تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
کد خبر : 35393

آخرین ضربه ترامپ به هواوی قبل از ترک کاخ سفید

آخرین ضربه ترامپ به هواوی قبل از ترک کاخ سفید

آخرین ضربه ترامپ به هواوی قبل از ترک کاخ سفیدحتی با وجود آنکه رئیس‌جمهور آمریکا یعنی دونالد ترامپ چهارشنبه آینده کاخ سفید را ترک خواهد کرد، او وقت خود را صرف کرد تا آخرین بار به سازنده تلفن همراه و تجهیزات شبکه چینی یعنی هواوی ضربه بزند. طبق گزارش رویترز، دولت ترامپ به غول فناوری چینی اعلام کرده است که برخی از مجوزهای اعطا‌شده به تأمین‌کنندگان خود از جمله اینتل را لغو می‌کند. علاوه بر این، دولت آمریکا به هواوی اطلاع داده است که در حال برنامه‌ریزی برای رد ده‌ها درخواست مجوز برای تهیه قطعات و ارائه خدمات به این شرکت است.
در ماه مه سال ۲۰۱۹، ترامپ شرکت هواوی را در فهرست سیاه تجاری قرار داد. این حرکت مانع دسترسی هواوی به تأمین‌کنندگان آمریکایی خود بدون اجازه از وزارت بازرگانی شد. علی‌رغم اینکه اقدام مذکور منجر به از دست دادن گوگل به‌عنوان یک تأمین‌کننده شد، هواوی مقاومت کرد. این شرکت برای مدت کوتاهی از سال جاری، از نظر میزان محموله‌ها، بهترین تولیدکننده تلفن همراه در کره زمین بود.
دقیقاً یک سال از روزی که هواوی در فهرست سیاه تجاری قرار گرفت، این شرکت ضربه بزرگ دیگری را از طرف دولت ترامپ در..

آخرین ضربه ترامپ به هواوی قبل از ترک کاخ سفید

حتی با وجود آنکه رئیس‌جمهور آمریکا یعنی دونالد ترامپ چهارشنبه آینده کاخ سفید را ترک خواهد کرد، او وقت خود را صرف کرد تا آخرین بار به سازنده تلفن همراه و تجهیزات شبکه چینی یعنی هواوی ضربه بزند. طبق گزارش رویترز، دولت ترامپ به غول فناوری چینی اعلام کرده است که برخی از مجوزهای اعطا‌شده به تأمین‌کنندگان خود از جمله اینتل را لغو می‌کند. علاوه بر این، دولت آمریکا به هواوی اطلاع داده است که در حال برنامه‌ریزی برای رد ده‌ها درخواست مجوز برای تهیه قطعات و ارائه خدمات به این شرکت است.

در ماه مه سال ۲۰۱۹، ترامپ شرکت هواوی را در فهرست سیاه تجاری قرار داد. این حرکت مانع دسترسی هواوی به تأمین‌کنندگان آمریکایی خود بدون اجازه از وزارت بازرگانی شد. علی‌رغم اینکه اقدام مذکور منجر به از دست دادن گوگل به‌عنوان یک تأمین‌کننده شد، هواوی مقاومت کرد. این شرکت برای مدت کوتاهی از سال جاری، از نظر میزان محموله‌ها، بهترین تولیدکننده تلفن همراه در کره زمین بود.

دقیقاً یک سال از روزی که هواوی در فهرست سیاه تجاری قرار گرفت، این شرکت ضربه بزرگ دیگری را از طرف دولت ترامپ دریافت کرد. از سپتامبر گذشته، تراشه‌های تولیدشده با استفاده از فناوری آمریکایی برای ارسال به هواوی، نیاز به مجوز از ایالات متحده داشته‌اند. هواوی دومین مشتری بزرگ‌ترین سازنده تراشه جهان یعنی TSMC بود و هواوی از دریافت تراشه‌های پیشرفته‌ای که خود طراحی کرده بود، منع شد. در چند سال گذشته، ایالات متحده متحدان خود تحت فشار قرار داده است تا از استفاده آن‌ها از تجهیزات شبکه هواوی در فناوری ۵G جلوگیری کند.

ایالات متحده هواوی را یک تهدید برای امنیت ملی می‌داند

white House

دونالد ترامپ برای ضربه زدن به هواوی، تأمین‌کنندگان آمریکایی را از دریافت مجوز ارسال به هواوی منع کرده است

قانون‌گذاران آمریکایی به دلیل ادعای ارتباط این شرکت با دولت کمونیست چین، سریعاً هواوی را خطری برای امنیت ملی خواندند. نگرانی‌هایی وجود داشت که تلفن‌های همراه و ایستگاه‌های پایه هواوی حاوی سیستم‌هایی است که برای جاسوسی از مصرف‌کنندگان و شرکت‌های آمریکایی استفاده می‌شود. البته این موضوع هرگز اثبات نشده است. ایالات متحده همچنین شرکت‌های مخابراتی محلی را از استفاده از صندوق خدمات جهانی (با مدیریت FCC) برای خرید تجهیزات شبکه از هواوی منع کرده است و این شرکت‌ها را مجبور به حذف هرگونه تجهیزات هواوی استفاده‌شده در شبکه‌های خود کرده است.

به گفته رویترز، در روزهای پایانی دولت ترامپ، مجوزهایی که به شرکت‌های آمریکایی اجازه فروش به این تولیدکننده چینی را می‌داد، لغو می‌شود و درخواست‌های تهیه‌کنندگان آمریکایی برای دریافت چنین مجوزهایی نیز رد می‌شود. رویترز ایمیلی را که از طرف انجمن صنایع نیمه‌هادی (SIA) ارسال شده است را مشاهده کرده است که سندی برای اقدامات اخیر وزارت بازرگانی است. در این ایمیل، SIA خاطرنشان کرده است که وزارت بازرگانی «قصد رد تعداد قابل توجهی از درخواست‌های مجوز صادرات به هواوی و لغو حداقل یک مجوز صادرشده قبلی را دارد». در ایمیل SIA آمده است که طیف گسترده‌ای از محصولات در آخرین اقدام این وزارت گنجانده شده است و بسیاری از شرکت‌های آمریکایی ماه‌ها منتظر مانده‌اند تا پاسخی دریافت کنند که آیا اجازه فروش به هواوی را دارند یا خیر. بیش از ۱۵۰ درخواست مجوز با مبلغی بالغ بر ۱۲۰ میلیارد دلار کالا و فناوری‌های مختلف در انتظار تأیید بوده‌اند.

منابع آگاه از این موضوع ادعا کرده‌اند که حدود هشت مجوز از چهار شرکت توسط ایالات متحده لغو شده است. همچنین، گفته شده است که علاوه بر اینتل، مجوز سازنده تراشه‌های فلش مموری مستقر در ژاپن با نام Kioxia نیز لغو شده است.

به نظر می‌رسد شرکت‌هایی که اخطارهای «قصد انکار» را دریافت کرده‌اند ۲۰ روز فرصت دارند تا به آن پاسخ دهند و وزارت بازرگانی نیز ۴۵ روز فرصت دارد تا در مورد هرگونه تغییر در تصمیم‌گیری به آن‌ها اطلاع دهد. در غیر این صورت، حکم به‌طور قطعی اجرا خواهد شد. پس از آن، شرکت‌ها ۴۵ روز دیگر فرصت دارند تا در این تصمیم تجدید نظر کنند.

در هفته گذشته، دولت ترامپ شرکت شیائومی را در لیست سیاه قرار داد و از سرمایه‌گذاران آمریکایی درخواست کرد که از سرمایه‌گذاری در این شرکت تا ۲۰ آبان ۱۴۰۰ (۱۱ نوامبر ۲۰۲۱) خودداری کنند.

۰

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.