تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲
کد خبر : 63034

آخرین مسابقه‌ی فصل فرمول یک در سال ۲۰۲۱، رویارویی تاریخی همیلتون و ورشتپن

آخرین مسابقه‌ی فصل فرمول یک در سال ۲۰۲۱، رویارویی تاریخی همیلتون و ورشتپن

آخرین مسابقه‌ی فصل فرمول یک در سال ۲۰۲۱، رویارویی تاریخی همیلتون و ورشتپن مسابقات فرمول یک همیشه در بالاترین سطح از رقابت های رانندگی قرار داشته‌اند. جدال های جذاب، نفس گیر و گاهی خطرناک، ل..

آخرین مسابقه‌ی فصل فرمول یک در سال ۲۰۲۱، رویارویی تاریخی همیلتون و ورشتپن

مسابقات فرمول یک همیشه در بالاترین سطح از رقابت های رانندگی قرار داشته‌اند. جدال های جذاب، نفس گیر و گاهی خطرناک، لذت تماشای این ورزش را برای طرفداران خود چندین برابر کرده است. در این مطلب قصد داریم تا با یکی از هیجان انگیز ترین رقابت های دنیای فرمول یک و محل برگزاری آن آشنا شویم.

ورزش فرمول یک در طول عمر ۷۱ ساله‌ ی خود، شاهد هیجان انگیزترین رقابت های رانندگی بوده است. مسابقاتی که مانند الماسی درخشان، بر روی لیست بلند تاریخ این رشته خودنمایی می‌کنند. این تنش ها لزوما مربوط به دو راننده از دو تیم مختلف نبوده و گاهی حتی به درگیری و رقابت های درون تیمی هم منجر شده است.

رقابت هایی مثل جدال حساس آلن پراست (alain prost) و آیترون سنا (Ayrton Senna)، در حالی در سال های ۱۹۸۸ و ۱۹۸۹ به وقوع پیوست که هر دو آن‌ها عضو تیم مک لارن بودند و هیچکدام، حتی برای از دست دادن یک امتیاز هم پا پس نمی‌کشیدند.

فرمول یک - پراست و سنا

مایکل شوماخر اسطوره‌ ی تیم فراری، سبک جدیدی از این رقابت ها را به نمایش گذاشت و بدون توجه به چارچوب‌های سن و سال، با راننده های جوانی مثل فرناندو آلونسو (fernando alonso)، راننده ی تیم رنو یا میکا هکینن (mika hakkinen)، راننده ی تیم مک لارن وارد جنگ چرخ به چرخ می‌شد.

او حتی به سباستین فتل (sebastian vettel) 20 ساله که با انگیزه فراوان همراه ماشین ردبول وارد پیست می‌شد هم رحم نمی‌کرد و در سال ۲۰۱۰ صحنه های شگفت انگیزی را خلق کرد.

به هرحال ممکن است که شما در آن سال ها طرفدار ورزش فرمول یک نبودید. یا حتی امکانات لازم را برای دنبال کردن آن نداشتید؛ اما اکنون شانس این را دارید که شاهد رقابتی باشید که نفس را در سینه ی شما حبس می‌کند. رقابتی که از نظر آمار یا هر معیار قیاس دیگری، مانند آن را در هیچ لحظه‌ ای از تاریخ این ورزش ندیده‌اید.

جدال همیلتون و ورشتپن؛ جهان نظاره می‌کند

فرمول یک - نبرد تاریخی

مسابقه فرمول یک جایزه بزرگ ابوظبی، امروز ۲۰ آذر ساعت ۱۶:۳۰ درحالی در کشور امارات در پیست یاس مارینا برگزار می‌شود که دو راننده‌ی برتر آن یعنی لوئیس همیلتون و مکس ورشتپن، بدون حتی یک امتیاز اختلاف با یکدیگر، وارد پیست می‌شوند. این رقابت شامل ۲۰ راننده از ۱۰ تیم مختلف می‌شود.

آخرین بار در سال ۱۹۷۴ هم شاهد چنین رقابتی بودیم. در رقابت پایانی آن سال، راننده مک لارن یعنی امرسون فیتیپالدی (Emerson Fittipaldi) و راننده فراری یعنی کِلِی رگازونی (clay regazzoni)، با امتیاز برابر وارد پیست شدند.

لوئیس همیلتون راننده بریتانیایی مرسدس، همانند رقیب بدون نقص خود یعنی مکس ورشتپن هلندی از تیم ردبول ریسینگ (redbull racing)، در طول ۲۰ مسابقه ی گذشته‌ی خود ۳۶۹.۵ امتیاز بدست آورده است. به دلیل اینکه ورشتپن در طول فصل، ۹ مسابقه را با پیروزی پشت سر گذاشته، در رده‌ی اول جدول رانندگان امسال است. همیلتون با یک پیروزی کمتر در رده دوم جدول قرار دارد.

برای درک بهتر عملکرد فوق العاده ی این دو راننده باید بدانید که هم تیمی همیلتون یعنی والتری بوتاس (valtteri bottas)، تا این جای کار با ۲۱۸ امتیاز در رده سوم امسال است.

همیلتون و ورشتپن در فصل ۲۰۲۱ فرمول یک، کلکسیون صحنه های جذاب را خلق و بیشترین استرس و هیجان را به طرفداران خود منتقل کرده‌اند.

همیلون سریع تر از همیشه

لوئیس همیلتون ۳۵ ساله در طول حضور خود در مسابقات فرمول یک موفق به کسب ۷ قهرمانی جهان شده است. از این نظر، فقط یک راننده یعنی مایکل شوماخر با او برابری می‌کند. البته به قول شوماخر، رکورد ها برای شکستن خلق شده‌اند و همیلتون تجسم این جمله است. راننده انگلیسی تیم مرسدس با شکستن رکورد بالاترین تعداد برد یعنی کسب ۱۰۳ پیروزی و ۱۰۳ شروع مسابقه از جایگاه اول یا به اصطلاح پول پوزیشن (pole position) افتخارات جدیدی برای خود کسب کرده و اکنون تمام تمرکز خود را روی مسابقه ابوظبی و فتح هشتمین قهرمانی جهان خود قرار داده است. لوئیس در چند مسابقه ی اخیر خود نشان داده که می‌تواند ماشین مرسدس را به پرواز دربیاورد.

شوماخر و سنا به ترتیب ۶۸ و ۶۵ پول پوزیشن در طول فعالیت حرفه‌ای خود کسب کرده‌اند.

برخلاف بعضی دیگر از رانندگان که با کمک ثروت خانوادگی و کمی هم استعداد، به فرمان خودرو فرمول یک رسیدند، همیلتون از خانواده ‌ای کاملا متوسط رشد کرده. به طوری که حتی پدرش برای تامین مخارج اولیه خانواده خود مجبور به کار در چندین مکان مختلف بود. همیلتون علاوه بر مهارت رانندگی بی نظیر خود، اشتیاق زیادی به فعالیت‌های انسان دوستانه و استایل های پوشیدنی مخصوص به خود دارد.

فرمول یک - لباس همیلتون

لوئیس همیلتون درحال بررسی پیست ابوظبی

لوئیس همیلتون اولین قهرمانی خود را در سال ۲۰۰۸ در حالی از چنگ فراری بدست آورد و که همه فیلیپه مسا (felipe massa) را قهرمان می‌دانستند، اما داستان عوض شد و او با جایگاه پنجم مسابقه را به پایان رساند و قهرمان آن سال شد.

ورشتپن هلندی بدون خطا و با انگیزه

در سمت دیگر مکس ورشتپن ۲۲ ساله، با در اختیار داشتن خودرو رقابتی و اشتباهات انگشت شمار در طول این فصل و پس از چند فصل کسب تجربه، از همان مسابقه ی اول امسال نشان داد که کار مرسدس به سادگی سال های قبل نخواهد بود. ورشتپن در سن ۱۷ سالگی وقتی هنوز گواهینامه رانندگی شهری خود را نگرفته بود وارد رقابت فرمول یک شد. او در مسابقه اسپانیا ۲۰۱۶ در حالی اولین پیروزی خود را بدست آورد که فقط ۱۸ سال سن داشت و توانست لقب جوان ترین فرد برنده را به خود اختصاص دهد.

فرمول یک - اولین پیروزی مکس ورشتپن

اولین پیروزی مکس – ۲۰۱۶ اسپانیا

سبک رانندگی ورشتپن کمی خشن است و رانندگان دیگر ترجیح می‌دهند به دوئل رو در رو با او وارد نشوند. مهارت کنترل خودرو در شرایط بارانی و پیست خیس چیزی است که ورشتپن تسلط و مهارت بالایی در آن دارد. مسابقه برزیل ۲۰۱۶ یا روسیه ۲۰۲۱ گواه این موضوع هستند. در برزیل به شکل عجیبی مانع از برخورد خودرو خود با کناره های پیست شد. مکس همچنین در روسیه توانست از بارش باران بیشترین استفاده را بکند و پس از استارت از رده های پایین، مسابقه را با رده دوم به پایان برساند

پیست یاس مارینا و پایان نزدیک ترین رقابت تاریخ فرمول یک

فرمول یک - سن مارینا در شب

رقابت پایانی فصل ۲۰۲۱ فرمول یک به میزبانی امارات در شهر ابوظبی و پیست یاس مارینا برگزار می‌‍شود. در ادامه بیشتر با این پیست فنی و گران قیمت آشنا می‌شویم.

ابوظبی، پیست یاس مارینا، جواهر موتور اسپرت خاورمیانه

در حال حاضر در خاورمیانه سه کشور امارات، بحرین و عربستان میزبان مسابقات فرمول یک هستند اما هیچ کدام دلربایی یاس مارینا را ندارند. کشور امارات، بدون هیچ اغراقی توانست این مکان را از دل دریا و بیابان خالی خلق کند.

این مکان چیزی فراتر از یک پیست است و بیشتر به یک شهربازی گران قیمت شباهت دارد. وجود مراکز خرید بزرگ، پارک های آبی و مجموعه سرزمین فراری، در کنار تماشای مسابقات فرمول یک، تجربه ای شیرین خواهد بود.

فرمول یک - سرزمین فراری

مجموعه دنیای فراری در ابوظبی

یاس مارینا در جزایر مصنوعی ابوظبی ساخته شده و افتتاح آن به سال ۲۰۰۹ باز می‌گردد. این پیست که با ۲۲ پیچ خود، ۵.۵ کیلومتر طول دارد یکی از گران ترین مکان های برگزاری مسابقات فرمول یک است. هزینه ی ساخت آن حدود ۱ میلیارد دلار تخمین زده شده است. به دلیل اختلاف ساعت، مسابقات در شب برگزار می‌شود و نورپردازی های خیره کننده‌ پیست، چشم را نوازش می‌دهد.

وجود هتل های شیک در اطراف این پیست باعث شده که به سرعت، تمامی ۵۰ هزار بلیط گران قیمت آن پیش فروش شود. بلیت مسابقه نهایی فصل ۲۰۲۱ فرمول یک در بازار سیاه با قیمت ۶۰۰۰ پوند معامله می‌شود.

پلی که بین پیچ ۱۸ و ۱۹ آن قرار دارد هم می‌تواند میزبان تماشاچیان باشد. جایگاه اختصاصی پیست با ۶۰ متر ارتفاع در کنار خط شروع واقع شده و از مجلل ترین مکان های پیست است. این جایگاه اختصاصی که ظاهر برج مانندی دارد، به برج آفتاب مشهور است.

امارات همچنین درحال حاظر میزبان مسابقات قهرمانی شطرنج جهان نیز هست.

فرمول یک - هتل یاس در شب

هتل یاس در شب

در ادامه با هیجان انگیزترین لحظاتی که در طول فصل ۲۰۲۱، بین همیلتون و ورشتپن رخ داده همراه می‌شویم.

برخورد های همیلتون و ورشتپن در فصل ۲۰۲۱ فرمول یک

رقابت بین مرسدس و ردبول حتی قبل از شروع فصل ۲۰۲۱ آغاز شد. جایی که فدراسیون اتومبیل رانی یا به اختصار فیا (FIA) قوانین جدیدی برای ساخت خودرو های فرمول یک در نظر گرفت. این قوانین به طور واضح به ضرر مرسدس تمام و باعث شد خودرو مرسدس یعنی W12 سرعت کمتری در شروع فصل داشته باشد. طبق این قانون، سینی زیر خودرو نباید هیچگونه شکافی داشته باشد و همین موضوع تاثیرات زیادی روی آیرودینامیک W12 گذاشته است.

در سمت مقابل ردبول با استفاده از بال عقب منعطف خودرو خود یعنی RB16 توانست برتری کسب کند.

انگلیس، پیست سیلوراستون (silverstone) و اولین جرقه‌های جنگ

فرمول یک - خسارت شدید ردبول بعد از سیلورستون

ردبول RB16 پس از تصادف در سیلوراستون

ورشتپن در مسابقه جایزه بزرگ بریتانیا که از اهمیت زیادی برای همیلتون برخوردار بود، توانست در دور تعیین خط جایگاه اول را کسب کند. همیلتون در رده دوم استارت پیست قرار گرفت. هنوز از چند پیچ ابتدایی مسابقه خارج نشده بودیم که تصادفی شدید بین این دو راننده رخ داد. مکس که جلوتر قرار داشت به هیچ وجه حاضر نبود که کنار بکشد و لوئیس هم با سرعت بالا در تعقیب او بود. با ورود به پیچ، در حالی که مکس سرعتی حدود ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت داشت، فضای کافی برای ورود به پیچ در اختیار همیلتون قرار نداد و برخورد این دو راننده باعث شد که مکس با همان سرعت به خارج از پیست پرتاب شود. ضربه ای که از این تصادف به مکس وارد شد “۵۱ جی” تخمین زده می‌شود. صدای تشویق هوادارن انگلیسی درست بعد از این اتفاق دلخراش، بازتاب زیادی در رسانه های دنیا داشت.

فرمول یک - آغاز تصادف بریتانیا

برخورد همیلتون (خودروی عقب) با ورشتپن (خودرو جلو)

مکس بدون آسیب از این تصادف خارج شد اما چهره ی او نشان می‌داد که هیجان فصل از اینجا آغاز می‌شود. کریستین هورنر (christian horner) مدیر تیم ردبول، این حرکت همیلتون را به شدت محکوم کرد و غیرحرفه ای و خطرناک برشمرد. همیلتون به خاطر رفتار خطرناک خود ۱۰ ثانیه جریمه دریافت کرد اما در پایان، پیروز مسابقه خانگی سیلوراستون شد.

دانلود ویدیو

خودرو ردبول مکس آسیب بسیار زیاد و مخربی را متحمل شد. ردبول خسارت وارد شده به خودرو RB16 را حدود ۱.۸ میلیون دلار اعلام کرد.

ایتالیا، مونزا، ببخشید قربان شما نمی‌توانید اینجا پارک کنید

فرمول یک - مونزا 2021

پرواز ورشتپن بر روی مرسدس

تصادف بعدی زمانی در پیست مونزا رقم خورد که همیلتون راننده‌ جلوتر بود. شدت تصادف به حدی بود که خودروی ردبول، دقیقا بالای خودرو مرسدس متوقف شد. این برخورد باعث شد تا هر دوی آن‌ها نتوانند مسابقه را به انتها برسانند. هرچند لاستیک RB16 به کلاه کاسکت همیلتون برخورد کرد اما خوشبختانه او آسیبی ندید.

دانلود ویدیو

داوران مسابقه که به اصطلاح استوارد (steward) نامیده می‌شوند، حرکت مکس را مستحق جریمه دانستند و سه رده جریمه برای مسابقه بعدی او در نظر گرفتند.

فرمول یک - مونزا همیلتون
فرمول یک - تصادف وحشتناک مونزا
فرمول یک - مونزا 2021

اهتزاز پرچم برزیل توسط همیلتون، به یاد آیترون سنا

فرمول یک - برزیل

همیلتون همراه با پرچم برزیل در پایان جایزره بزرگ سائوپائولو

همیلتون بارها اعلام کرده که الگوی ورزشی او در فرمول یک، آیترون سنا بوده و به او علاقه‌ شدیدی دارد. ورشتپن در مسابقه ی برزیل از ابتدا پیشتازی را در اختیار داشت و تلاش های همیلتون برای سبقت از او به سرانجامی نمی‌رسید. در دور ۴۸ از مسابقه بهترین موقعیت برای سبقت همیلتون رخ داد. اما مکس در حرکتی خطرناک و غیر حرفه ای با دیر ترمز کردن، ورود به پیچ را برای خود و لوئیس غیرممکن کرد. درنتیجه باعث شد هر دو آن‌ها از خارج از پیست، به مسیر مسابقه برگردند.

فرمول یک - تصادف برزیل

داوران این حرکت را خطا تشخیص ندادند. البته آن‌ها به نوعی خواستند هیجان مسابقه را حفظ کنند. هرچند لوئیس فاتح پیست سائوپائولو شد اما حرکت مکس نشان داد که هر لحظه امکان وقوع تصادفی بزرگ تر از پیست بریتانیا وجود دارد. چرا که هیچ کدام از این دو راننده عقب نشستن را بلد نیستند و به هم رحمی نمی‌کنند.

فرمول یک جده، سرزمین عربستان و پیستی ناشناخته

فرمول یک - تصادف در جده

برخورد همیلتون و ورشتپن در جایزه بزرگ عربستان ۲۰۲۱

فرمول یک روزگاری فقط در کشور های اروپایی برگزار می‌شد. این ورزش اکنون طرفداران زیادی پیدا کرده و دو عامل پول و محبوبیت باعث شده به کشور های نزدیک ما هم کشیده شود. اگر شما قصد تماشای فرمول یک از نزدیک را داشته باشید، کشورهای عربستان، بحرین، امارات، ارمنستان، آذربایجان، ترکیه و روسیه مقاصد نزدیک به شما هستند.

اوج هیجان در اولین حضور جده

پیست عربستان در اولین حضور خود در تقویم فرمول یک شاهد یکی از حساس ترین رقابت ها بود. این پیست که از نوع پیست های خیابانی است، سرعت متوسط بالایی دارد و به علت نداشتن کناره‌ های زیاد، هر اشتباه می‌تواند مساوی با حذف شدن راننده باشد. پیست جده، اشتباه راننده طمع کار را نمی‌بخشد و او را به سختی جریمه می‌کند. همانطور که در اولین مسابقه ی خود، ۵ راننده را بعد از تصادف به گاراژ تیم های خود فرستاد.

ورشتپن مسابقه را از جایگاه دوم و پشت سر همیلتون شروع کرد. در همان پیچ اول، جدال بین این دو راننده شروع شد و هر کدام می‌خواستند پیروز پیچ یک باشند.

شروع مکرر تصادفات و پرچم قرمز

با برخورد میک شوماخر (پسر مایکل شوماخر) به کناره‌‌ی پیست، اولین تصادف رخ داد و خودروی ایمنی به پیست وارد شد. پس از بررسی نهایی مشخص شد که برای تعمیر دیوار های ایمنی پیست، مسابقه باید متوقف شود.

فرمول یک - تصادف سیلورستون

برخورد میک شوماخر با دیواره پیست و توقف مسابقه

استراتژی های تیم ها باعث شد که بعد از شروع مجدد مسابقه، مکس از رده‌ی اول استارت بزند اما سرعت استارت بسیار بالای همیلتون خطر بزرگی را برای پیشتازی مکس به وجود آورد. مکس باز هم از استراتژی دیر ترمز کردن استفاده کرد و از پیست خارج شد و سعی کرد مسیر همیلتون را از بیرون پیست سد کند. اقدام غیرقانونی او از سمت داوران دیده شد و به مکس اطلاع دادند که برای پس دادن جایگاه آماده شود.

فرمول یک - نبرد برای پیچ یک جده

ورشتپن (خودرو اول) سعی می‌کند که از خارج پیست به مسابقه برگردد

در همین لحظه تصادف دیگری در ابتدای پیست رخ داد و مجدد با پرچم قرمز و توقف رقابت همراه شدیم. با شروع مجدد مسابقه و رخ دادن چند حادثه‌ کوچک دیگر، مکس با جریمه زمانی رو به رو شد و باید جایگاه اولی را به همیلتون تقدیم می‌کرد. در مسیر کفی که سرعت ماشین های فرمول یک بالای ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است، ورشتپن با کم کردن دنده و ترمز کردن در جلوی همیلتون، سعی می‌کند که جایگاه را به او برگرداند.

لوئیس در رادیو به مهندس تیم مرسدس می‌گوید که مکس واقعا دیوانه است. خوشبختانه لوئیس همیلتون با عملکرد به موقع خود توانست از وقوع تصادفی بزرگ جلوگیری کند. اگرچه که بال جلوی ماشین او آسیب دید و باعث کاهش سرعت مرسدس او شد. باید بدانیم به علت دانفورس (downforce) بالای ماشین های فرمول یک، حتی برداشتن پا از روی پدال گاز ، با ترمز کردن خودرو های سوپر اسپرت شهری برابری می‌کند.

داوران بعد از بررسی گفتند که دستور پس دادنِ جایگاه ، فقط به مکس مخابره شده بود و لوئیس از آن خبر نداشت. به هرحال برای پس دادن رده، راننده باید از خط مسابقه ای یا به اصطلاح ریسینگ لاین (racing line) خارج شود که مکس ورشتپن این کار را نکرد.

ابوظبی، شیخ نشین امارت و ایستگاه آخر فرمول یک

سِر لوئیس همیلتون و مکس ورشتپن بعد از فصلی پر از هیجان و بالا و پایین به مرحله ی آخر یعنی پیست یاس مارینا رسیدند. هر دو راننده در حالی امروز وارد پیست می‌شوند که امتیاز یکسانی دارند. درصورتیکه مکس و لوئیس امروز نتوانند مسابقه را به اتمام برسانند، مکس به علت برتری در تعداد برد، قهرمان فصل ۲۰۲۱ فرمول یک می‌شود. مکس با پیشتازی در دور تعیین خط، مسابقه امروز را از جایگاه نخست استارت شروع می‌کند و همیلتون پشت سر او، در رده دوم قرار می‌گیرد.

همیلتون در چند مسابقه‌ ی اخیر، نشان داده که حداقل از نظر سرعت، دست برتری را دارد. امروز هم موتور مسابقه ی برزیل را روی W12 خود نصب خواهد کرد. راننده ی مرسدس خاطره خوبی از ابوظبی ندارد. او در رقابت سال ۲۰۱۶، مقام قهرمانی را به هم تیمی خود، نیکو رزبرگ (nico rosberg) واگذار کرد.

ردبول هم ثابت کرده که چیزی از برتری خود در پیچ های پیست را واگذار نکرده و در قسمت های پیچ در پیچ مسیر، برتر است.

چیزی که رقابت امروز را به شدت ملتهب کرده، مصاحبه ی مکس در سال ۲۰۱۹ است. مکس ورشتپن با قاطعیت می‌گوید: اگر برای برد نیاز به برخورد باشد، آن را می‌پذیرم. نیازی نیست همیشه از پاک ترین راه به قصد خود برسید. در نظر بگیرید که در زمان بازنشستگی خودم، ۵ عنوان قهرمانی داشته باشم؛ حال مهم است که محبوب ترین فرد هم باشم؟ نه؛ در پایان فقط برنده شدن مهم است.

هشتمین قهرمانی از دست رفته شوماخر

فرمول یک - عصبانیت شوماخر

این موضوع دور از ذهن نیست چرا که قبلا هم شاهد چنین صحنه ای بودیم. سال ۱۹۸۹ پیست اسپا بلژیک. رقابت بین مایکل شوماخر و میکا هکینن در حساس ترین حالت خود بود. در روز مسابقه با باران شدیدی مواجه شدیم و حجم باران به حدی رسید که در مسابقه های امروزی باعث توقف رقابت می‌شد. در همان ابتدای کار با تصادف زنجیره ای، بسیاری از راننده ها به کار خود پایان دادند.

تصادف شوماخر و از دست رفتن رویای قهرمانی هشتم

مایکل شوماخر استاد پیست های خیس بود. او راننده ها را یکی پس از دیگری به اصطلاح لپ (lap) می‌کرد و یک دور از آن‌ها جلوتر بود. در فرمول یک اگر راننده پیشتاز، از آخرین راننده عبور کند، او را لپ کرده و یک دور از او جلوتر است. راننده آخر، مجاز به رقابت با پیشتاز نیست و باید به او اجازه عبور دهد.

شوماخر در دور ۲۵ مسابقه، برای لپ کردن دیوید کولتارد (david coulthard) که هم تیمی میکا هکینن است اقدام می‌کند. ژان تاد (jean toad) مدیر ارشد اجرایی فراری و رئیس فعلی فیا، به سمت گاراژ مک لارن می‌رود. به مهندس تیم مک لارن می‌گوید که مایکل در حال لپ کردن راننده ی شما است. راه را باز بگذارید. اما اتفاقی که فراری از آن هراس داشت رخ داد و دیوید کولتارد در خط مسابقه ترمز و سرعت خود را کم کرد. شوماخر هم نتوانست از این برخورد جلوگیری کند. با برخورد این دو راننده با یکدیگر، ادامه‌ی مسابقه برای شوماخر غیرقابل امکان شد.

فرمول یک - عصبانیت شوماخر
فرمول یک - تصادف شوماخر در بلژیک
فرمول یک - شوماخر 1998 بلژیک اسپا

شوماخر با چهره ای خشمگین وارد گاراژ شد. در حالی که تمام اعضای تیم سعی در آرام کردن او داشتند، به سوی گاراژ مک لارن رفت و آن‌ها را مقصر باخت خود دانست. در فصل ۱۹۹۸ میکا هکینن قهرمان شد و این تصادف به برتری امتیازی او کمک بسیاری کرد.

با گذشت ۲۰ سال از این مسابقه باز هم نتیجه گیری دقیقی وجود ندارد و کسی با قاطعیت درمورد این حادثه صحبت نمی‌کند.

خداحافظی کیمی رایکونن (kimi raikkonen) با فرمول یک؛ آخرین ماتادور قهرمان فراری

فرمول یک - قهرمانی فراری 2007

فراری بیشترین سابقه حضور در فرمول یک و بیشترین تعداد قهرمانی را دارد. در سال های اخیر این خودروساز ایتالیایی نتوانسته موفقیت های پیشین خود را تکرار کند.

کیمی رایکونن آخرین قهرمانی فراری در سال ۲۰۰۷ بدست آورد. این راننده فنلاندی، در مسابقه امروز به کار خود پایان می‌دهد. او پس از ۲۰ سال حضور در مسابقات فرمول یک و کسب ۲۱ پیروزی، اعلام بازنشستگی می‌کند.

بیشتر بخوانید :۱۰ خودرو خاص که صاحبانشان آنها را از دید همه مخفی نگه داشته‌اند

غیبت نیکیتا مازپین (nikita mazepin) راننده تیم هاس به علت ابتلا به کرونا از دیگر اتفاقات مهم این دیدار است.

مسابقه پایانی فرمول یک فصل ۲۰۲۱ امروز در ساعت ۱۶:۳۰ در شهر ابوظبی برگزار می‌شود و پیشنهاد می‌کنم به هیچ عنوان تماشای آن را از دست ندهید چرا که برای دیدن چیزی شبیه به آن باید حداقل ۹ سال صبر کنید.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.