تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸
کد خبر : 72989

آبروریزی جدید روسیه در اوکراین؛ خودروهایی که لاستیک ۳۱ ساله دارند

آبروریزی جدید روسیه در اوکراین؛ خودروهایی که لاستیک ۳۱ ساله دارند

آبروریزی جدید روسیه در اوکراین؛ خودروهایی که لاستیک ۳۱ ساله دارندجنگ روسیه و اوکراین، به مراحل خنده داری وارد شده که ابروی ارتش پوتین را برده است. در ادامه به لاستیک‌های قراضه‌ی خودروهای زرهی روسی می‌..

آبروریزی جدید روسیه در اوکراین؛ خودروهایی که لاستیک ۳۱ ساله دارند

جنگ روسیه و اوکراین، به مراحل خنده داری وارد شده که ابروی ارتش پوتین را برده است. در ادامه به لاستیک‌های قراضه‌ی خودروهای زرهی روسی می‌پردازیم.

تهاجم روسیه به اوکراین در ابتدا، به یک مانور نظامی ساده شبیه بود که گمان می‌رفت تا ارتش پوتین، بتواند کاخ ریاست جمهوری اوکراین را طی یک هفته تصرف کند. اما با گذشت چند ماه از آغاز این تهاجم، به نظر می‌رسد که ارتش روسیه در تامین منابع اولیه خود هم عاجز شده است. البته این موضوع جدیدی نیست و در همان هفته‌های ابتدایی جنگ روسیه و اوکراین هم شاهد دزدی بنزین و غارت سوپر مارکت‌‎های اوکراینی از سوی ارتش پوتین بودیم اما استفاده از خودروهای قراضه‌ی دوران استالین و به کارگیری لاستیک‌های زمان شوروی، واقعا نوبر است.

لاستیک‌های فرسوده ۳۱ ساله در ارتش روسیه

لاستیک های غراضه روسی در جنگ روسیه و اوکراین

همه‌ی ما می‌دانیم که عمر مفید لاستیک‌ها، نهایتا برابر با ۶ یا ۷ سال است و پس از سپری شدن این مدت، حتی اگر لاستیک‌ها هم سالم باشند، باید آن‌ها را تعویض کنیم چرا که پوسیدگی لایه‌های داخلی و فاق لاستیک، می‌تواند دردسر ساز شود. هر چند به نظر می‌رسد که فرماندهان ارتش روسیه، به این موضوع توجهی ندارند و لاستیک‌های زمان شوروی را به خودروهای زرهی خود آورده‌اند! حتما اطلاع دارید که حکومت شوروی، در دسامبر ۱۹۹۱ از صحنه روزگار محو شد و کشورهای تحت سلطه‌ی آن، استقلال خود را جشن گرفتند.

لاستیک های غراضه روسی در جنگ روسیه و اوکراین

نوشته‌ی «ساخت شوروی» یا همان “Made in USSR” بر روی لاستیک خودروهای راکت انداز روسی

اما به نظر می‌رسد که لاستیک‌های ساخت شوروی، هنوز زنده هستند و نفس می‌کشند. تصاویر جدیدی که در فضای توییتر از یک خودرو زرهی رها شده‌ی ارتش روسیه دست به دست می‌شود، نکته‌ی بسیار مهمی را نشان می‌دهد. زمانی که به لاستیک‌های قدیمی و فرسوده‌ی این خودرو نکاه می‌کنیم، با نوشته‌ی «ساخت شوروی» یا همان “Made in USSR” رو به رو می‌شویم که در مرحله اول، به نظر می‌رسد که سربازان روسی قصد داشته‌اند تا فضای جنگ را شاد و با نیروهای اوکراینی، شوخی کنند. اما زمانی که کمی دقت می‌کنیم، ناگهان همه چیز منطقی می‌شود.

لاستیک های غراضه روسی در جنگ روسیه و اوکراین

این لاستیک‌ها، بر روی کامیون BM 21 Grad سوار شده‌ بودند که مسئولیت حمل راکت انداز ۱۲۱ میلی متری را بر عهده داشته است و بد نیست بدانید که این کامیون عتیقه، یکی از محصولاتی است که در دوران جنگ سرد و زمانی که هنوز حکومت شوروی بر روی کار بود، در خط تولید آن‌ها قرار داشته است. کامیون BM 21 Grad یا یه زبان روسی “БМ-۲۱ Град”، یکی از محصولات عجیب شوروی است که تولید آن به سال ۱۹۶۳ باز می‌گردد. این کامیون ۱۳.۷۱ تنی، از یک پیشرانه‌ی ۸ سیلندر خورجینی گازوئیلی بهره می‌برد که نهایت شعاع حرکتی و حداکثر سرعت آن به ترتیب به ۴۰۵ کیلومتر و ۷۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

لاستیک های غراضه روسی در جنگ روسیه و اوکراین

پس باید لاستیک‌های مقاومی برای آن در نظر گرفته شود. مخصوصا الان که این عتیقه‌‎ی ۶۳ ساله قصد دارد تا به جنگ روسیه و اوکراین وارد شود. همچنین کارشناسان عقیده دارند که گرم شدن هوا، یکی از دلایل اصلیِ آشکار شدن چنین فجایعی است. چرا که با طولانی شدن جنگ روسیه و اوکراین و مقاومت عجیب اوکراینی ها، ارتش پوتین مجبور شده است تا خودروهای زرهی که مدت‌ها در پارکینگ یا موزه ها آرام گرفته بوده‌اند را به خط مقدم بفرستد و چنین شیرین کاری‌هایی را رقم بزند.

لاستیک های غراضه روسی در جنگ روسیه و اوکراین

در پایان بد نیست که ژنرال‌های روسی را با لاستیک‌‎های ارزان قیمت چینی و ایرانی آشنا کنیم تا شاید قید تایرهای ۳۰ ساله‌ی ساخت شوروی را بزنند و بیشتر از این، آبروی خود و پوتین را نبرند. همچنین شما می‌توانید آخرین اخبار رسمی مربوط به جنگ روسیه و اوکراین را از طریق این لینک، از سایت گجت نیوز دنبال کنید.

آخرین اخبار جنگ روسیه و اوکراین

  • آبروریزی جدید روسیه در اوکراین؛ خودروهایی که لاستیک ۳۱ ساله دارند
  • هویتزر خودکشش ۲S22 Bogdana در جنگ اوکراین رویت شد + ویدیو
  • اوکراین احتمالا سامانه دفاع ساحلی بلو اسپیر با برد فرا افق تحویل بگیرد
  • کمک حیرت انگیز ایلان ماسک به مردم اوکراین با اینترنت ماهواره ای استارلینک
  • از هویتزر M109 که قرار است برای اوکراین ارسال شود چه می‌دانیم
  • دلفین های جنگی به ارتش روسیه می‌آیند
  • مین ضد زره آلمانی DM22 PARM در اوکراین رویت شد
  • شکایت جدید روس ها علیه اپل برای تحریم‌های ظالمانه؛ پول ما را پس دهید
  • هویتزر M777 ناتو سلاح سنگین جدید ارتش اوکراین است
  • اوکراینی‌ها راکت انداز ماتادور را نیز در اختیار دارند

منبع :autoevolutionمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.