاس اول ابتدایی بودند و حتی معاون مدرسه نیز مشکلی با آهنگ خوانده شده نداشت. البته این چیزی بود که در آن زمان اتفاق افتاد؛ زیرا بعدا وضعیت تغییر کرد.

آدم فروشی به سبک یوتیوب

او ابتدا از کودکان در حالی که به آهنگ اولیه واکنش نشان می‌دادند، فیلم‌برداری کرد؛ ولی بعدا با ویرایش ویدیو، یک آهنگ با محتوای جنسی را به جای آهنگ قبلی گذاشت. البته خود بچه‌ها هرگز نسخه جدید ویدیو را ندیدند، ولی والدین آنها از این کار عصبانی شدند و کار به شکایت کشید.

ایوان به ساخت محتوای سوء استفاده جنسی از کودکان متهم شد و حتی ممکن بود حکم ۲۰ سال زندان نیز برای او صادر شود؛ هرچند که در نهایت ۶۰ روز را پشت میله‌های زندان گذراند و ۲۰۰ ساعت نیز کار خدماتی کرد.

نشان دادن مزرعه ماری‌جوانا

این روزها مصرف ماری‌جوانا یا همان ماده مخدر گل بسیار گسترش یافته و حتی در ۱۸ ایالت آمریکا کاملا آزاد است. البته به نظر می‌رسد که به مرور زمان ایالت‌های بیشتری نیز به ۱۸ ایالت اول بپیوندند. هرچند که فعلا اینگونه نیست و در سال ۲۰۱۳ یعنی وقتی که ویلیام بردلی مزرعه ماری‌جوانا خود را در یوتیوب نشان داد، قطعا اینگونه نبود.

آدم فروشی به سبک یوتیوب /ماری‌جوانا

بردلی اهل کنیتیکت بود و به خاطر بیماری سرطان فرصت زیادی برای زندگی کردن نداشت. او یک ویدیو از خودش منتشر کرد که در آن در میان گیاهان ماری‌جوانا ایستاده بود. همین نیز باعث شد که پلیس تصمیم بگیرد خانه بردلی را بررسی کند. پلیس در نهایت نه تنها ماری‌جوانا، بلکه اکسی‌کدون و کوکائین را نیز در خانه او پیدا کرد.

این احتمال وجود داشت که حتی در صورت نشان دادن صورت نیز پلیس هرگز او را پیدا نکند؛ اما بردلی کار را برای آنها بسیار آسان کرد. او نه تنها در کنار مواد مخدر دیده حضور داشت، بلکه نام و کد پستی خود را نیز اعلام اعلام کرده بود. او می‌خواست افراد کمک‌های خود را برایش بفرستند تا در نهایت بتواند محصول مزرعه خود را در اختیار افراد نیازمند بیشتری قرار دهد.

سرقت و فروش فیلم‌های دارای کپی رایت در یوتیوب

یوتیوب اهمیت خیلی زیادی به رعایت قانون کپی رایت در پلتفرم خود می‌دهد و به محض اینکه متوجه شود تصویر یا آهنگ استفاده شده در ویدیو شما به شخص دیگری تعلق دارد، ویدیو را حذف خواهد کرد. اما شرایط در مورد کلیپ‌هایی که داخل یک ویدیو قرار می‌گیرند کمی متفاوت است و شناسایی آنها راحت نیست.

همین نیز باعث شد فردی به نام Bill Omar Carrasquillo از این پلتفرم برای فروش غیرقانونی سریال‌های شبکه‌های مختلف آمریکایی استفاده کند. وی تقریبا ۸۰۰ هزار نفر دنبال کننده داشت و به ازای هر بار تماشای یک سریال (مثلا بازی تاج و تخت) مبلغ مشخصی را (کمتر از مبلغ قانونی تماشای سریال) از آنها دریافت می‌کرد.

آدم فروشی به سبک یوتیوب

او و شرکایش مجموعا ۳۰ میلیون دلار از دریافت حق اشتراک سود کردند. پولی که صرف خرید جواهرات، ماشین‌های لوکس و یک خانه مجلل شد. هرچند که در نهایت یوتیوب متوجه این موضوع شد.

بیل به کلاه‌برداری، پول‌شویی، فرار از پرداخت مالیات و نقض قانون کپی‌ رایت متهم شده بود و اگر این اتهامات ثابت می‌شدند، با حکم ۵۱۴ سال زندان مواجه میشد. او در ابتدا تمامی اتهامات خود را رد کرد، ولی به لطف توافق پیش از محاکمه، با انتشار یک ویدیو در یوتیوب همه آنها را پذیرفت. تاکنون جزئیات مربوط به این توافق منتشر نشده‌ است.

غسل تعمید دردسرساز

تصور کنید که در طول زندگی خود مرتکب جرائم مختلفی شده‌‌اید و اکنون در حال فرار از دست پلیس هستید که ناگهان متوجه اشتباهات خود می‌شوید. آیا خود را تحویل پلیس می‌دهید تا به خاطر جرائم گذشته مجازات شوید یا اینکه تصمیم می‌گیرد به عنوان یک فرد تازه متولد شده زندگی آرامی داشته باشید؟

آدم فروشی به سبک یوتیوب / غسل تعمید

این داستان گنگستری به نام Antonio Montello است که پس از فرار از دست پلیس ناگهان با مسیحیت آشنایی تازه‌ای پیدا کرد. تغییر او آنقدر عمیق بود که حتی تصمیم گرفت به عنوان فردی که تازه متولد شده تحت غسل تعمید قرار گیرد. اما مشکل اینجا بود که پروسه غسل فیلم‌برداری میشد و پلیس توانست از روی محیط اطراف و کشیش مربوطه، Montello را پیدا کند.

اگرچه او مثلا متحول شده بود، ولی باز هم مسئولیت کارهای خود را به عهده نگرفت و از پلیس فرار کرد. وقتی پلیس او را دستگیر کرد، او از حکم ۵ سال زندان به خاطر قاچاق مواد مخدر فرار می‌کرد.

فیلم گرفتن از سرعت غیر مجاز با پورشه

دو نفر به نام‌های David Murray و Timur Khayrov در حال رانندگی با پورشه خود از اسکاتلند به ولز بودند. سرعت آنها ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت بود و تصمیم گرفتند فیلمی از رانندگی با این سرعت را در کانال یوتیوب خود (Vehicle Villans) منتشر کنند. آنها داشتند از بازدیدها و واکنش‌های کاربران لذت می‌بردند که ناگهان پلیس ویدیو را دید.

آدم فروشی به سبک یوتیوب / پورشه

در نهایت این دو نفر دستگیر و به ۸ ماه زندان محکوم شدند.

دستگیری رئیس مافیا به خاطر ایجاد کانال آشپزی در یوتیوب

افراد زیادی هستند که به خاطر ویدیوهای خود از یوتیوب کسب درآمد می‌کنند و قطعا تبدیل شدن به یک یوتیوبر موفق حس خوبی را منتقل می‌کند. همین نیز باعث شد Marc Feren Claude Biart که قاعدتا باید از دوربین اجتناب می‌کرد، به یوتیوب بپیوندد. او که یک رئیس مافیا بود از سال ۲۰۱۴ تحت تعقیب پلیس قرار داشت؛ اما علاقه او به آشپزی آنقدر زیاد بود که یک کانال آشپزی را در یوتیوب راه‌اندازی کرد.

آدم فروشی به سبک یوتیوب

البته Biart می‌دانست که نباید جلوی دوربین دیده شود و به همین خاطر هرگز صورتش را نشان نمی‌داد. با وجود این، او خالکوبی‌های منحصر به فردی داشت که در ویدیو دیده می‌شدند و همین کار را خراب کرد. در نهایت پلیس توانست او را در جمهوری دومینیکن دستگیر و به ایتالیا بازگرداند.

منبع :toptenzمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.