تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۳
کد خبر : 590447

۱۹ جاذبه گردشگری توکیو

۱۹ جاذبه گردشگری توکیو

توکیو پایتخت کشور ژاپن، یکی از بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهرهای دنیاست. این شهر پرجنب و جوش دارای جاذبه‌های گردشگری متنوعی شامل بناهای تاریخی، آسمانخراش‌ها، پارک‌ها و مراکز تفریحی متنوع است و یکی از مقاصد اصلی گردشگران ژاپن محسوب می‌شود. این شهر زیبا در ایام تعطیلات عید، آب و هوایی عالی دارد و در نتیجه انتخابی

توکیو پایتخت کشور ژاپن، یکی از بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهرهای دنیاست. این شهر پرجنب و جوش دارای جاذبه‌های گردشگری متنوعی شامل بناهای تاریخی، آسمانخراش‌ها، پارک‌ها و مراکز تفریحی متنوع است و یکی از مقاصد اصلی گردشگران ژاپن محسوب می‌شود. این شهر زیبا در ایام تعطیلات عید، آب و هوایی عالی دارد و در نتیجه انتخابی عالی برای سفر در آغاز بهار است. در صورتی که می‌خواهید با تور ژاپن نوروز 1402تور  به این کشور سفر کنید، توصیه می‌کنیم بازدید از جاذبه‌های توریستی زیر در توکیو را در برنامه سفرتان بگنجانید:

  1. کاخ امپراطوری ژاپن

کاخ امپراتوری، یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر توکیو با وسعت 3.41 کیلومتر مربع است که قدمتش به قرن هفدهم میلادی می‌رسد. این کاخ بر روی ویرانه‌های قلعه‌ای ساخته شده که به مدت چند قرن محل زندگی سامورایی‌های ژاپنی بوده است.

در محوطه کاخ امپراتوری ژاپن می‌توانید باغی سرسبز را ببینید که در فصل شکوفه‌های گیلاس، زیبایی آن دو چندان می‌شود. اطراف این باغ با دیواری به ضخامت 2 متر احاطه شده و خندق‌های زیادی نیز در دور آن وجود دارد. بر روی خندق‌های اطراف کاخ امپراتوری نیز پل‌های زیبایی ساخته شده است.

  1. منطقه گینزا

منطقه گینزا در ژاپن، مکانی عالی برای دوستداران خرید است و یکی از مراکز خرید مهم در توکیو محسوب می‌شود. محله گینزا شامل 10 مرکز خرید وسیع است که در آن‌ها می‎‌توانید پوشاک، لوازم خانه، آثار هنری و صنایع دستی بخرید.

در منطقه گینزا علاوه بر فروشگاه‌های برندهای معروف، تعداد زیادی کافه و رستوران لوکس وجود دارد که در آن‌ها می‌توانید استراحت بکنید. همچنین در یکی از مرکز خریدهای این محله به نام مرکز خرید اتویا، مرکز آرامش و ماساژ توکیو قرار دارد که برای رفع خستگی عالی است.

  1. معبد سنسوجی

معبد سنسوجی در ترکیه، یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری است که به خدای مهربانی به نام کانون تقدیم شده است. این معبد در سال 645 میلادی بنا شده و پس از آن بارها بازسازی شده است.

یکی از زیباترین بخش‌های این معبد، دروازه کامیناری‌مون است که فانوس قرمز رنگی با ارتفاع 3.3 متر دارد. همچنین در معبد سنسوجی، خمره‌ای دارای بخور خوشبو قرار دارد که زائران برای شفای خود، آن را استنشاق می‌کنند. محله اطراف این معبد حال و هوای ژاپن سنتی را دارد؛ بیشتر مردم در این محله، کیمونو(لباس سنتی ژاپنی) پوشیده‌اند و با کالسکه‌های قدیمی ژاپنی به نام ریکشا رفت و آمد می‌کنند.

  1. سالن تئاتر کابوکی ‌زا

در سفر به توکیو حتما باید به دیدن نمایش سنتی ژاپنی در سالن تئاتر کابوکی زا بروید. کابوکی، نوعی تئاتر سنتی ژاپنی است که پیشینه‌اش به سال 1603 میلادی بر می‌گردد. سالن تئاتر کابوکی زا، ظرفیت 2500 هزار نفر را دارد و اجرای نمایش در آن حدود 4 ساعت طول می‌کشد.

فضای اجرای نمایش در سالن کابوکی زا مانند دورهمی است و ژاپنی‌ها معمولا غذای خود را نیز همزمان با اجرا می‌خورند.

۱۹ جاذبه گردشگری توکیو

  1. خیابان تاکه‌ شیتا

خیابان تاکه شیتا در منطقه شیبویای توکیو، یکی از بهترین مکان‌ها برای دیدن ژاپن سنتی است. وسایل نقلیه در این خیابان 350 متری از ساعت 11 صبح تا 6 عصر نمی‌توانند تردد کنند و این منطقه بیشتر محل رفت و آمد عابران پیاده است.

دوستداران خرید در این خیابان می‌توانند از بوتیک‌های لباس با تخفیف‌های عالی خرید کنند و بعد از خستگی هم سری به کافه‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها بزنند. فروشگاه‌های هاراجوکو از جمله فروشگاه‌های معروف ژاپنی در خیابان تاکه‌ شیتا هستند که خرید از آن‌ها را نباید از دست بدهید.

  1. پارک و باغ وحش ائنو

پارک اوئنو، پارکی بزرگ با مساحت 14.3 هکتار مساحت است که در قلب شهر توکیو قرار دارد. این پارک دارای مراکز تفریحی متنوعی مانند موزه و نمایشگاه است و حتی معبد قدیمی متعلق به قرن هفدهم میلادی در آن قرار دارد؛ در این معبد تاریخی می‌توانید 256 فانوس برنزی و سنگی ببینید و سری به عبادتگاه آن بزنید.

یکی از مراکز تفریحی جذاب این پارک، باغ وحش اوئنو می‌باشد که در سال 1882 میلادی افتتاح شده است. در این باغ وحش می‌توانید بسیاری از حیوانات بومی آسیای شرقی از جمله پانداهای چینی را ببینید. از طرف دیگر پارک اوئنو دارای بزرگترین آکواریوم آسیا به نام آکواپارک معروف می‌باشد و این پارک از جمله جاذبه‌های گردشگری توریست‌ها در تور ژاپن است.

  1. برج توکیو

برج توکیو، یک برج مخابراتی-تفریحی در پارک شیبای شهر توکیو است که دارای ارتفاع 332/6 متر می‌باشد. این برج در سال 1957 میلادی با الهام از برج ایفل ساخته شد و برای مردم ژاپن، نماد امید و شروع دوباره است.

برج توکیو در حال حاضر دومین برج بلند پایتخت ژاپن، توکیو است و بلندترین برج فولادی متکی به خود در دنیا محسوب می‌شود.

  1. مجسمه‌ هاچیکو

مجسمه هاچیکو در توکیو، سگی در اندازه واقعی سگ هاچیکو است؛ این سگ 9 سال بعد از فوت صاحبش هر روز در ایستگاه قطاری منتظر وی بوده تا با هم به خانه برگردند. از آن جایی که سگ هاچیکو در ژاپن به نماد وفاداری تبدیل شد، مجسمه‌ای برای یادبودش ساخته شد.

  1. پارک ملی شینجوکو گیوئن

پارک ملی شینجوکو گیوئن، پارکی دارای حدود 58 هکتار در توکیو است که 1300 درخت با 65 نوع مختلف شکوفه گیلاس دارد. این پارک همزمان با شکفتن شکوفه‌های گیلاس، منظره‌ای فوق‌العاده دارد و توریست‌های زیادی به تماشای آن می‌روند.

  1. دیزنی لند

دیزنی لند شهر توکیو با الهام از دیزنی لند آمریکا در سال 1983 افتتاح و خیلی زود به یکی از مکان‌های تفریحی محبوب در ژاپن تبدیل شد. این پارک نیز مانند دیزنی لند آمریکا، پارکی با تم شخصیت‌های والت دیزنی است و در این پارک 115 هکتاری می‌توانید کاراکترهایی مانند سیندرلا و میکی ماوس را ببینید.

  1. معبد میجی

معبد میجی در شهر توکیو، یکی دیگر از بناهای تاریخی و زیبا در توکیو است که به ارواح امپراتور میجی و همسرش تقدیم شده است. میجی، یکی از امپراورهای مقتدر ژاپن بوده که در سال 1867 میلادی به تخت نشست و این کشور در دوره امپراتوری طولانی مدت وی به کشوری پیشرفته و قدرتمند تبدیل شد.

یکی از جذابیت‌های معبد میجی، باغ اطراف آن است که درختانی سرسبز و انبوه دارد. در اوایل سال، مراسم باشکوه شکرگذاری در این معبد برگزار می‌شود که تماشاگرانی میلیونی دارد.

  1. درخت آسمانی

درخت آسمانی، برجی با ارتفاع 634 متر در شهر توکیو است و یکی از بندترین برج‌های جهان محسوب می‌شود. این برج در ارتفاعات 350 متری و 450 متری، دو تراس شیشه‌ای دارد که از روی آن‌ها میتوانید چشم‌اندازی زیبا و 360 درجه از شهر توکیو را ببینید.

همچنین برج درخت آسمانی دارای تعداد زیادی بوتیک، کافه و رستوران است که برای استراحت و رفع خستگی عالی هستند.

۱۹ جاذبه گردشگری توکیو

  1. منطقه‌ ریوگوکو

اگر از دوستداران ورزش هستید می‌توانید در ریوگوکو به دیدن تمرین کشتی‌گیران کشتی سنتی ژاپن یعنی سومو بروید. این منطقه، مهد کشتی سومو در ژاپن محسوب می‌شود و در آن می‌توانید با بسیاری از سمبل‌های فرهنگ ژاپنی آشنا شوید.

اگر در بازدید از تمرین کشتی‌گیرهای ژاپنی خسته شدید، می‌توانید به رستوران‌های محله ریوگوکو سری بزنید که تم سومو دارند. پیشنهاد می‌کنیم در رستوران‌های این محله، سوشی‌های خوشمزه آن‌ها را تست کنید.

  1. موزه جیبلی

موزه جیبلی، یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب توریست‌هایی است که به انیمه‌های ژاپنی علاقه دارند. در این موزه که توسط هیروکی میازاکی(انیمه‌ساز معروف ژاپنی) طراحی شده، می‌توانید کاراکترهای کارتون‌های دوران کودکی‌تان را دوباره ببینید. به خاطر داشته باشید برای رفتن به این موزه باید از قبل برنامه‌ریزی کنید و بلیطش را تهیه کنید.

  1. پارک اینوکاشیرا

پارک اینوکاشیرا، پارکی زیبا در قلب توکیو است که زیبایی آن در فصل شکوفه‌های گیلاس دوچندان می‌شود. در این پارک زیبا می‌توانید ساعت‌ها پیاده‌روی کنید یا به قایق‌سواری در دریاچه آن بپردازید. البته اگر به تماشای حیوانات مختلف علاقه دارید می‌توانید به باغ وحش این پارک هم سری بزنید. پارک اینوکاشیرا به دلیل نورپردازی فوق‌العاده در شب‌ها، دیدنی‌تر است.

  1. پارک ساحلی اودایبا

پارک ساحلی اودایبا، یکی از زیباترین پارک‌های توکیو است که مجسمه معروفی به نام مجسمه آزادی دارد. پیاده روی شبانه در این پارک به دلیل نورپردازی آن، دلچسب است.

  1. موزه ادو توکیو

ادو توکیو، یکی از موزه‌های جذاب ترکیه برای دوستداران علم به شمار می‌رود که توسط آژانس علم و تکنولوژی ژاپن ایجاد شده است. در این موزه می‌توانید تجهیزات علمی در زمینه‌های مختلف مانند هواشناسی، انرژی‌های تجدیدپذیر، هوش مصنوعی و حمل‌و‌نقل را ببینید.

۱۹ جاذبه گردشگری توکیو

  1. پل رنگین کمان

پل رنگین کمان، پلی زیبا و مدرن بر روی خلیج توکیو است که به دلیل نورپردازی زیبا، بازدیدکنندگانِ شبانه زیادی دارد.

  1. بازار ماهی سوکیجی

بازار ماهی سوکیجی، یکی از بازارهای ماهی‌فروشی شهر توکیو است که رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌های زیادی دارد. اگر از علاقمندان به غذاهای دریایی هستید باید غذاهای رستوان‌های این بازار به ویژه سوشی‌های آن‌ها را امتحان کنید.

آژانس گردشگری قصرشیرین از جمله برگزارکنندگان تورهای ژاپن در کشورمان است و برای اطلاعات بیشتر درباره تورهای این آژانس می‌توانید به سایت اینترنتی آن مراجعه کنید. البته در صورتی که قصد سفر انفرادی به ژاپن را دارید، برای رزرو بلیط هواپیما چارتری به مقصد ژاپن نیز می‌توانید از طریق این آژانس اقدام کنید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.