تاریخ انتشار : شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱ - ۷:۴۸
کد خبر : 585743

یافته‌های جدید: ساتوشی ناکاموتو نام بیت کوین را ابتدا «نت کوین» گذاشته بود

یافته‌های جدید: ساتوشی ناکاموتو نام بیت کوین را ابتدا «نت کوین» گذاشته بود

یافته‌های جدید: ساتوشی ناکاموتو نام بیت کوین را ابتدا «نت کوین» گذاشته بود یافته‌های جدید یک محقق نشان می‌دهد ساتوشی ناکاموتو، خالق ناشناس بیت کوین، احتمالاً ابتدا نام دیگری را برای این ارز دیجیتال در نظر داشته است. به گزارش کوین تلگراف، هنگام راه‌اندازی یک سرویس یا کسب‌وکار جدید، انتخاب یک نام مناسب اغلب به

یافته‌های جدید: ساتوشی ناکاموتو نام بیت کوین را ابتدا «نت کوین» گذاشته بود

یافته‌های جدید یک محقق نشان می‌دهد ساتوشی ناکاموتو، خالق ناشناس بیت کوین، احتمالاً ابتدا نام دیگری را برای این ارز دیجیتال در نظر داشته است.

به گزارش کوین تلگراف، هنگام راه‌اندازی یک سرویس یا کسب‌وکار جدید، انتخاب یک نام مناسب اغلب به یکی از چالش‌برانگیز‌ترین تصمیم‌گیری‌ها برای بنیان‌گذاران آن پروژه بدل می‌شود. سوابق نامه دامنه‌های خریداری‌شده نشان می‌دهد ساتوشی ناکاموتو یک گزینه جایگزین برای نام‌گذاری این ارز دیجیتال در ذهن داشته که هرگز به وایت پیپر بیت کوین راه پیدا نکرده است.

دامنه «Bitcoin.org» که به وب‌سابت اصلی این ارز دیجیتال اختصاص دارد، اولین بار در تاریخ ۱۸ اوت ۲۰۰۸ (۲۸ مرداد ۱۳۸۷) و با استفاده از سرویس انانیموس اسپیچ (AnonymousSpeech) ثبت شده است. انانیموس اسپیچ یک سرویس ژاپنی است که به کاربران خود امکان خرید دامنه‌های اینترنتی به‌صورت ناشناس را می‌دهد. سوابق مربوط به دامنه‌هایی که در نزدیکی تاریخ ثبت دامنه Bitcoin.org در انانیموس اسپیچ خریداری شده‌اند، نشان می‌دهد که تنها یک روز پیش از ثبت دامنه Bitcoin.org، دامنه Netcoin.org خریداری شده است.

سمت راست، اطلاعات مربوط به دامنه Netcoin.org و سمت چپ، اطلاعات مربوط به دامنه Bitcoin.org

اور وینبرگر (Or Weinberger)، محققی که این اطلاعات را جمع‌آوری کرده است، می‌گوید تاکنون و پیش از آنکه شخص دیگری Netcoin.org را خریداری کند، هیچ محتوایی روی این دامنه قرار نگرفته است.

انتخاب عنوان «بیت کوین» احتمالاً در موفقیت این ارز دیجیتال و شبکه بلاک چینی تأثیر گذار بوده است؛ چراکه تعداد زیادی از اعضای جامعه ارزهای دیجیتال در واکنش به توییت وینبرگر در رابطه با این ماجرا، بی‌علاقگی خود را به نام نت کوین ابراز کرده‌اند.

برای مثال، یکی از کاربران نوشته است:

خیلی جالب است. خوشحالم که عنوان بیت کوین را انتخاب کردند. [این نام] خیلی بهتر به نظر می‌رسد.

این یافته‌ها به نوعی به جامعه بیت کوین کمک می‌کند تا از افرادی که در گذشته، خود را بدون هیچ مدرک قابل استنادی ساتوشی ناکاموتو معرفی کرده‌اند، فاصله بگیرند. دامنه Netcoin.org در مقطعی حذف و مجدداً در سال ۲۰۱۰ در یکی از زیرمجموعه‌های «Web.com» ثبت شده است.

با وجود رازهایی که درباره فرایند ساخت بیت کوین وجود دارد، این دارایی همچنان به افزایش تسلط خود در بازارهای مالی ادامه می‌دهد. داده‌های بیت پی (BitPay) نیز این موضوع را تأیید می‌کند که با وجود نوسانات شدید قیمت بیت کوین، این ارز دیجیتال همچنان پرطرفدارترین ابزار پرداخت در این پلتفرم است.

مریک تئوبالد (Merrick Theobald)، معاون بخش بازاریابی سرویس بیت پی، گفته است سهم فروش‌های مبتنی بر بیت کوین از کل پرداخت‌های این پلتفرم در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۲، ۵۲درصد بوده است.

یافته‌های جدید: ساتوشی ناکاموتو نام بیت کوین را ابتدا «نت کوین» گذاشته بود

در این باره بیشتر بخوانید

  • ۳ دلیل که ساتوشی بیت کوین‌ها را منتقل نکرده است
  • محققان با استخراج دوباره بلاک‌های بیت کوین به‌دنبال فاش کردن راز ساتوشی هستند
  • ۱۰ سال پیش در چنین روزی ساتوشی ناکاموتو برای همیشه مخفی شد
  • مجسمه ساتوشی ناکاموتو در بوداپست نصب شد
  • بیت کوین ۱۳ ساله شد؛ سالگرد استخراج اولین بلاک شبکه

منبع خبر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.