تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
کد خبر : 39973

۱۶۰ هکتار از بوستان های چهارگانه جنگلی شمال تهران به بهره برداری می‌سد

۱۶۰ هکتار از بوستان های چهارگانه جنگلی شمال تهران  به بهره برداری می‌سد

۱۶۰ هکتار از بوستان های چهارگانه جنگلی شمال تهران به بهره برداری می‌سد عکس تزئینی است اسناد بهره برداری از ۱۶۰ هکتار از بوستان های چهارگانه جنگلی در شمال تهران با همکاری منابع طبیعی استان تهران آماده ..

۱۶۰ هکتار از بوستان های چهارگانه جنگلی شمال تهران به بهره برداری می‌سد

۱۶۰ هکتار از بوستان های چهارگانه جنگلی شمال تهران  به بهره برداری می‌سد
عکس تزئینی است

اسناد بهره برداری از ۱۶۰ هکتار از بوستان های چهارگانه جنگلی در شمال تهران با همکاری منابع طبیعی استان تهران آماده شده که دو مورد بوستان کهف الشهدا و بوستان رحمان آباد به امضا رسیده است و اسناد بوستان های آبک و گلابدره نیز به زودی امضا می شود.

به گزارش ایسنا، مانی جعفریان معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه یک تهران در نشست هم اندیشی که با حضور معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، مدیران و شهرداران نواحی منطقه یک با هدف هماهنگی و تبادل نظر در خدمات رسانی بهینه در ایام نوروز برگزار شد با بیان مطلب فوق اظهار کرد: توسعه و نگهداشت فضاهای سبز شهری از اولویت های منطقه یک است به طوری که اجرای پروژه های این معاونت از پیشرفت فیزیکی بالای ۹۲ درصد برخوردار بوده و وضعیت نگهداشت شهر در این منطقه نسبت به سال گذشته با کسب رتبه نخست در مناطق ارتقای چشمگیر داشته است.

جعفریان در خصوص عملیات شهرداری این منطقه در راستای ثبت جهانی خیابان ولیعصر (عج) گفت: با تلاش حوزه های زیباسازی، فضای سبز، عمران و ترافیک منطقه‌ یک نزدیک به ۹۰ درصد برنامه های مصوب همچون پاکسازی جداره ها، رنگ آمیزی، حذف موانع فیزیکی، بازسازی پیاده روها به انجام رسیده و تا ۲۰ فروردین کل کار تکمیل خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات اجرایی این معاونت در سال گذشته افزود: عملیات لوله گذاری پساب به میزان ۱۴ کیلومتر در ۴ ناحیه منطقه و ۳۰ کیلومتر لوله گذاری جهت آبرسانی فضای سبز به اتمام رسیده است و در طی سال گذشته هوشمندسازی چاه ها در پنج ناحیه انجام و پنج ناحیه باقیمانده در سال جاری به انجام خواهد رسید.

جعفریان در خصوص احداث پد هلی کوپتر تصریح کرد: در دو نقطه گلابدره و انتهای بلوار ارتش در شمال تهران این مکان در نظر گرفته شده که اولی آماده بهره برداری و در مورد دومی در حال گفتمان با ارتش هستیم.

معاون شهردار منطقه یک گفت: ۱۸۲ برج نوری در نقاط مختلف منطقه یک نصب و بازپیرایی ۲۰ بوستان منطقه ای و فرا منطقه ای و احداث چهار بوستان در مقیاس محله ای به انجام رسیده است.

جعفریان عنوان کرد: از بزرگراه ارتش و امام علی (ع) که به واسطه فعالیت های عمرانی به کارگاه تبدیل شده بود ۲۰۰۰ کامیون مصالح مازاد، خاک و نخاله برداشت و پس از جدول گذاری، ۳۰۰۰ اصله درخت که ۸۰ درصد آن ها روتبال است در آن ها کاشته شده است.

وی در تشریح اقدامات منطقه یک در استقبال از بهار ۱۴۰۰ گفت: احداث فاز سوم رفیوژ سبز خیابان شریعتی با کاشت ۲۸۰ اصله درخت روتبال، ۴۲ پایه چراغ و ۸۰ اصله یاس هلندی و همچنین نصب ۸۰ فلاور باکس در بزرگراه صدر از اقدامات شاخص منطقه یک در استقبال از بهار است که طراوت و زیبایی کم نظیری را به معابر هدیه می کند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک، معاون خدمات شهری منطقه یک به برنامه های آتی در این حوزه اشاره کرد و گفت: آب رسانی به ارتفاعات محلاتی تا توچال از برنامه هایی است که در صورت ابلاغ اعتبارات در دستور کار قرار خواهد گرفت و مناقصات مربوط به آن آغاز خواهد شد. رفع نواقص فضای سبز نواحی ده گانه و تکمیل نورپردازی ارتفاعات جمشیدیه و محلاتی از دیگر برنامه های پیش رو است.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.