تاریخ انتشار: یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹

۳۳ کشف باستانی عجیب که هیچ توضیحی برای آنها وجود ندارد با ۳۳ کشف باستانی عجیب که هیچ توضیحی برای آنها وجود ندارد آشنا شوید. عجیب ترین کشفیات جهان و چندین شی باستانی عجیب که باستان شناسان نمی‌توانند توضیحی منطقی برای آنها داشته باشند.
هیچ چیز مانند کشف یک شی باستانی عجیب شگفت‌انگیز و منحصربفرد نیست. باستان‌شناسان در تلاش هستند تا اشیای مختلفی کشف کنند. این کشفیات به ما می‌آموزد تا نگاهی دقیق‌تر به تمدن بشریت، نحوه استفاده از این اشیا، کسانی که از این اشیا استفاده می‌کردند و از این دست سوالات، داشته باشیم. با این حال، اشیایی نیز کشف شده‌اند که به سادگی نمی‌توان توضیحی برای آنها داشت، از کجا آمده‌اند و یا حتی چه هستند! در مطلب امروز، ۱۸ شی باستانی عجیب از این دست را به شما معرفی می‌کنیم. با گجت نیوز همراه باشید.
۳۳ شی باستانی عجیب/کشف باستانی عجیب ۳۳. کشتی نوح
طبق آنچه در قرآن و انجیل آمده، خداوند دستورالعمل ساخت یک کشتی بزرگ را به نوح پیامبر آموزش و به او دستور داد تا از هر حیوان دو جفت را گردآورده و برای مصون ماندن از سیل بزرگ، به کشتی بیاورد. اما برای جمع‌آوری این همه حی..

فهرست

۳۳ کشف باستانی عجیب که هیچ توضیحی برای آنها وجود ندارد

با ۳۳ کشف باستانی عجیب که هیچ توضیحی برای آنها وجود ندارد آشنا شوید. عجیب ترین کشفیات جهان و چندین شی باستانی عجیب که باستان شناسان نمی‌توانند توضیحی منطقی برای آنها داشته باشند.

هیچ چیز مانند کشف یک شی باستانی عجیب شگفت‌انگیز و منحصربفرد نیست. باستان‌شناسان در تلاش هستند تا اشیای مختلفی کشف کنند. این کشفیات به ما می‌آموزد تا نگاهی دقیق‌تر به تمدن بشریت، نحوه استفاده از این اشیا، کسانی که از این اشیا استفاده می‌کردند و از این دست سوالات، داشته باشیم. با این حال، اشیایی نیز کشف شده‌اند که به سادگی نمی‌توان توضیحی برای آنها داشت، از کجا آمده‌اند و یا حتی چه هستند! در مطلب امروز، ۱۸ شی باستانی عجیب از این دست را به شما معرفی می‌کنیم. با گجت نیوز همراه باشید.

۳۳ شی باستانی عجیب/کشف باستانی عجیب

۳۳. کشتی نوح

طبق آنچه در قرآن و انجیل آمده، خداوند دستورالعمل ساخت یک کشتی بزرگ را به نوح پیامبر آموزش و به او دستور داد تا از هر حیوان دو جفت را گردآورده و برای مصون ماندن از سیل بزرگ، به کشتی بیاورد. اما برای جمع‌آوری این همه حیوان، کشتی بزرگی نیاز بود! اگرچه بسیاری این داستان را فقط یک افسانه می‌دانند اما با تلاش گروهی از دانشمندان مسیحی، یکی از عجیب ترین کشفیات جهان در این خصوص یافت شده است.

این گروه از محققین، توانستند در ارتفاع ۴ هزار متری از سطح دریا و در قله‌های کوهستان آرارات در ترکیه امروزی، هفت قطه چوبی متعلق به یک کشتی بزرگ را بیابند؛ کوهستانی که به عقیده بسیاری از مردم، محل به خشکی نشستن کشتی نوح نبی بود. البته یافته‌های دیگری نیز در کشورهای ایران و چین به وقوع پیوست اما هیچ‌یک به اندازه این به واقعیت نزدیک نبودند.

۳۲. هابیت ها (Hobbits)

در سال ۲۰۰۳، دانشمندان موفق به یافتن یکی از عجیب ترین کشفیات جهان شدند. آنها جمجمه و استخوان‌هایی به همراه ابزارهایی سنگی و بازمانده‌هایی از چند حیوان را در مکانی باستانی پیدا کردند. بر اساس مطالعات انجام‌گرفته، این استخوان‌ها مربوط به انسان فلورسی بوده که اولین کشف از نوع خود است. متخصصین با انجام آزمایشات مختلف فهمیدند که استخوان‌ها مربوط به زنی ۳۰ ساله است که ۱۷ هزار سال پیش می‌زیسته و یک متر ارتفاع قامت داشته است. به همین دلیل، دانشمندان نام این کشف خود را هابیت گذاشتند. برخی معتقدند این گونه از انسان منقرض شده و برخی دیگر نیز اعتقاد دارند این زن گونه‌ای استثنایی در زمان خود بوده است.

۳۱. تمدن گمشده مایا (Maya)

راز سقوط تمدن مایا یکی از بزرگترین رازهای باستانی در عصر ماست. دانشمندان زیادی تاکنون سعی داشتند بفهمند چگونه کل یک تمدن سقوط کرد بدون اینکه اثری از دلایل این سقوط و نابودی از خود بر جای بگذارد. مایاها به واسطه کشف سیستم نوشتاری معروف بوده در حالی که علومی مانند ستاره‌شناسی، ریاضیات، معماری و هنرهای تجسمی را نیز فراگرفته بودند.

در حدود قرون ۸ و ۹ میلادی، تمامی شهرهای این تمدن به دلایلی ناشناخته و به یک‌باره از بین رفت. خوشبختانه برخی آثار از این قوم به جای مانده و دانشمندان را سرگرم مطالعه جهت یافتن پاسخ این سوالات کرده است. محتمل‌ترین نظریه‌ها در خصوص دلیل گم شدن تمدن مایا، کشاورزی بیش از حد، بیماری و نبرد هستند.

۳۰. مجسمه نامپا (Nampa)

در سال ۱۸۸۹، کارگرانی که مشغول حفر چاه بودند، یکی از عجیب ترین کشفیات جهان را یافتند. این یافته یک مجسمه رسی کوچک در قالب انسان بود. پیکره کوچک ما از عمق ۹۰ متری زمین کشف شد و بر اساس آنالیزهای انجام گرفته، سن آن بیش از ۲ میلیون سال تخمین زده شده؛ بسیار قبل‌تر از اینکه انسانی وجود داشته باشد.

۲۹. غارهای لانگیو (Longyou Grottoes)

غارهای لانگیو مجموعه‌ای عظیم از غارهای زیرزمینی است که در استان ژجیانگ (Zhejiang) در کشور چین واقع شده است. به عقیده چینی‌ها، این غارها نهمین عجایب خلقت جهان هستند که رمز و رازهایی در خود نهفته دارند. این مجموعه بزرگ زیرزمینی برای اولین بار در سال ۱۹۹۲ یر از خاک بیرون آورده و منجر به کشف نزدیک به ۳۶ غار دیگر در زمینی به مساحت ۳۰ هزار متر مربع شدند.

دانشمندان زیادی در پی یافتن پاسخ این سوال هستند که غارهای لانگیو چرا، چگونه و توسط چه کسانی ساخته شده‌اند. در ساخت این مجموعه عظیم بیش از یک میلیون متر مکعب سنگ به کار رفته است. به علاوه اینکه در دیواره این غارها مخروط‌هایی به صورت موازی با هم به کار رفته که برای ایجاد این چنین سازه‌ای، نیاز به قدرت فراوان و ابزار پیشرفته‌ای بود. به همین دلیل، غارهای لانگیو از عجیب ترین کشفیات جهان به شمار می‌آیند.

۲۸. مزارع آنس (L’Anse aux Meadows)

در جنوبی‌ترین بخش جزیره نیوفاندلند (Newfoundland) در کانادا، یک سایت باستان‌شناسی به نام مزارع آنس دیده می‌شود. این سایت برای اولین بار در دهه ۶۰ میلادی کشف شد و به عنوان معروف‌ترین زیستگاه وایکینگ‌ها در آمریکای شمالی شناخته می‌شود.

پس از بررسی‌های زیاد انجام‌گرفته در محیط سایت، باستان‌شناسان ۸ خانه مسکونی کوچک را یافتند که نشان‌دهنده یک زندگی بلندمدت است. در اطراف سایت حفاری، دانشمندان اشیای گران‌بهایی پیدا کردند که هر کدام گویای داستانی است. با توجه به اینکه وایکینگ‌ها و اهالی اسکاندیناوی قرن‌ها پیش از کریستف کلمب (کاشف قاره آمریکا) زندگی می‌کردند، این سایت یکی از عجیب ترین کشفیات جهان به شمار می‌آید که توضیحی برای آن وجود ندارد.

۲۷. لوله های بایگونگ (The Baigong Pipes)

بسیاری بر این عقیده‌اند که لوله های بایگونگ نشانه‌ای بر وجود فضایی‌هاست. این لوله‌ها از آهن و ۳۰ درصد دی‌اکسید سیلیکون ساخته شده‌اند که قرن‌ها قدمت دارند. گویی این لوله‌ها توسط فضایی‌هایی که هزاران سال پیش در کوهستان‌های بایگونگ چین سکونت داشتند، ساخته شده‌اند.

چیزی که بر اسرار این لوله‌ها می‌افزاید این است که این سازه‌ها در منطقه‌ای فاقد سکونت بنا شده‌اند. با اینکه دانشمندان چینی در سال ۲۰۰۲ این مجموعه را کشف کرده و هنوز در حال کشف اسرار آن هستند، اما هنوز توضیحی برای آن ندارند.

۲۶. دست‌سازه کوزو (The Coso Artifact)

دست‌سازه کوزو در ارتفاع ۱۳۰۰ متری بالاتر از سطح دریا و در دریاچه اوون (Owen Lake) ایالت کالیفرنیا کشف شد. پس از این اکتشاف، مشخص بود که دست‌سازه کوزو چیزی بیشتر از یک سنگ است و تکنولوژی شبیه به شمع خودرو در آن به کار رفته و آن را به یکی از عجیب ترین کشفیات جهان تبدیل کرده است.

در میان لایه سنگی، یک شافت ۲ میلیمتری از جنس فلزی براق یافت شده که هیچ نشانه‌ای از اکسیده شدن یا خوردگی بر روی آن دیده نمی‌شود. بر اساس مطالعات محققین، این قطعه می‌تواند بخشی از یک ماشین باشد.

۲۵. سنگ های ایکا (Ica Stones)

در اوایل دهه ۱۹۳۰ میلادی، یک انسان‌شناس هزاران سنگ سیاه کوچک پیدا کرد که تصاویری از دایناسورهای ماقبل تاریخ بر روی آنها نقاشی شده بودند. بر اساس بررسی‌های صورت‌گرفته، قدمت این سنگ‌ها بین ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ سال تخمین زده شده‌اند. برخی تصاویر نقش‌بسته بر روی سنگ های ایکا همچنین شامل مواردی مانند عمل قلب باز، پیوند مغز و برخی تصاویر دیگر بودند، اما چیزی که همه را شگفت‌زده کرده، تصاویری از دایناسورهای استگوزاروس، برونتوزاروس و دیگر حیوانات ماقبل تاریخ است.

هرکدام از سنگ‌ها شکل خاص خود را داشته و به‌گونه‌ای جدا قابل تفسیر هستند. در حالی که راز این سنگ‌ها کشف‌نشده باقی مانده، برخی معتقدند سنگ‌های ایکا مربوط به نژادی فرازمینی است.

۲۴. دروازه خورشید

دروازه خورشید در ارتفاع ۴۰۰۰ متر بالاتر از سطح دریا در کشور بولیوی واقع شده و یکی از عجیب ترین کشفیات جهان است. این دروازه با نام پوماپونکو (Pumapunku) نیز شناخته می‌شود که بخشی از یک مجموعه بنای تاریخی به نام تیواناکا (Tiwanaka) و مربوط به ۱۵۰۰ سال پیش است. تکنولوژی به کار رفته در این بنای تاریخی پیش‌کلمبیایی (pre-Clumbian) حتی پیشرفته‌تر از بناهای ساخته شده توسط آزتک‌هاست.

این دروازه بزرگ جهت ساخت یک معبد استفاده شده که سنگ‌های به کار رفته در آن از دو معدن جداگانه در فواصل ۱۶۰۰ و ۸۰۰۰ متری استخراج شده‌اند. هر کدام از بلوک‌های سنگی این بنا ۱۸۰ کیلوگرم به بالا وزن داشته تعداد زیادی از آنها در ساخت دروازه به کار رفته است.

۲۳. اثر تاریخی یوناگونی (Yonaguni)

باستان‌شناسان، محققین و حتی غواصان زیادی در طول سالیان گذشته به دنبال یافتن آتلانتیس، شهر غرق‌شده، بودند. پس از کشف اثر تاریخی یوناگونی در سال ۱۹۸۷ توسط غواصان، بسیاری فکر می‌کردند بالاخره آتلانتیس را کشف کرده‌اند. یوناگونی یک بنای ۱۰ هزار ساله است که در زیر خلیج ژاپن غرق شد. تاکنون بسیاری از کارشناسان در پی یافتن اسرار و رمز و رازهای این بنا بودند که هنوز موفق به یافتن پاسخ‌هایشان نشده‌اند.

پس از گشت و گذار فراوان در میان خرابه‌ها، گذرگاه طاق‌داری نظر دانشمندان را به خود جلب کرد. این گذرگاه دارای کنده‌کاری‌های پیچیده، خیابان‌های سنگ‌فرش شده و پله‌های غول‌پیکر بود. پس از ادامه تحقیقات، مشخص شد بقایای این شهر مربوط به بیش از ۱۰ هزار سال قبل بوده و بسیاری را بر این عقیده استوار کرده که این بنا بخشی از یک تمدن عظیم زیر آب‌رفته است. در هر حال، این یافته یکی از عجیب ترین کشفیات جهان بوده و هنوز توضیح قانع‌کننده‌ای برای آن داده نشده است.

۲۲. ستون ناتمام

ستون ناتمام نام اثری کشف شده از جهان باستان در نزدیکی شهر رم ایتالیاست که بیش از ۱۱۵۰ تن وزن داشته و هنوز هم در همان مکان یافته‌شده قرار گرفته است. این ستون سنگی همچنین به عنوان مرتفع‌ترین کشف جهان و یکی از معروف‌ترین سنگ‌های باستانی شناخته می‌شود. متاسفانه این اثر تکمیل نشد و دلیل آن نیز به احتمال زیاد ایجاد ترک‌هایی در سنگ‌های گرانیتی به‌کار رفته در آن بود.

محققین زیادی در پی یافتن چگونگی ساخت آن برآمدند اما سوال‌ها هنوز بدون جواب است. پایه این ستون که یکی از عجیب ترین کشفیات جهان نیز هست ۴ متر ارتفاع دارد و این سوال را در ذهن‌ها باقی می‌گذارد که با امکانات کمی که در اختیار مردم آن دوره بود، چگونه می‌شد این چنین ستون بلندی را برپا کرد.

۲۱. ساکسایوامان (Saksaywaman)

در شهر پرو، مجموعه‌ای از دیوارهای عجیب و غریب یافت می‌شود که با نام ساکسایوامان معروف هستند. دقت به‌کار رفته در ساخت این دیواره‌ها مثال‌زدنی است به طوری که گویا با یک پازل عظیم روبرو هستیم. هر تکه از این پازل‌ها به شکلی عجیب با قطعه دیگر هماهنگ بوده و بدون ایجاد کوچکترین روزنه یا سوراخی در کنار همدیگر چیده شده‌اند.

دانشمندان سال‌هاست در پی کشف چگونگی ساخت این شی باستانی عجیب هستند. برخی بر این عقیده‌اند که سازندگان این اثر تاریخی با استفاده از نوعی مایع گرفته‌شده از گیاهی ناشناخته توانسته‌اند به این سنگ‌ها شکل دلخواه را بدهند. نظریه دیگری نیز هست که می‎گوید احتمال دارد نور خورشید باعث بیرون آمدن مواد معدنی از سنگ‌ها شده و به مرور زمان فاصله بین سنگ‌ها را پر کرده است. در حالی که دانشمندان و متخصصین هنوز به دنبال یافتن پاسخی برای چگونگی تشکیل این پدیده‌اند، گردشگران زیادی از دیدن آن لذت می‌برند.

۲۰. تپه گوبکلی (Gobekli)

یکی از قدیمی‌ترین سایت‌های باستان‌شناسی جهان به نام تپه گوبکلی در ترکیه واقع شده که یکی از عجیب ترین کشفیات جهان را در خود جای داده است. در این سایت مجموعه معابدی قرار دارند که ساخت برخی از آنها قدمتی بیشتر از ۱۳ هزار سال داشته و به دوران نوسنگی (Neolithic) بازمی‌گردد. این مکان پر است از سازه‌هایی که با تکنولوژی‌ها و ابزار پیشرفته‌ای ساخته شده‌اند در صورتی که طبق گفته باستان‌شناسان، مردمی که در زمان نئولیتیک می‌زیستند تازه به تکنولوژی ساخت و سازهای کوچک رسیده بودند. به همین دلیل، نظریه‌ای مبنی بر ساخت این معابد توسط بیگانگان (فضایی‌ها) قوت گرفته است.

دانشمندان دریافتند این مکان مربوط به تجمعات مذهبی مردم آن دوران بوده است. حال اینکه چگونه مردمی بدون داشتن ابزار توانسته‌اند سنگ‌های ۴۰ تا ۶۰ تنی را جابه‌جا کرده و روی هم قرار داده‌اند، جزو اسرار و رازهای باستانی است.

۱۹. استون هنج (Stonehenge)

استون هنج سایتی باستان‌شناسی است که به گفته دانشمندان در عصر نوسنگی ساخته شده است؛ عصری که اطلاعات کمی از آن در دست داریم. این سازه شامل سنگ‌هایی با نام سارسنز (sarsens) است که حدود ۹ متر ارتفاع داشته و وزن هر یک از آنها به ۲۵ تن نیز می‌رسد. کوچکترین سنگ این بنا بلوستون (bluestone) نام دارد و وزن آن ۴ تن است. ستون‌های به‌کار رفته در این اثر باستانی می‌بایست از فاصله‌ای ۲۲۵ کیلومتری آورده شده باشند که هنوز چگونگی انجام این کار برای دانشمندان سوالات زیادی را در پی داشته است.

محققین کاوش‌های زیادی در این محل انجام داده و به دنبال یافتن سوالات بی‌شمار خود مبنی بر چرایی و چگونگی ساخت این بنا بوده و به نتایج قابل قبولی نیز رسیده‌اند. بر اساس این نتایج، به احتمال زیاد استون هنج مکانی برای خاکسپاری مردگان و یا جایی برای برپایی جشن‌های باستانی بوده است. همچنین احتمالا این مکان محلی برای خواب ابدی خاندان سلطنتی و یا ارتباط با اجداد و نیاکان آنها باشد.

۱۸- اسکلت آتا (آتاکاما)

این اسکلت کوچک در سال ۲۰۰۳ و در بیابان آتاکاما در شیلی کشف شده است. نکته جالب در خصوص این شی باستانی عجیب این است که برخی از اجزای آن به قدری دست‌نخورده بودند که به راحتی می‌توان از آنها تست DNA گرفت. جسد خیلی کوچک بود، دنده‌های کوچکی داشت و دارای سری دراز بود. این نشانه‌ها را در کمتر انسانی می‌توان مشاهده کرد. برخی باستان‌شناسان معتقدند این شی باستانی عجیب کشف شده در صحرای آتاکاما، جنین نارس یک دورف (کوتوله) است. با این حال، هنوز نتوانسته‌اند ژن این شخص را پیدا کنند.

۱۷- سنگ های مرموز دریاچه وینیپسائوکی

با اینکه این سنگ‌ها در سال ۱۸۷۲ در کنار یک دریاچه کشف شده‌اند، اما مشخص نشده این سنگ‌ها چه هستند. آنها شکلی تخم مرغی و صاف دارند و با اشکالی مرموز و ظاهرا تصادفی آراسته شده‌اند. همچنین، در بالا و پایین این شی باستانی عجیب سوراخ‌هایی نیز مشاهده شده است. هنوز تکنولوژی ساخت این سنگ‌ها و زمان ساخت آنها مشخص نیست.

۱۶- پیکره های گلی Dohu

در سال‌های اخیر، بیش از ۱۸ هزار شی باستانی عجیب به شکل مجسمه کوچک در سرتاسر ژاپن کشف شده است. این مجسمه‌های گلی بین ۲ تا ۱۰ هزار سال قدمت داشته و هر کدام با دیگری تفاوت دارند. این که این اشیا چه هستند و یا برای چه کاری ساخته شده‌اند، مشخص نیست.

۱۵- هواپیماهای کیمبایا

مصنوعات کیمبایا (Quimbaya) از مشهورترین اشیای کشف شده در کلمبیا هستند. این مصنوعات، همگی از جنس طلا بوده و توسط کیمبایاها (تمدنی سرخ‌پوستی در در آمریکای جنوبی) ساخته شده‌اند. عجیب‌ترین قسمت این اشیا، شباهت آنها به هواپیماست. بسیاری عقیده دارند اهالی قبایل کیمبایا می‌توانستند پرواز کنند و یا حداقل راه و روش پرواز کردن را می‌دانستند.

۱۴- شاه موش

زشت‌ترین شی کشف شده در این لیست، شاه موش‌ها (Rat Kings) هستند. این شی در اصل انبوهی از جوندگان است که با دمشان به هم گره خورده‌اند. این کار شاید مرتبط با طلسمی برای طاعون و بدیمنی است اما با وجود ۳۲ موش به کار رفته در آن، از بزرگترین طلسم‌هایی کشف شده به حساب می‌آید.

۱۳- شمشیرهای وایکینگی آلفبرث

این شمشیرها مربوط به قرون ۹ و ۱۰ میلادی است. به نظر می‌رسد این شی باستانی عجیب از جنس نوعی فلز خالص بوده و در نبردها عملکردی فوق‌العاده داشت. اما عجیب‌ترین نکته در مورد این شمشیرها، تکنولوژی ساخت آنهاست. این تکنولوژی تا ۸۰۰ سال بعد از ساخت شمشیر آلفرث (Ulfberth) کشف نشده بود.

۱۲- کتیبه رونگورونگو

با این که جزیره ایستر (Easter Island) به وجود مجسمه‌هایی با سرهای غول‌پیکر مشهور است، اما شاید این کتیبه رونگورونگو، عجیب‌ترین شی کشف شده در این جزیره باشد. محققین این کتیبه را کشف کردند اما هنوز آن را کشف نکرده‌اند! نوشته‌های روی این لوح احتمالا آخرین دست‌نوشته‌های بازمانده از زبان رونگورونگو (Rongorongo) است اما هنوز نمی‌توان با قاطعیت این نظریه را پذیرفت.

۱۱- سر تکازیک کالیکستلاهواکا

گفته شده این دست‌سازه در یک گورستان در مکزیکوسیتی کشف شده اما بیشتر باستان‌شناسان، با توجه به شباهت این مجسمه به مجسمه‌های کشف شده در روم باستان، معتقدند این دست‌سازه مربوط به آن مکان بوده است. آنها بر این باورند این یک تجارت بین قاره‌ای بود؛ معامله‌ای که خیلی زودتر از کشف قاره آمریکا انجام پذیرفت!

۱۰- قانون نامه گیگاس

این کتاب یکی از بزرگترین کتاب‌های کشف شده در تمام دوران‌ها بوده و به انجیل شیطان معروف است. این کتاب ۲۳ سانتی‌متر ضخامت داشته و وزن آن ۷۵ کیلوگرم است. در صفحه ۲۹۹ این کتاب عکسی رنگی و نامربوط به مطالب کتاب از شیطان کشیده شده و به عنوان ترسناکترین صفحه کتاب در جهان شناخته می‌شود.

۹- مجسمه انسان های مارمولکی

چند تن از باستان‌شناسان، این مجسمه‌ها را در خاور میانه و در کشور عراق کشف کرده‌اند. این دست‌سازه‌ها بیش از ۷۰۰۰ سال قدمت داشته و خزندگانی را در هیبت انسان به تصویر کشیده‌اند. هر یک از این مجسمه‌ها حالت خاص خود را دارند. باستان‌شناسان هنوز موفق به کشف رمز و راز این مجسمه‌ها نشده‌اند اما به نظر می‌رسد شباهت زیادی به بیگانگان فضایی دارند!

۸- نقشه پیری رئیس

در اواخر سال‌های ۱۹۲۰ میلادی، گروهی از باستان‌شناسان کشفی بسیار باارزش کردند. آنها موفق به کشف نقشه‌ای شدند که در سال ۱۵۱۳ توسط ناخدا پیری رئیس (Piri Reis) در ترکیه امروزی کشیده شده بود. این نقشه علاوه بر زیبا و بی‌نظیر بودن، مرموز و کشف نشده نیز باقی مانده است. این شی باستانی عجیب همه نقاط کره زمین، حتی قطب جنوب، را ترسیم کرده است؛ مکانی که تا سال‌ها پس از رسم این نقشه کشف نشده بود!

۷- ساز و کار آنتیکیترا

کارشناسان معتقدند این شی باستانی عجیب ، بقایای اولین کامپیوتر مکانیکی جهان است. این شی در منطقه‌ای در یونان باستان و در عمق ۴۵ متری آب کشف شده است. دانشمندان بر این باورند این وسیله بسیار پیچیده و پیشرفته بوده و در واقع پیشرفته‌ترین وسیله ساخت دست بشر (نسبت به زمان ساخت آن) است.

۶- چکش لندن

در اواسط سال‌های ۱۹۳۰ میلادی، مردی به همراه همسرش در حال قدم زدن بودند. آنها در راه یک شی باستانی عجیب را دیدند که سر از خاک بیرون آورده بود. باستان‌شناسان قدمت این چکش را بیش از ۴۰۰ میلیون سال تخمین زده‌اند؛ خیلی قبل‌تر از زمانی که بشر به استفاده از این وسیله روی آورد!

۵- لیست پادشاهان سومری

در قرن بیستم میلادی، کتیبه‌ای سنگی توسط باستان‌شناسان کشف شد. این لیست حاوی اسامی همه پادشاهان سومری در عراق امروزی بود. اسامی آنها، مدت زمان و حوزه حکمرانی آنها در این کتیبه نوشته شده ست. نکته عجیب در این لیست، نوشتن اسامی حکمرانان افسانه‌ای با مدت زمان حکومت چندهزار ساله است! چرا این حکمرانان افسانه‌ای در این لیست آورده شده‌اند؟! هنوز کسی نمی‌داند!

۴- کفن تورین

این کفن، شاید مشهورترین کشف پارچه‌ای در طول تاریخ است. این کفن، چهره مردی را به تصویر کشیده است. با توجه به وجود زخم‌هایی در بدن این شخص، کارشناسان معتقدند تصویر کشیده شده بر روی کفن، چهره عیسی مسیح است. البته برخی نیز بر این باورند این پارچه مربوط به قرون وسطی بوده و ربطی به عیسی مسیح ندارد.

۳- پنجه موآ در کوه اوون

شاید یکی از حیرت‌آورترین اشایای کشف شده در این لیست، همین شی باشد. این پنجه به نظر می‌رسد پنجه یک دایناسور بوده یا به عقیده برخی، دست یک شیطان باشد! اما تحقیقات کارشناسان نشان می‌دهد این پنجه، پنجه یک موآ بوده که نسل آن در سال ۱۵۰۰ میلادی منقرض شده است.

۲- دوازده وجهی رومی

این اشیای دوازده وجهی و توخالی از سنگ و برنز ساخته شده‌اند. قدمت این دست‌سازه‌ها به قرون دوم و سوم میلادی بازمی‌گردد و تاکنون تعداد زیادی از آنها در اروپا کشف شده است. با این حال، هنوز کسی نحوه استفاده از آنها را نفهمیده است. برخی بر این عقیده‌اند که این وسایل نوعی تاس و یا ابزار نقشه‌برداری بودند، اما هنوز کسی این ادعا را اثبات نکرده است.

۱- دست نوشته های ووینیچ

کتاب‌های ناشناخته و مرموز زیادی در تاریخ بشریت کشف شده‌اند اما هیچ‌کدام مثل این نبودند. کارشناسان معتقدند این کتاب در سال‌های ۱۴۰۰ میلادی در جنوب ایتالیا نوشته شده اما هنوز محتوای آن ناشناخته و نامفهوم باقی مانده است. این کتاب با الفبایی عجیب و از راست به چپ نوشته شده و در برخی صفحات آن، نقاشی‌ها و نمودارهایی دیده می‌شود. تاکنون صدها باستان‌شناس و کارشناسان خبره سعی کرده‌اند نوشته‌های موجود در این شی باستانی عجیب را کشف کنند، اما همه تلاش‌های آنها بی‌نتیجه مانده است.

خروج از نسخه موبایل