تاریخ انتشار: دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۷:۳۴

یمنی ها با چوب و نخ، پهپاد ساخته‌اند + ویدیو پهپادهای پیشرفته با فناوری‌های پیچیده را فراموش کنید؛ یمنی‌ها با چند تکه چوب و بدون شلوغ‌کاری پهپاد ساخته‌اند! در ادامه شاهد ویدیوی آن باشید. بین سیل پهپادهای فوق‌العاده پیشرفته‌ی این روزهای دنیای فناوری، یمنی‌ها توانسته‌اند با کمترین تجهیزات و با استفاده از چند تکه باریک

یمنی ها با چوب و نخ، پهپاد ساخته‌اند + ویدیو

پهپادهای پیشرفته با فناوری‌های پیچیده را فراموش کنید؛ یمنی‌ها با چند تکه چوب و بدون شلوغ‌کاری پهپاد ساخته‌اند! در ادامه شاهد ویدیوی آن باشید.

بین سیل پهپادهای فوق‌العاده پیشرفته‌ی این روزهای دنیای فناوری، یمنی‌ها توانسته‌اند با کمترین تجهیزات و با استفاده از چند تکه باریک چوب یک پهپاد بسازند که حداقل از پس اولین وظیفه‌اش یعنی پرواز بر می‌آید! در ادامه ویدیویی کوتاه را از این پهپاد مشاهده می‌کنیم که با ساقه‌های قات ساخته شده است:

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، این ساده‌ترین ساخته‌ای است که بتوان نام پهپاد را روی آن گذاشت و با اجزای پایه شامل موتور، سیم‌کشی، کنترل‌ و پروانه سر هم شده است. تکه‌های باریک چوب هم نقش ساختار پایه‌ای یا بدنه آن را بر عهده دارند؛ آن را مقایسه کنید با خطرناک‌ترین پهپادهای نظامی جهان که ترس به جان همه می‌اندازند! تحلیل‌گری در گفتگو با وب‌سایت PopSci مهم‌ترین نکته این طراحی را این دانسته است که در صورت وجود اجزای اصلی نظیر باتری، موتور و… می‌توان در کمترین زمان و با کمترین دردسر چنین پهپادی را ساخت.

همچنین بخوانید:تبلیغات پهپادی در آسمان نیویورک را تماشا کنید

به عقیده این تحلیل‌گر، تجربه ساخت چنین کوادکوپترهایی حتماً در ساخت، پایدارسازی و به پرواز در آوردن این پهپاد تاثیرگذار است، اما بخش عمده‌ای از اطلاعات مورد نیاز به صورت رایگان در فضای وب پیدا می‌شود. ضمناً به گفته او، این ویدیو نشان می‌دهد که فریم کوادکوپتر را می‌توان با هر وسیله دیگری که به رایگان در دسترس قرار دارد، سر هم کرد. امکان تهیه و ساخت یا چاپ سه‌بعدی آسان بقیه اجزا هم مهیا است.

مقاله اصلی

خروج از نسخه موبایل