تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸
کد خبر : 65915

آداک از لوگوی جدید خود رونمایی کرد

آداک از لوگوی جدید خود رونمایی کرد

آداک از لوگوی جدید خود رونمایی کرد آداک قرار است با برداشتن گام‌های جدی‌تر وارد دنیای دیجیتال شود و در آینده‌ای نزدیک مرجع تمامی کاربران حوزه تکنولوژی از جمله لپتاپ قرار گیرد.
آداک، نامی ک..

آداک از لوگوی جدید خود رونمایی کرد

آداک قرار است با برداشتن گام‌های جدی‌تر وارد دنیای دیجیتال شود و در آینده‌ای نزدیک مرجع تمامی کاربران حوزه تکنولوژی از جمله لپتاپ قرار گیرد.

آداک، نامی که در سال‌های آینده بیشتر از آن خواهید شنید. این شرکت برای حضوری پرقدرت در زمینه تکنولوژی دست به تغییراتی جدی از جمله لوگو و شعار خود زده است. هدف آداک از تغییرات صورت گرفته تبدیل شدن به مرجع در حوزه دیجیتال از جمله لپ تاپ است.

تاریخچۀ لوگوی آداک

از همان ابتدای شکل‌گیری بازار کامپیوتر ایران، شرکت آداک نیز فعالیت‌های خود را در زمینه عرضه لپتاپ و نوت بوک در سال ۱۳۸۳ آغاز کرد. این شرکت ابتدای راه را با یک لوگوی بسیار ساده شروع کرده و در طول سالیان این لوگو دستخوش تغییراتی شده است. تا این که در سال ۱۳۹۷ با یک تایپوگرافی ساده اما زیبا پا به عرصه فروش آنلاین گذاشت. این نماد با یک لوگوتایپ ساده متشکل از حروف ADAK با رنگ سیاه در زمینه سفید رنگ کار خود را آغاز نمود؛ لوگویی مفهومی و به راحتی قابل تشخیص.

با افتتاح فروشگاه آنالین آداک در زمینه خرید لپ تاپ، تاپیوگرافی جدید “یک گام جلوتر “هم برای این مجموعه در نظر گرفته شد، که حکایت از پیشگام بودن این مجموعه در مسیر تکنولوژی دارد. در کنار این تغییرات، آداک نیم نگاهی هم به خدمات پس از فروش مشتریان خود داشت و با این دیدگاه تصمیم به راه‌اندازی بخش گارانتی لپ تاپ‌های خود کرد.

تغییر لوگوی آداک

لوگوی سابق آداک با ویژگی خود تا چند سال مورد استفاده قرار گرفت. تا این که پس از ۳ سال مدیران شرکت آداک تصمیم به تغییر آن گرفتند و بعد از تحقیقات بسیار و مشورت با طراحان صاحب نام در این صنف، تغییرات لوگو آغاز شد. استراتژی مدیران آداک در طراحی لوگو، همواره گرایش به سادگی بوده و همین استراتژی را تاکنون پیش برده‌اند.

در نهایت مدیران آداک با برگزاری مراسمی از لوگوی جدید این مجموعه رونمایی کردند و لوگوی جدید آداک در آبان ماه سال ۱۴۰۰ متولد و پا به عرصه ظهور نهاد. این مجموعه طی انتشار ویدیویی در اینستاگرام خود به معرفی المان‌های به کار رفته در لوگوی جدید آداک پرداخت و اعلام کرد که به زودی در همه بخش‌ها از این نماد استفاده خواهد کرد.

معرفی اجزاء لوگو

طراحی لوگوی جدید آداک از عناصر پویایی، استقامت و حرف A تشکیل شده است که با نگاه اولیه به آن متوجه می‌شویم این لوگو ترکیبی از سه مثلث با اندازه‌های متفاوت است و هر کدام نماد بخشی از مجموعه بزرگ آداک هستند. که این بخش‌ها شامل تکنولوژی در زمینه محصولات دیجیتال، بخش بازرگانی واردات و صادرات کالا، همکاری با سازمان‌ها و در انتها بخش خدمات پس از فروش شرکت آداک می‌باشند.

در کنار استفاده از این المان‌ها و رنگ‌ها به کار بردن منحنی در طراحی لوگوی آداک، نشان از داشتن حس راحتی با مخاطب دارد. در لوگوی جدید نام ADAK به صورت ساده و با حروف بزرگ نوشته شده است و دیگر خبری از حرف A با المان قرمز رنگ نیست.

چرا رنگ آبی ؟

با کمی تحقیق در زمینه رنگ‌شناسی، متوجه می‌شویم که رنگ آبی نماد اعتماد و اطمینان است. آداک با الهام گرفتن از این رنگ به دنبال ایجاد حس اعتماد و اطمینان برای کاربرانی است که در دنیای دیجیتال از مشتریان برند آداک هستند. هدف از این کار این است که کاربران با خیالی راحت از فروشگاه اینترنتی آداک خرید داشته باشند.

چرا رنگ نارنجی ؟

رنگ نارنجی در بحث رنگ‌شناسی، نشانه قدرت است. در نظر گرفتن این رنگ برای بخش بازاریابی، نشان از توانمند بودن آداک در زمینه همکاری با تمامی سازمان‌ها به علاوه همکاری با برندهای مطرح جهانی در زمینه لپ تاپ و نوت بوک از جمله ایسوس، لنوو، اچ پی و … دارد. آداک همچنین به عنوان کامل‌ترین مرجع مدل‌های لپ تاپ گیمینگ در بازار نیز شناخته شده است.

چرا رنگ سبز ؟

رنگ سبز در مبحث رنگ شناسی نماد آرامش و صلح به حساب می‌آید. استفاده از این رنگ در لوگوی آداک به معنی داشتن خیالی راحت در تمامی مراحل خرید از آداک و حتی بعد از آن است. این رنگ برای بخش خدمات پس از فروش آداک از جمله گارانتی در نظر گرفته شده است. تمامی برندها از جمله لپ تاپ ایسوس ، لنوو و غیره با گارانتی خود آداک عرضه می‌شوند. از لحاظ فونت نیز، یک فونت زیبا و در عین حال ساده برای این لوگو چه در بخش انگلیسی و چه در بخش فارسی طراحی شده است.

آداک

تغییر شعار آداک

تغییرات در برند آداک فقط در بخش لوگو خلاصه نمی‌شود. و شعار این مجموعه هم به طور کل تغییر یافته است. تغییری که صحبت از قرار گرفتن به عنوان بزرگترین مرجع در زمینه دیجیتال از جمله لپ تاپ دارد. ” سرچشمه‌ی دنیای دیجیتال ” شعاری است که آداک برای خود انتخاب کرده است. شعاری که نشان از تغییرات گسترده در آداک و همچنین نگاهی روشن به آینده دارد. همچنین این شرکت برای بخش خدمات پس از فروش و گارانتی خود شعار ” تکیه‌گاه دنیای دیجیتال” را در نظر گرفته است که مضمون بسیار هماهنگی با خدمات ارائه شده در این بخش دارد.

علت تصمیم تغییر لوگوی شرکت آداک

تصمیم مجموعه بزرگ آداک برای ایجاد تمایز در لوگوی این شرکت، ورود قدرتمند و در عین حال پر رنگ به عرصه دیجیتال است. اهداف این شرکت تا جایی است که به بزرگترین و شناخته‌ترین مجموعه در این زمینه تبدیل شود. آداک برای تحقق این هدف گام اول را با تغییر در لوگو و شعار خود برداشته است تا نشان دهنده عزم خود در این مسیر باشد.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.