تاریخ انتشار: جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۶:۵۷

یک تحلیل درباره احتمال ورود روحانی یا لاریجانی به انتخابات به گزارش منیبان، انتخاب نوشت: غلامعلی رجایی، فعال سیاسی اصلاح طلب درباره اخبار منتشره پیرامون روحانی – لاریجانی گفت: نگاه اول این است که پایگاه اصولگرایان با رویکرد رئیسی از قبل متزلزل تر شده و صدای مجلس نیز درآمده است؛ قاعدتا ارجاع وضعیت فعلی به

یک تحلیل درباره احتمال ورود روحانی یا لاریجانی به انتخابات

به گزارش منیبان، انتخاب نوشت: غلامعلی رجایی، فعال سیاسی اصلاح طلب درباره اخبار منتشره پیرامون روحانی – لاریجانی گفت: نگاه اول این است که پایگاه اصولگرایان با رویکرد رئیسی از قبل متزلزل تر شده و صدای مجلس نیز درآمده است؛ قاعدتا ارجاع وضعیت فعلی به گذشته نیز کافی نبود و مسئله را عمومی تر مطرح می کنند.

نگاه دوم این که بخش افراطی جریان اصولگرا فارغ از انتخابات با این افراد مشکل دارد. این افراد فکر می کنند تنها را ادامه حیات سیاسی شان همسان بودن سه قوه است در حالیکه این سیاست در دراز مدت بر علیه خود تبدیل می شود.

مثلا در مجلس فریادهایی را می شنویم که باید از سوی اصلاح طلبان توقع آن را داشته باشیم، اینکه رئیسی و معاون اول او وزیر صمت را نمی توانند حفظ کنند نشان می دهد که مجلس بیش از این نمی تواند خود را زیر تیغ نظرات رئیسی قرار دهد.

وی درباره احتمال حضور و تاثیر روحانی و لاریجانی در انتخابات مجلس گفت: من گمان نمی کنم روحانی و لاریجانی در انتخابات حاضر شوند؛ اما اگر آقای لاریجانی تاییدی از حاکمیت بگیرد شاید به صحنه ورود کند.

رجایی افزود: آقای روحانی شرایط را برای ادامه کار فراهم نمی بیند. البته ایشان در معرض رد صلاحیت هم هست، پس چرا به صحنه ورود کند؟ ریل گذاری هم که رئیسی کرده است از کسی برنمی آید که آن را تغییر دهد.

وی افزود: روحانی به نظر من یک آدم معتدل و عاقلی است که ورود نخواهد کرد مگر اینکه رهبری از ایشان بخواهد که احتمال آن صفر است.

منبع خبر

خروج از نسخه موبایل