تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱:۳۹
کد خبر : 8898

یاد شهدای مقاومت شهر تازه آزادشده خان‌طومان+فیلم

یاد شهدای مقاومت شهر تازه آزادشده خان‌طومان+فیلم

یاد شهدای مقاومت شهر تازه آزادشده خان‌طومان+فیلم رزمندگان گروه مقاومت نجبای عراق با انتشار تصاویر تازه‌ای از شهر تازه آزادشده خان‌طومان یاد شهدای مقاومت را در این شهر زنده نگه داشتند. – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، رزمندگان مقاومت با نام و یاد فرماندهان شهید خود «قاسم سلیمانی» و « ابومهدی المهندس» عملیات آزادسازی ریف جنوبی حلب را آغاز کرده و در حال پیشروی هستند. رزمندگان گروه مقاومت نجبای عراق با انتشار تصاویر تازه‌ای از شهر تازه آزادشده خان‌طومان یاد شهدای مقاومت را در این شهر زنده نگه داشتند.
فیلم زیر مربوط به روز ۱۴ بهمن ماه ۹۸ است که رزمنده مدافع حرم نجبا در آن می‌گوید: «ما به نیابت از فرمانده شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همه شهیدان سهادتمند قهرمان و شجاع فداکاری کردند و خون خود را برای آزادی خان طومان در سال ۲۰۱۵ فدا کردند در این شهر حضور داریم. شهادت گوارای آنان باد. ما به نیابت از همه آنان در عملیات ریف جنوبی حلب حضور داریم.»

نهم بهمن ماه ۱۳۹۸ بود که شبکه خبری المیادین گزارش داد ارتش سوریه و گروه‌های مقاومت در حمله‌ای برق‌آسا شهر خان‌طومان در ..

یاد شهدای مقاومت شهر تازه آزادشده خان‌طومان+فیلم

رزمندگان گروه مقاومت نجبای عراق با انتشار تصاویر تازه‌ای از شهر تازه آزادشده خان‌طومان یاد شهدای مقاومت را در این شهر زنده نگه داشتند.

یاد شهدای مقاومت شهر تازه آزادشده خان‌طومان+فیلم – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، رزمندگان مقاومت با نام و یاد فرماندهان شهید خود «قاسم سلیمانی» و « ابومهدی المهندس» عملیات آزادسازی ریف جنوبی حلب را آغاز کرده و در حال پیشروی هستند. رزمندگان گروه مقاومت نجبای عراق با انتشار تصاویر تازه‌ای از شهر تازه آزادشده خان‌طومان یاد شهدای مقاومت را در این شهر زنده نگه داشتند.

فیلم زیر مربوط به روز ۱۴ بهمن ماه ۹۸ است که رزمنده مدافع حرم نجبا در آن می‌گوید: «ما به نیابت از فرمانده شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همه شهیدان سهادتمند قهرمان و شجاع فداکاری کردند و خون خود را برای آزادی خان طومان در سال ۲۰۱۵ فدا کردند در این شهر حضور داریم. شهادت گوارای آنان باد. ما به نیابت از همه آنان در عملیات ریف جنوبی حلب حضور داریم.»

جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء , جبهه مقاومت اسلامی , مدافعان حرم ,

نهم بهمن ماه ۱۳۹۸ بود که شبکه خبری المیادین گزارش داد ارتش سوریه و گروه‌های مقاومت در حمله‌ای برق‌آسا شهر خان‌طومان در حومه حلب را به کنترل خود در آورده است. خان‌طومان در منطقه "جبل سمعان" در فاصله ۱۰کیلومتری جنوب‌غرب حلب قرار دارد و به‌خاطر آن که به اتوبان حلب ــ دمشق نزدیک است از اهمیت استراتژیک برخوردار است. خان‌طومان شهرکی در شمال سوریه، در بخشی از کوه شمعون منطقه حلب، واقع در جنوب‌غربی حلب است. محلات نزدیک به این منطقه شامل اورم الکبری و شیخ علی قرار دارد. این شهرک در یک تپه واقع در شرق رودخانه قویق ساخته شده است.

خان‌طومان در دسامبر ۲۰۱۵ میلادی که عملیات جنوب حلب تازه آغاز شده بود، آزاد شد. فروردین ۱۳۹۵ هجری شمسی تروریست‌های النصره با همکاری چندین گروهک دیگر به خان‌طومان حمله کرده بودند اما نیروهای ارتش سوریه با کمک حزب‌الله، نیروهای فاطمیون، نیروهای مقاومت عراقی و نیروهای ویژه مستشاری ارتش ایران، مقابل آن حمله شدید، با کمترین تلفات مقاومت کرده بودند در حالی که النصره با دادن تلفاتی (حدود ۴۰۰ نفر) عقب‌نشینی کرده بودند.

شهرک خان‌طومان در نهایت روز جمعه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ به اشغال گروه تروریستی «جبهه النصره» و هم‌پیمانانش درآمد. تروریست‌های تکفیری از روز پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت آن سال حمله سنگینی به شهرک خان‌طومان با تکیه بر تروریستهای انتحاری پرتعداد خود و با پشتیبانی همه‌جانبه حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای خود شروع کردند که این حمله در ‌‌‌نهایت منجر به عقب‌نشینی نیروهای مقاومت از این شهرک شد.

آغاز جشنواره فیلم فجر در اصفهان؛ تقدیر از خانواده شهید زرین و اهدا جایزه مقاومت به هنرمند رزمنده دفاع مقدس

دلیل اشغال خان‌طومان توسط تروریست‌ها چه بود؟

ملاذ مقداد مدیر مرکز مطالعات استراتژیک سوریه سه سال پیش زمانی که تروریست‌های تکفیری با تکیه بر حمایت‌های گسترده حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای شهرک خان‌طومان را به اشغال خود درآورده بودند،‌ گفته بود درباره خان‌طومان کاملاً واضح است که در دوران آتش‌بس تروریست‌ها توسط عربستان و ترکیه مجهز و مسلح شدند و گزارش‌های متعدد حاکی از این بود که تروریست‌های زیادی که توسط ترکیه آموزش دیده بودند از طریق مرزهای ترکیه به خان‌طومان اعزام شده بودند.

وی تأکید کرده بود تنها دلیل از دست رفتن خان‌طومان این بوده که ارتش سوریه به آتش‌بس پایبند بود و همچنین تروریست‌ها تعداد بسیار زیادی از نیروهای خود را به‌سوی خان‌طومان گسیل کرده بودند و با عملیات انتحاری و تروریستی توانستند کنترل این منطقه را در دست بگیرند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.