تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۷:۳۹
کد خبر : 73930

آخرین سلفی کاوشگر اینسایت ناسا قبل از مرگ در مریخ

آخرین سلفی کاوشگر اینسایت ناسا قبل از مرگ در مریخ

آخرین سلفی کاوشگر اینسایت ناسا قبل از مرگ در مریخکاوشگر اینسایت که ماموریت آن طی ماه‌های آینده به پایان می‌رسد، موفق شد آخرین سلفی خود را در سیاره سرخ ثبت کند. در ادامه می‌توانید آخرین سلفی کاوشگر این..

آخرین سلفی کاوشگر اینسایت ناسا قبل از مرگ در مریخ

کاوشگر اینسایت که ماموریت آن طی ماه‌های آینده به پایان می‌رسد، موفق شد آخرین سلفی خود را در سیاره سرخ ثبت کند. در ادامه می‌توانید آخرین سلفی کاوشگر اینسایت ناسا را مشاهده کنید.

ناسا طی هفته گذشته در جریان یک کنفرانس خبری اعلام کرد ماموریت کاوشگر مریخی اینسایت در سال ۲۰۲۲ به پایان خواهد رسید؛ چرا که گردوغبار زیادی روی صفحه‌های خورشیدی این کاوشگر قرار گرفته و این ابزار قادر به تامین انرژی خود نیست. در همین راستا ناسا آخرین سلفی ثبت شده توسط کاوشگر اینسایت را منتشر کرد که در ادامه می‌توانید آن را مشاهده کنید.

آخرین سلفی کاوشگر اینسایت ناسا در مریخ

سلفی کاوشگر اینسایت

ناسا به تازگی آخرین سلفی کاوشگر اینسایت که در تاریخ ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ به ثبت رسیده بود را به اشتراک گذشت. در این تصویر انباشت گردوغبار روی صفحه‌های خورشیدی این کاوشگر کاملا قابل مشاهده است. حجم این میزان از گرد و غبار در سلفی جدید اینسایت نسبت به سلفی‌های اول (دسامبر ۲۰۱۸) و سلفی دوم (آوریل ۲۰۱۹) بسیار بیشتر است. وجود این میزان از گردوغبار نشان می‌دهد کاوشگر اینسایت به روزهای پایانی عمر خود رسیده است.

سلفی کاوشگر اینسایت

کاوشگرهای مریخی تصاویر سلفی را به شکل موزاییکی متشکل از چندین عکس به هم پیوسته به زمین ارسال می‌کنند. همچنین برای تهیه چنین تصاویری بازوی رباتیک که روی آن دوربین ویژه‌ای نصب شده باید در موقعیت‌های متفاوتی قرار بگیرد. از این رو با توجه به محدود بودن انرژی این کاوشگر، ناسا تصمیم گرفت فرایند ثبت سلفی‌ها را متوقف کند تا اینسایت برای ماه‌های پایانی ماموریت خود انرژی لازم را داشته باشد.

گفتنی است ناسا اینسایت را با هدف ثبت زلزله‌های مریخی به فضا فرستاد و این کاوشگر تا به امروز ۱۳۱۳ زلزله از جمله بزرگ‌ترین زلزله با شدت ۵ ریشتر را در مریخ به ثبت رسانده است. به احتمال زیاد این ابزار ارزشمند ناسا تا پایان ماموریت خود می‌تواند زلزله‌های بیشتری را نیز در سیاره سرخ ثبت کند.

منبعgizmodoمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.