تاریخ انتشار: شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰

۱۵ خودرو آینده که شما را شیفته خود می‌کنند+عکس خودروسازان بزرگ برای کسب سهم بیشتری از بازارهای جهانی به دنبال تولید محصولات جدیدی هستند. در همین رابطه لیستی از ۱۵ خودرو آینده که منتظر معرفی آنها هستیم را بررسی می‌کنیم.
در سال ۲۰۱۹ شاهد معرفی و عرضه سوپرکارها، شاسی بلندهای قدرتمند و سوپر سدان‌های جذاب بودیم و خودروسازان برای سال‌های آینده نیز برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته‌اند که باز هم علاقه‌مندان را شگفت‌زده خواهند کرد. سرنوشت آینده صنعت خودرو در دستان خودروسازان بزرگی چون تویوتا، مرسدس بنز، کادیلاک و سایر خودروسازان معروف قرار دارد. از آنجایی که خودروسازان بزرگ جهان با یک هدف مشترک یعنی الکتریکی کردن محصولات خود به سوی آینده گام بر می‌دارند، انتظار می‌رود در دهه جدید میلادی تعداد زیادی از خودروهای الکتریکی با عملکرد بالا معرفی و به بازار عرضه شوند.
با توجه به وضعیت فعلی صنعت خودرو در جهان می‌توان پیش‌بینی کرد که چه خودروهایی در دهه آینده روانه بازار خواهند شد. در همین راستا لیستی از ۱۵ خودرو آینده که توسط خودروسازان بزرگ معرفی می‌شوند را تهیه کرده‌ایم که در این لیست محص..

۱۵ خودرو آینده که شما را شیفته خود می‌کنند+عکس

خودروسازان بزرگ برای کسب سهم بیشتری از بازارهای جهانی به دنبال تولید محصولات جدیدی هستند. در همین رابطه لیستی از ۱۵ خودرو آینده که منتظر معرفی آنها هستیم را بررسی می‌کنیم.

در سال ۲۰۱۹ شاهد معرفی و عرضه سوپرکارها، شاسی بلندهای قدرتمند و سوپر سدان‌های جذاب بودیم و خودروسازان برای سال‌های آینده نیز برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته‌اند که باز هم علاقه‌مندان را شگفت‌زده خواهند کرد. سرنوشت آینده صنعت خودرو در دستان خودروسازان بزرگی چون تویوتا، مرسدس بنز، کادیلاک و سایر خودروسازان معروف قرار دارد. از آنجایی که خودروسازان بزرگ جهان با یک هدف مشترک یعنی الکتریکی کردن محصولات خود به سوی آینده گام بر می‌دارند، انتظار می‌رود در دهه جدید میلادی تعداد زیادی از خودروهای الکتریکی با عملکرد بالا معرفی و به بازار عرضه شوند.

با توجه به وضعیت فعلی صنعت خودرو در جهان می‌توان پیش‌بینی کرد که چه خودروهایی در دهه آینده روانه بازار خواهند شد. در همین راستا لیستی از ۱۵ خودرو آینده که توسط خودروسازان بزرگ معرفی می‌شوند را تهیه کرده‌ایم که در این لیست محصولاتی از اکثر برندهای معروف دیده می‌شود. گفتنی است برخی از خودروهای این لیست به احتمال زیاد از سال ۲۰۲۳ روانه بازار خواهند شد.

معرفی ۱۵ خودرو آینده

۱.‌ مازراتی آلفییری

شرکت خودروسازی مازراتی مدتی است که به مشتریان خودرو وعده داده که برای گرن توریسمو جانشین قدرتمندی را ارائه خواهد کرد. در همین راستا پیش‌بینی می‌شود عرضه گرن توریسمو طی سال‌های آینده به واقعیت تبدیل خواهد شد و انتظار می‌رود این خودرو یک سوپراسپرت موتور وسط باشد. تا به امروز چند بار معرفی رسمی این خودرو به تعویق افتاده است که بحران شیوع گسترده ویروس کرونا نیز در این تعویق‌ها تاثیرگذار بوده است. از این رو نمی‌توان تاریخ دقیقی برای معرفی این خودرو عنوان کرد.

۲. سدان لامبورگینی

خبرهای زیادی از تولید یک سدان توسط لامبورگینی شنیده می‌شود. از این رو پس از این که شاهد رونمایی شاسی بلند اوروس بوده‌ایم، اکنون عرضه یک سدان از این شرکت خودروسازی ایتالیایی بسیار محتمل است. انتظار می‌رود لامبورگینی این سدان را بر اساس پلتفرم پورشه پانامرا و آئودی A7 به تولید برساند. البته اطلاعات زیادی از این سدان منتشر نشده و نمی‌توان با اطمینان از ساختار این خودرو سخن گفت.

۳. پورشه ۹۱۱ هیبرید

شرکت پورشه قصد دارد مدل الکتریکی ۹۱۱ فعلی خود را به تولید برساند و خبرهایی از تولید مدل برقی پورشه کررا نیز به گوش می‌رسد. از این رو بعید نیست این خودروساز پورشه ۹۱۱ را با ترکیبی از موتورهای الکتریکی و موتور بنزینی تولید کند. البته تا پیش از زمان معرفی نسل جدید پورشه ۹۱۱ نمی‌توان انتظار رونمایی از نسخه هیبرید آن را داشت.

۴. دومین محصول بوگاتی

شرکت بوگاتی در تولید محصولات جدید بسیار وسواس به خرج می‌دهد و فاصله زیادی بین تولید محصولات جدید آن وجود دارد، اما شواهد حاکی از آن است که بوگاتی شیرون به عنوان بهترین جانشین ویرون در آینده‌ای نزدیک دارای یک برادر یا خواهر خواهد بود. استفان وینکلمن، مدیر عامل کمپانی بوگاتی عنوان کرد محصول دوم بوگاتی قادر است به یک ابر خودرو سرسخت تبدیل شود و به احتمال زیاد این خودرو الکتریکی بوده و با تیراژ محدود عرضه خواهد شد.

۵. کادیلاک سلستیک

کادیلاک سلستیک یک سدان لوکس پرچمدار الکتریکی خواهد بود که در سال‌های آینده به بازار می‌شود. شرکت کادیلاک پیش از بحران ویروس کرونا قصد داشت کانسپتی از این سدان را به معرض نمایش درآورد که این برنامه به تعویق افتاد. این سدان مشابه کراس اوور جدید لیریک خواهد بود و جدیدترین نسل باتری‌های لیتیوم یونی جنرال موتورز برای آن در نظر گرفته شده است.

۶. نسل جدید دوج چلنجر و چارجر

دیگر از عمر دوج چلنجر و چارجر گذشته و باید از بازار خودروها خارج شوند. در همین راستا رالف گیلس، مدیر طراحی فیات کرایسلر در تلاش است تصویری از مدل‌های آینده دوج را نشان دهد؛ البته همچنان نمی‌توان جزئیاتی را از طراحی چلنجر و چارجر بیان کرد، اما نسل فعلی این خودروها تا سال ۲۰۲۳ از بازار خارج می‌شود و شاهد معرفی نسل‌های جدید خواهیم بود.

۷. اینفینیتی QS Inspiration

در نمایشگاه شانگهای ۲۰۱۹ شاهد رونمایی از اینفینیتی QS Inspiration بودیم و حتی در برخی از نمایشگاه‌های آمریکا نیز از آن پرده‌برداری شد. این سدان با ارتفاع بلند و طراحی جذاب خود کاملا الکتریکی بوده و از زبان طراحی جدیدی بهره می‌برد. قرار است مدل تولیدی این خودرو ژاپنی در بازار آمریکا و سایر کشورها عرضه شود.

۸. خودروی اسپرت مزدا

شرکت مزدا به دنبال تولید محصول اسپرت جدیدی است و قصد دارد آن را با موتور روتاری (چرخشی) به تولید برساند. طی سال‌های گذشته خبرهای مختلفی در مورد تولید مزدا RX-9 منتشر شده است، اما تا به امروز فقط در حد شایعه مانده است و انتظار می‌رود طی سال‌های آینده شاهد عرضه آن به بازار باشیم. به احتمال زیاد این خودرو از یک موتور ۶ سیلندر توربوشارژ بهره خواهد برد. با درآمیخته شدن زبان طراحی خارجی و داخلی مزدا بدون شک شاهد جذابیت خاصی در این خودرو خواهیم بود.

۹. مرسدس بنز EQE

محصولات خانواده EQ مرسدس بنز به خوبی توانستند به سبد محصولات این برند آلمانی نفوذ کنند. در گذشته شاهد معرفی مدل کاملا برقی EQC این خانواده بوده‌ایم و مدل‌های EQA و EQS این خانواده نیز به زودی معرفی خواهند شد، اما عضو چهارم این خانواده یک سدان کاملا الکتریکی خواهد بود که طبق کلاس E مرسدس بنز به تولید خواهد رسید. پیش‌بینی می‌شود مرسدس بنز برای آن سیستم چهار چرخ محرک، سیستم تعلیق بادی و جدیدترین سیستم‌های ایمنی را در نظر بگیرد. البته مشخص نیست این خودرو برقی به ازای هر بار شارژ کامل به چه میزان مسافت را می‌تواند طی کند. انتظار می‌رود این خودرو در سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه شود و تا آن زمان مرسدس بنز می‌تواند باتری‌های محصولات خود را به خوبی بهینه‌سازی کند.

۱۰. مینی موتور وسط

به این زودی‌ها مینی موتور وسط به بازار عرضه نخواهد شد، اما اندریاس لامپکا، مدیر ارتباطات شرکت مینی اخیرا از تولید محصول جدیدی خبر داد. وی افزود مهندسان این شرکت سعی دارند یک خودرو اسپرت موتور وسط را به تولید برسانند. وی به صورت غیر مستقیم به کانسپت جذاب سوپر لگرا اشاره کرده است که از طراحی این کانسپت می‌تواند برای طراحی خودرو اسپرت مینی به کار گرفته شود.

۱۱. نیسان GT-R R36

طراحی نیسان GT-R R35 در بازار تا حدودی تکراری شده و شرکت نیسان باید به فکر عرضه GT-R R36 باشد. در همین راستا خبرهای متعددی به گوش می‌رسد که شرکت نیسان تا سال ۲۰۲۷ مدل GT-R R35 را بازنشسته خواهد کرد و از نسل جدید آن پرده خواهد برداشت. البته شرکت نیسان با مشکلات متعددی روبه‌رو است و احتمال دارد به این زودی‌ها شاهد معرفی این خودرو نباشیم اما نیسان زمان معرفی آن را به زودی اعلام کرد که به همین دلیل علاقه‌مندان می‌توانند در آینده‌ای نزدیک شاهد نسل جدید گودزیلای ژاپنی باشند.

۱۲. پورشه ۷۱۸ الکتریکی (باکستر و کیمن)

پورشه تایکان به عنوان نخستین خودرو کاملا الکتریکی پورشه محسوب می‌شود، اما بدون شک آخرین هم نیست و شاهد عرضه خودروهای الکتریکی جدیدی از این برند خواهیم بود. شرکت پورشه قصد دارد نسل جدید تایکان و مدل الکتریکی ماکان را هرچه زودتر به تولید برساند. پس از این دو خودرو، شاهد معرفی پورشه ۷۱۸ خواهیم بود. همچنین طبق اعلام پورشه، مدل‌های الکتریکی و هیبریدی باکستر و کیمن نیز در راه هستند. اگر شرکت پورشه مدل‌های تمام الکتریکی ۷۱۸ها را به تولید برساند، این خودروها قدرتی برابر با ۴۰۰ اسب بخار خواهند داشت.

۱۳. نسل بعدی فورد موستانگ

فورد موستانگ ۲۰۱۵ با طراحی جدید و پرفورمنس بسیار چشمگیر خود توانست نگاه بسیار از مشتریان را به خود جلب کند، اما نسل جدید آن از نسل فعلی نیز جذابیت بیشتری خواهد داشت. این خودرو طبق پلتفرم مدولار دیفرانسیل عقب جدید فورد تولید خواهد شد و از برخی از المان‌های طراحی موستانگ Mach-E بهره می‌برد.

۱۴. تویوتا کرولا GR

هنگامی که تویوتا یاریس GR پا به بازار گذشت، توانست نگاه بسیاری از منتقدان را به خود جلب کند و تویوتا به فروش خوبی از این هاچ بک ۲۵۷ اسب بخاری دست پیدا کند. در همین راستا خبرهایی شنیده می‌شود که تویوتا قصد دارد مدل GR کرولا را نیز به تولید برساند و با موتور مشابه تویوتا یاریس آن را از سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه کند.

۱۵. فولکس واگن ID.1

فولکس واگن می‌خواهد در بازار آمریکا ریسک بزرگی را انجام دهد. البته به دنبال این ریسک خودروی ارزشمندی را ارائه خواهد کرد که ارزش ریسک روی آن منطقی است. کوچک‌ترین خودرو الکتریکی فولکس واگن از سری محصولات ID خواهد بود که از لحاظ ابعاد مشابه هاچ بک آپ است، اما نسبت به آن از پکیج باتری‌های ارتقا یافته‌ای بهره می‌برد که به ازای هر بار شارژ می‌تواند ۳۰۰ کیلومتر را بپیماید. این خودرو برای سفرهای کوتاه درون شهری یک خودرو ایده‌آل خواهد بود.

خروج از نسخه موبایل