تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
کد خبر : 15317

۳ راه آسان برای خاموش کردن نمایشگر در ویندوز

۳ راه آسان برای خاموش کردن نمایشگر در ویندوز

۳ راه آسان برای خاموش کردن نمایشگر در ویندوز اگر به دنبال راهی برای خاموش کردن نمایشگر در ویندوز ۱۰ روی لپ تاپ خود هستید، ما در اینجا ۳ راه آسان را معرفی می‌کنیم. خاموش کردن مانیتور در زمان بلااستفاده بودن، باعث ذخیره‌ی انرژی می‌شود.
چقدر طول می‌کشد تا ویندوز به صورت خودکار نمایشگر کامپیوتر شما را خاموش کند؟ متأسفانه ویندوز ۱۰ شرتکات راحتی برای خاموش شدن نمایشگر ندارد. اما ما به شما سه راه جالب را ارائه می‌کنیم که خاموش کردن نمایشگر در ویندوز را آسان می‌کنند. این نه تنها باعث کاهش مصرف انرژی می‌شود، بلکه می‌تواند مانع سوختگی نمایشگر و جلوگیری از آسیب‌های طولانی‌مدت شود.
تنظیمات مدیریت انرژی ویندوز ۱۰ ویندوز ۱۰ تنظیمات مدیریت انرژی مختلفی را ارائه می‌کند. بیایید ببینیم چگونه باید از این تنظیمات برای کنترل روشن و خاموش کردن صفحه استفاده کنیم.
آموزش خاموش کردن نمایشگر در ویندوز ۱۰ به صورت خودکار برای تنظیم سرعت خاموش شدن نمایشگر می‌توانید به مسیر Start > Settings > System > Power & Sleep رفته و تنظیمات بخش Screen را تغییر دهید. در بخش Battery Power، ما توصیه می‌کنیم خاموش شد..

۳ راه آسان برای خاموش کردن نمایشگر در ویندوز

اگر به دنبال راهی برای خاموش کردن نمایشگر در ویندوز ۱۰ روی لپ تاپ خود هستید، ما در اینجا ۳ راه آسان را معرفی می‌کنیم. خاموش کردن مانیتور در زمان بلااستفاده بودن، باعث ذخیره‌ی انرژی می‌شود.

چقدر طول می‌کشد تا ویندوز به صورت خودکار نمایشگر کامپیوتر شما را خاموش کند؟ متأسفانه ویندوز ۱۰ شرتکات راحتی برای خاموش شدن نمایشگر ندارد. اما ما به شما سه راه جالب را ارائه می‌کنیم که خاموش کردن نمایشگر در ویندوز را آسان می‌کنند. این نه تنها باعث کاهش مصرف انرژی می‌شود، بلکه می‌تواند مانع سوختگی نمایشگر و جلوگیری از آسیب‌های طولانی‌مدت شود.

تنظیمات مدیریت انرژی ویندوز ۱۰

ویندوز ۱۰ تنظیمات مدیریت انرژی مختلفی را ارائه می‌کند. بیایید ببینیم چگونه باید از این تنظیمات برای کنترل روشن و خاموش کردن صفحه استفاده کنیم.

آموزش خاموش کردن نمایشگر در ویندوز ۱۰ به صورت خودکار

برای تنظیم سرعت خاموش شدن نمایشگر می‌توانید به مسیر Start > Settings > System > Power & Sleep رفته و تنظیمات بخش Screen را تغییر دهید. در بخش Battery Power، ما توصیه می‌کنیم خاموش شدن صفحه پس از ۵ دقیقه یا کمتر را انتخاب کنید. وقتی هم دیوایس به برق وصل است، نگذارید بیشتر از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه تا خاموش شدن نمایشگر در حالت بلااستفاده روشن بماند.

خاموش کردن نمایشگر در ویندوز

توجه داشته باشید که این تنظیم تأثیری روی بازی‌ها یا فعالیت‌های چندرسانه‌ای شما هنگامی که صفحه نمایش باید همیشه روشن باشد، نخواهد داشت. این بدان معناست که بدون آنکه نمایشگر به صورت خودکار خاموش شود، می‌توانید به تماشای یک فیلم ادامه دهید؛ حتی وقتی زمان خاموش شدن نمایشگر را فقط روی چند دقیقه تنظیم کرده باشید.

آموزش خاموش کردن نمایشگر با دکمه‌ی پاور

اینکه اجازه می‌دهید ویندوز به صورت خودکار بعد از چند دقیقه نمایشگر را خاموش کند عالی است. اما شما می‌توانید به صورت دستی نیز این کار را انجام دهید تا انرژی بیشتری ذخیره شود. هرچند روی خود مانیتور کامپیوتر شما هم یک دکمه‌ی خاموش و روشن وجود دارد، اما این دکمه روی لپ تاپ‌ها وجود ندارد. بنابراین اگر از یک لپ تاپ استفاده می‌کنید، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه از دکمه‌ی پاور برای خاموش کردن صفحه نمایش باید استفاده کنید. در پنجره‌ی تنظیمات Power & Sleep به دنبال Related Settings بگردید و روی تنظیمات Additional Power کلیک کنید. اینجا کنترل پنل قدیمی ویندوز اجرا می‌شود.

به عنوان جایگزین می‌توانید کلیدهای ترکیبی Windows + Q را فشار دهید و به دنبال Control Panel بگردید، نتایج مرتبط را باز کرده و به صورت دستی وارد Power Options در پنل چپ شوید. حالا روی Chose what the power button شوید.

خاموش کردن نمایشگر در ویندوز

در پنجره‌ی بعدی، زیر گزینه‌ی When I Press the power button، شما می‌توانید انتخاب کنید که هنگام متصل بودن شارژر یا حالت باتری، نمایشگر لپ تاپ خاموش شود. سپس روی گزینه‌ی Save Changes کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شود.

خاموش کردن نمایشگر در ویندوز

اکنون هر زمانی که روی دکمه‌ی پاور لپ تاپ کلیک کنید، نمایشگر آن خاموش می‌شود. و اگر می‌خواهید به طور کامل لپ تاپ خاموش شود، باید چند ثانیه دکمه‌ی پاور را نگه دارید.

گزینه‌ی “Turn off the Display” را نمی‌بینید؟

شما احتمالاً دارای کامپیوتری هستید که از حالت آماده به کار مدرن‌تری بهره می‌برد. کلیدهای CTRL + R را فشار دهید، عبارت CMD را وارد کرده و روی دکمه‌ی OK کلیک کنید و سپس Command Prompt را باز کنید. در صفحه‌ی باز شده عبارت powercfg -a را وارد کنید و کلید Enter را از روی کیبورد بفشارید. اگر گزینه‌ی “Standby SO Low Power Idle را مشاهده کردید، کامپیوتر شما دارای حالت آماده به کار مدرن است.

خاموش کردن نمایشگر در ویندوز

اضافه کردن Turn off the Display در یک کامپیوتر با حالت آماده به کار مدرن

خاموش کردن نمایشگر با استفاده از کلید پاور یک راه حل ساده است. خوشبختانه راهی برای اضافه کردن این گزینه به کلید پاور وجود دارد، اما باید دستوراتی را در رجیستری کامپیوتر خود اجرا کنید. لطفاً این دستورالعمل‌ها را به دقت دنبال کنید، زیرا یک اشتباه ممکن است به ویندوز شما صدمه بزند.

کلیدهای Windows + R را بفشارید، regedit را وارد کنید و روی OK کلیک کنید تا ویرایشگر رجیستری ویندوز اجرا شود. حالا باید به مسیر زیر بروید:

ComputerHKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMControlSet001ControlPower

سپس مقدار CsEnabled را از ۱ به ۰ تغییر داده و روی OK کلیک کنید. اکنون ویرایشگر رجیستری را ببندید و ویندوز را مجدداً راه اندازی کنید.

خاموش کردن نمایشگر در ویندوز

سپس به تنظیمات سیستم بازگردید. اکنون گزینه‌ی “Turn off display option” فعال شده است.

بهترین ابزار برای خاموش کردن نمایشگر در ویندوز

شاید شما نخواهید به صورت خودکار مانیتور کامپیوترتان را خاموش کنید. یا شاید نمی‌خواهید دکمه‌ی پاور ویندوز خود را از حالت پیشفرض خارج کنید. سه ابزار زیر، بهترین‌ها برای این کار هستند.

Turn Off Monitor

Turn Off Monitor یک ابزار کاربردی کوچک است که فقط یک وظیفه دارد و آن هم خاموش کردن صفحه نمایش کامپیوتر شماست. این ابزار نیازی به نصب پیچیده ندارد. فقط فایل را دانلود کرده و از حالت فشرده خارج کنید. سپس آن راه به دسکتاپ خود منتقل کنید و هر زمانی که به آن نیاز داشتید، دو بار روی آن کلیک کنید. شما می‌توانید یک شرتکات را نیز برای اجرای آن تعیین کنید.

خاموش کردن نمایشگر در ویندوز

توجه داشته باشید که هر زمان از این ابزار استفاده کنید، صفحه قفل می‌شود. اگر نمی‌خواهید هر دفعه قفل صفحه را باز کنید، باید Lock Screen را غیرفعال کنید.

Turn Off Screen

یکی از توسعه دهندگان مایکروسافت برای یک شرتکات جهت خاموش کردن نمایشگر، اسکریپتی را نوشته است. شما می‌توانید این اسکریپت را به صورت رایگان از اینجا دانلود کنید.

فایل BAT را روی دسکتاپ دانلود کنید. سپس دو بار روی آن کلیک کنید تا اجرا شود. شما حتی می‌توانید آیکون آن را هم تغییر کرده و یک شرتکات برای آن بسازید.

NirCmd

NirCmd یک ابزار دستوری است که محدوده‌ای از وظایف را نظیر خاموش کردن مانیتور کامپیوتر شما تکمیل می‌کند. اجرای NirCmd نیازی به نصب ندارد. برای نصب آن در ویندوز ۱۰، آرشیو ZIP را از حالت فشرده خارج کنید، روی گزینه‌ی nircmd.exe کلیک راست کنید، گزینه‌ی Run as administaror را انتخاب کرده و سپس روی دکمه‌ی Copy to Windows Directory کلیک کنید.

در این مرحله روی دکمه‌ی Yes کلیک کنید تا برنامه تکمیل شود.

خاموش کردن نمایشگر در ویندوز

توجه داشته باشید زمانی که NirCmd نصب شود، شما می‌توانید از آن برای خاموش کردن مانیتور و تکمیل سایر وظایف استفاده کنید. متأسفانه باز کردن خط فرمان و تایپ یک وظیفه در هر بار که می‌خواهید مانیتور خود را خاموش کنید، ناراحت‌کننده‌ترین بخش استفاده از این ابزار است. اما شما می‌توانید یک شرتکات برای این کار تنظیم کنید.

خاموش کردن نمایشگر در ویندوز

برای این کار کلیدهای Windows + R را بفشارید، سپس در بخش Run عبارت cmd را وارد کنید و روی دکمه‌ی OK کلیک کنید. در بخش خط فرمان، عبارت زیر را وارد کنید:

nircmd.exe cmdshortcutkey "c:temp" "Turn Monitor Off" monitor off

دکمه‌ی Enter را فشار دهید تا فرمان اجرا شود. اگر نمی‌خواهید این ابزار در درایوری که ویندوز روی آن نصب شده ذخیره شود، به جای عبارت “c:/temp” هر درایو و پوشه‌ای که خواستید را انتخاب کنید. نام این شرتکات Turn Monitor Off خواهد بود که برای‌ آن هم می‌توانید نام دیگری را انتخاب کنید.

آموزش اعمال یک Hotkey برای اجرای هر ابزاری

این ویژگی برای هر ابزاری قابل اجرا است. ابتدا روی فایل Exe کلیک راست کنید و سپس Create shortcut را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که ما در بالا یک شرتکات برای ابزار NirCmd ساختیم.

خاموش کردن نمایشگر در ویندوز

سپس روی شرتکات آن فایل کلیک راست کنید و گزینه‌ی Properties را انتخاب کنید. نشانگر ماوس را به کادر جلوی Shortcut key ببرید. در اینجا روی None کلیک کنید و روی کیبورد کلیدهای ترکیبی که می‌خواهید، به طور مثال Ctrl + Alt + J را فشار دهید و روی گزینه‌ی OK کلیک کنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.