تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
کد خبر : 67406

  ۱۵ دلیل برای نوشتن طرح توجیهی

  ۱۵ دلیل برای نوشتن طرح توجیهی

فهرست۱ ۱۵- اهداف مشخصی را برای مدیران تعیین کنید. ۲ ۱۴- استراتژی، اولویت ها و نقاط اقدام خاص خود را با مشاور نوشتن طرح توجیهی درمیان بگذارید.۳ ۱۳- جانشینی را نوشتن طرح توجیهی مدنظر داشته باشید. ۴ ۱۲- در مورد اجاره یا عدم اجاره فضای جدید تصمیم بگیرید. ۵ ۱۱-در طرح توجیهی خود باید  افراد …

چه به تازگی شروع به کار کرده باشید، چه کسب و کار خود را میخواهید توسعه دهید یا به دنبال کمک از خارج باشید، یک نوشتن طرح توجیهی خوب فکر شده وسیله ای است که برای رسیدن به آن چه که نیاز دارید.

چرا به نوشتن طرح توجیهی (طرح کسب و کار ، بیزینس پلن ) نیاز دارید  ؟

شما از قبل دلایل واضح را می دانید، اما دلایل بسیار خوب دیگری برای نوشتن طرح توجیهی وجود دارد که بسیاری از صاحبان کسب و کار از آن بی اطلاع هستند. بنابراین، فقط برای تغییر، بیایید ابتدا به دلایل کمتر واضح نگاهی بیندازیم و با دلایلی که احتمالاً قبلاً در مورد آنها می‌دانید پایان می‌دهیم.

این را به عنوان ۱۰ مورد مهم در نظر بگیرید، با ما مهمترین دلایلی را که شما به نوشتن طرح توجیهی نیاز دارید، ارائه می دهیم.

۱۵- اهداف مشخصی را برای مدیران تعیین کنید.

مدیریت خوب مستلزم تعیین اهداف مشخص و سپس پیگیری و پیگیری است. من تعجب می کنم که چگونه بسیاری از مشاغل موجود بدون برنامه مدیریت می کنند. آنها چگونه تعیین می کنند که قرار است چه اتفاقی بیفتد؟ در حقیقت، شما واقعاً فقط یک راه کوتاه و برنامه ریزی در ذهن خود دارید – و اگر بتوانید آن را انجام دهید برای شما خوب است – اما همانطور که تجارت شما رشد می کند می خواهید بهتر سازماندهی و برنامه ریزی کنید و اولویت ها را بهتر بیان کنید. در نوشتن طرح توجیهی خود استراتژیک فکر کنید.

 

۱۴- استراتژی، اولویت ها و نقاط اقدام خاص خود را با مشاور نوشتن طرح توجیهی درمیان بگذارید.

زندگی کاری شما خیلی سریع می گذرد: اطلاعاتی را که در دست دارید با دیگران درمیان بگذارید ، دو مغز بهتر از یکی است. به نمونه فرم خام بیزینس پلن . به استاندارهای نوشتن طرح توجیهی خیلی توجه نمایید.

۱۳- جانشینی را نوشتن طرح توجیهی مدنظر داشته باشید.

جانشینی احتمالاً مهم ترین مفهوم تجاری عملی است که تا به حال در مورد آن نشنیده اید و باید در نوشتن طرح توجیهی مدنظر داشته باشید. به این صورت است: «هر کاری که انجام می‌دهی، کار دیگری است که انجام نمی‌دهی». جانشینی در قلب همه استراتژی های کسب و کارهای کوچک زندگی می کند. حداقل اکثر مردم هرگز در مورد آن نشنیده اند.

۱۲- در مورد اجاره یا عدم اجاره فضای جدید تصمیم بگیرید.

اجاره یک تعهد جدید است که معمولاً یک هزینه ثابت است. آیا چشم انداز و برنامه های رشد شما پذیرش این هزینه ثابت افزایش یافته را توجیه می کند؟ آیا این نباید در برنامه تجاری شما باشد؟

۱۱-در طرح توجیهی خود باید  افراد جدید استخدام کنید.

این یکی دیگر از تعهدات جدید (هزینه ثابت) دستمزد است که ریسک شما را افزایش می دهد. در نوشتن طرح توجیهی خود باید به آن بپردازید. چگونه افراد جدید به رشد و رونق کسب و کار شما کمک خواهند کرد؟ قرار است دقیقا چه کار کنند؟ دلیل استخدام باید در طرح تجاری شما باشد

۱۰-  تصمیم بگیرید که آیا به دارایی های جدید نیاز دارید، چه تعداد، و آیا آنها را بخرید یا اجاره کنید.

از طرح توجیهی خود برای کمک به تصمیم گیری در مورد اینکه در بلندمدت چه اتفاقی می افتد استفاده کنید، که باید ورودی مهمی برای ساخت کلاسیک در مقابل خرید باشد. این خرید مهم در برنامه شما چقدر دوام خواهد داشت؟

  15 دلیل برای نوشتن طرح توجیهی

۹- اهداف کسب و کار را با تیم مدیریت، کارمندان و افراد جدید به اشتراک بگذارید و توضیح دهید.

بخش های انتخاب شده از طرح توجیهی خود را بخشی از آموزش کارمندان جدید خود قرار دهید.

 

۸-  تیم های تجاری جدید ایجاد کنید.

از طرح توجیهی خود برای تعیین اهداف برای ایجاد اتحاد و تیم های همکاری تجاری با سایر کسب و کارها و بخش های انتخابی برنامه خود برای برقراری ارتباط با آن اتحادها استفاده کنید.

۷- با افراد حرفه ای در ارتباط باشید.

نکات برجسته انتخاب شده یا برنامه های خود را با وکلا و حسابداران خود، و اگر به شما مربوط است، با مشاوران به اشتراک بگذارید. “مشاور تخصصی طرح توجیهی” را در اینترنت سرچ نمایید.

۶-  کسب و کار خود را به درستی معرفی نمایید

معمولاً طرح توجیهی بخش بسیار مهمی از فروش کسب و کار است. به خریداران کمک کنید بفهمند چه چیزی دارید، چه ارزشی دارد و چرا آن را می‌خواهند.

۵-  ارزش گذاری تجارت برای معاملات رسمی مربوط به طلاق، ارث، برنامه ریزی املاک و مسائل مالیاتی.

ارزش گذاری اصطلاحی است برای تعیین میزان ارزش کسب و کار استفاده میشود. معمولاً به یک طرح توجیهی و همچنین یک متخصص با تجربه نیاز دارد. این طرح به کارشناس ارزشیابی می گوید که کسب و کار شما چه کاری انجام می دهد، چه زمانی، چرا و چقدر هزینه دارد و چقدر تولید می کند.

۴- یک کسب و کار جدید ایجاد کنید.

از برنامه‌ای برای ایجاد گام‌های صحیح برای شروع یک کسب‌وکار جدید، از جمله کارهایی که باید انجام دهید، منابع مورد نیاز و آنچه انتظار دارید اتفاق بیفتد، را در طرح توجیهی خود بگنجانید.

۳– به دنبال سرمایه گذاری برای یک کسب و کار باشید، چه استارتاپ باشد و چه نباشد.

سرمایه گذاران قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری یا عدم سرمایه گذاری باید یک طرح توجیهی را ببینند. آنها انتظار دارند که این طرح تمام نکات اصلی را پوشش دهد.

  15 دلیل برای نوشتن طرح توجیهی3

۲- از یک درخواست وام تجاری نسخه پشتیبان تهیه کنید.

مانند سرمایه گذاران، وام دهندگان می خواهند این طرح توجیهی را ببینند و انتظار دارند که طرح تجاری نکات اصلی را پوشش دهد.

  • کسب و کار موجود خود را رشد دهید.

ایجاد استراتژی و تخصیص منابع بر اساس اولویت استراتژیک. می‌توانید با مطالعه «شرکت‌های موجود نیز به برنامه‌ریزی نیاز دارند» اطلاعات بیشتری درباره رشد کسب‌وکار خود با یک طرح توجیهی پیدا کنید.

 

نوشته شده توسط : دکترسیدرضاآقاسیدحسینی

شرکت مشاوره مدیریت ایران IranMCT

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.