تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
کد خبر : 15671

گوشی منعطف فلکس پای ۲ سبب شد گلکسی فولد ۲ را بی‌نظیر تصور کنیم، اما چرا؟

گوشی منعطف فلکس پای ۲ سبب شد گلکسی فولد ۲ را بی‌نظیر تصور کنیم، اما چرا؟

گوشی منعطف فلکس پای ۲ سبب شد گلکسی فولد ۲ را بی‌نظیر تصور کنیم، اما چرا؟ سامسونگ گلکسی فولد ۲ سال ۲۰۲۰ رونمایی می‌‌شود. با در نظر گرفتن پیشرفتی که گوشی منعطف فلکس پای ۲ در مقایسه با نسل قبل داشت، انتظار داریم Samsung Galaxy Fold 2 گجتی فوق‌العاده باشد.
هفته گذشته، Royole از گوشی تاشو فلکس پای ۲ با نمایشگر پیشرفته‌تر رونمایی کرد. این دومین گجت Royole Corporation با نمایشگر منعطف به شمار می‌رود. اگر اخبار را طی دو سال اخیر دنبال کرده باشید، این نام برایتان آشنا است. Royole اولین شرکتی بود که ابتدای سال ۲۰۱۹ به صورت رسمی یک گوشی با صفحه نمایش انعطاف پذیر رونمایی کرد. به عبارتی این شرکت توانست زودتر از سامسونگ و هواوی به عنوان بزرگان دنیای موبایل، چنین محصولی عرضه کند.
البته نباید از اهمیت کیفیت غافل شد! گوشی منعطف Royole Corporation بزرگ و خپل بود و اصلا ظاهر جذابی نداشت. از نظر ما، این یک نمونه اولیه از یک طرح مفهومی به شمار می‌رفت که امکان استفاده از آن برای کاربردهای روزمره وجود نداشت.
احتمالا گوشی منعطف فلکس پای ۲ را نیز در بازار به عنوان یک محصول تجاری مشاهده نخواهید کر..

گوشی منعطف فلکس پای ۲ سبب شد گلکسی فولد ۲ را بی‌نظیر تصور کنیم، اما چرا؟

سامسونگ گلکسی فولد ۲ سال ۲۰۲۰ رونمایی می‌‌شود. با در نظر گرفتن پیشرفتی که گوشی منعطف فلکس پای ۲ در مقایسه با نسل قبل داشت، انتظار داریم Samsung Galaxy Fold 2 گجتی فوق‌العاده باشد.

هفته گذشته، Royole از گوشی تاشو فلکس پای ۲ با نمایشگر پیشرفته‌تر رونمایی کرد. این دومین گجت Royole Corporation با نمایشگر منعطف به شمار می‌رود. اگر اخبار را طی دو سال اخیر دنبال کرده باشید، این نام برایتان آشنا است. Royole اولین شرکتی بود که ابتدای سال ۲۰۱۹ به صورت رسمی یک گوشی با صفحه نمایش انعطاف پذیر رونمایی کرد. به عبارتی این شرکت توانست زودتر از سامسونگ و هواوی به عنوان بزرگان دنیای موبایل، چنین محصولی عرضه کند.

البته نباید از اهمیت کیفیت غافل شد! گوشی منعطف Royole Corporation بزرگ و خپل بود و اصلا ظاهر جذابی نداشت. از نظر ما، این یک نمونه اولیه از یک طرح مفهومی به شمار می‌رفت که امکان استفاده از آن برای کاربردهای روزمره وجود نداشت.

گوشی منعطف فلکس پای 2

احتمالا گوشی منعطف فلکس پای ۲ را نیز در بازار به عنوان یک محصول تجاری مشاهده نخواهید کرد، اما این موضوع سبب نمی‌شود به بررسی آن نپردازیم. این گجت بسیار ارزشمند بوده و به لطف آن، دنیای گوشی‌های هوشمند دارای نمایشگر منعطف، با سرعت بیشتری پیشرفت خواهد کرد.

آن چه در طول رویداد رونمایی FlexPai 2 مشاهده کردیم، یک گوشی هوشمند انعطاف پذیر با ظاهری آراسته‌تر و زیباتر در مقایسه با FlexPai بود. استفاده از لولای جدید در بدنه سبب شده بعد از بسته شدن دستگاه و قرارگیری دو لبه روی یکدیگر، هیچ فاصله‌ای بین آن‌ها باقی نماند. کیفیت صفحه نمایش در مقایسه با اولین گوشی تاشوی Royole Corporation بهبود پیدا کرده و دیگر تماما پلاستیکی به نظر نمی‌رسد. در مقایسه با مدل قبلی، دیگر از بیرون آوردن این گوشی از جیب خود خجالت زده نشده و در عوض به آن افتخار خواهید کرد!

نکته بسیار مهم درباره گوشی منعطف فلکس پای ۲ قرارگیری آن در دسته‌بندی پرچمداران است؛ این گجت شبیه به بهترین گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۲۰ از تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ قدرت گرفته و از حافظه رم LPDDR5 و حافظه ثانویه UFS 3.0 استفاده می‌کند.

گوشی منعطف فلکس پای 2
گوشی منعطف فلکس پای 2

بعد از رونمایی این گوشی کمی به فکر افتادیم؛ وقتی Royole، شرکتی که کمتر کاربری مخصوصا در بازار موبایل نام آن را شنیده است، می‌تواند طی یک سال به چنین دستاوردی رسیده و مشکلات طرح اولیه خود از یک گوشی منعطف را برطرف کند، آیا رسیدن به چنین دستاوردی برای سامسونگ امکان‌پذیر نیست؟ نکته اینجاست که جدیدترین رندر گوشی گلکسی فولد ۲ سامسونگ انتظارات از آن را بالا برد! به عبارتی احتمال پیشرفت اساسی نسل جدید اولین گوشی انعطاف پذیر سامسونگ و تبدیل شدنش به یک گجت انقلابی، بسیار بالا است.

سامسونگ گلکسی فولد ۲ اکنون در دست توسعه قرار داشته و مطمئنا، بهتر از نسل اول خواهد بود. گوشی‌های هوشمند عادی، سال به سال تغییری جزئی در مقایسه با نسل قبلی خود دارند، چرا که سال‌ها است از پا گذاشتن آن‌ها به عرضه وجود می‌گذرد. اما گوشی‌های انعطاف پذیر به تازگی از طرح‌های روی کاغذ تبدیل به گجت‌هایی قابل لمس شده و انتظار داریم در سال‌های ابتدایی ظهور، نسل به نسل با سرعتی بالا پیشرفت و تغییر کنند.

انتظارات از گوشی سامسونگ گلکسی فولد ۲

سامسونگ گلکسی زد فلیپ چند ماه پیش، همزمان با پرچمداران سری S جدید این شرکت معرفی شد. این گوشی با وجود داشتن ظاهری زیبا و مخصوصا بهره بردن از یک مکانیزم تاشوندگی بی‌نقص، انتظاراتمان از یک گجت انعطاف پذیر تمام عیار را برطرف نکرد، به همین دلیل چشم‌ها به گلکسی فولد ۲ دوخته شده است.

بدنه‌ای نازک‌تر

گلکسی فولد 2

سامسونگ گلکسی فولد در مقایسه با سایر تبلت‌های بزرگتر از ۷ اینچ، ابعاد کوچکتری داشت و به راحتی می‌توانستیم آن را (بعد از تا کردن) داخل جیب بگذاریم. با این حال نمی‌توان از ضخامت بالای دستگاه در حالت تا شده چشم‌پوشی کرد، به طوری که با وجود قرارگیری داخل جیب، حسی آزاردهنده در کاربر ایجاد خواهد کرد!

اگر سامسونگ گجتی منعطف و فاقد هر گونه فضای خالی بین دو نیمه آن طراحی کند، گلکسی فولد ۲ نازک‌تر از نسل اول شده و انتظارات از شکل ظاهری گوشی خاص سامسونگ برآورده خواهد شد. تصویر بالا، به خوبی نقص سیستم تاشوندگی اولین گوشی انعطاف پذیر غول کره‌ای را نشان می‌دهد. بدون در نظر گرفتن پیشرفت Royole و با توجه به پیشرفت سامسونگ در ساخت گلکسی زد فلیپ می‌توان اطمینان داشت این مشکل در نسل جدید گوشی گلکسی فولد از بین خواهد رفت. در تصویر زیر، گوشی Galaxy Z Flip را در حالت تا شده مشاهده می‌کنید. دو نیمه دستگاه روی یکدیگر قرار گرفته و فاصله‌ای بینشان وجود ندارد.

گلکسی زد فلیپ

نمایشگر با دوام بیشتر

شکننده و بسیار آسیب‌پذیر بودن نمایشگر گلکسی فولد، دلیل اصلی ناموفق بودن آن در بازار به شمار می‌رود. بعد از رسیدن این گوشی به دست مشتریان، گزارش مشکلاتی عجیب در نمایشگر سامسونگ گلکسی فولد آن‌ها را مجبور به مرجوع کردن این گجت اندرویدی گران قیمت کرد. با در نظر گرفتن اولین تلاش سامسونگ برای عرضه یک گوشی با نمایشگر منعطف، این ایراد قابل قبول بود، اما مجددا نمی‌توان بروز چنین مشکلاتی را تحمل کرد!

همچنین بخوانید:

موتورولا RAZR در حد رقابت با سامسونگ گلکسی Z فلیپ نیست!

نمایشگر گلکسی زد فلیپ پیشرفت فوق‌العاده‌ای در مقایسه با قبل داشت. در طراحی این گوشی، سامسونگ موفق شد نمایشگر را به جای پلاستیک، با استفاده از شیشه تولید کند. نمایشگر Galaxy Z Flip از یک شیشه بسیار نازک انعطاف پذیر تشکیل شده و نمونه این ماده، پیشتر هرگز در هیچ گوشی هوشمند منعطفی به کار نرفته است.

سامسونگ گلکسی فولد ۲ در دنیای گجت‌های منعطف چند سر و گردن بالاتر از گلکسی زد فلیپ قرار می‌گیرد، به همین دلیل منتظر صفحه نمایش به مراتب بهتری هستیم. کارایی شیشه منعطف جدید سامسونگ خود را در اولین گوشی انعطاف پذیر این شرکت در سال ۲۰۲۰ نشان داد، به همین دلیل سامسونگ می‌تواند با حفظ ساختار کلی، آن را بهبود داده و برای استفاده در نسل دوم گوشی Galaxy Fold آماده کند.

پشتیبانی از قلم SPen توسط گلکسی فولد ۲

دو ماه قبل اعلام کردیم بر اساس گفته‌های یکی از موثق‌ترین افشاکنندگان اخبار گجتی در توئیتر، گوشی گلکسی فولد ۲ سامسونگ به نسل جدید قلم SPen مجهز می‌شود. این تغییر کاملا منطقی است. گوشی گلکسی فولد ۲ بعد از باز شدن تای آن، یک نمایشگر بزرگتر از تبلت‌های عادی مقابلتان قرار خواهد داد. روی این صفحه نمایش، نوت‌برداری یا طراحی کار لذت‌بخشی است.

البته باید همه ابعاد قضیه و این شایعه را در نظر گرفت. نوک قلم SPen نازک بوده و می‌تواند به نمایشگر شکننده گوشی‌های منعطف آسیب وارد کند. در صورتی که انتظار قبلی یعنی استفاده از صفحه نمایشی با مقاومت بالا در گوشی Galaxy Fold 2 برآورده شود، زمینه برای افزوده شدن پشتیبانی از اس پن فراهم خواهد شد.

حذف ناچ از گوشه نمایشگر گلکسی فولد ۲

گلکسی فولد

در گوشه بالا و سمت راست صفحه نمایش داخلی و اصلی گوشی سامسونگ گلکسی فولد، یک ناچ عریض وجود دارد. این بریدگی بسیار عریض و بزرگ طراحی شده و واقعا ظاهر گوشی را زشت کرده است. ایده‌آل‌ترین حالت طراحی، کنار گذاشتن طراحی ناچ استایل و استفاده از دوربین سلفی روی نمایشگر، شبیه به گوشی‌های خانواده گلکسی اس ۲۰ است.

برای یک گوشی ۲۰۲۰ مخصوصا در رده پرچمداران، ناچ کوچک و شبیه به قطره آب نیز قابل قبول نیست، به همین دلیل به چیزی کمتر از دوربین سلفی روی نمایشگر رضایت نخواهیم داد.

نمایشگر خارجی بهتر

سامسونگ باید فکری به حال صفحه نمایش ثانویه و بیرونی گوشی منعطف جدید خود کند، هر چند این کار ضروری به نظر نرسد. هدف از قرار دادن یک صفحه نمایش روی یکی از دو نیمه پنل پشتی، نمایش نوتفیکیشن‌ها، ساعت و تاریخ و همچنین دسترسی سریع به برخی ابزارها بدون نیاز به باز کردن تای دستگاه است.

گلکسی فولد 2

این نمایشگر کوچک بوده و زیاد نمی‌توان روی کاربرد آن حساب کرد، به همین دلیل اغلب مجبور به باز کردن تای گجت به منظور استفاده از نمایشگر ۷.۳ اینچی اصلی خواهیم بود. صفحه نمایش ثانویه در میانه پنل پشتی قرار گرفته و نه تنها ظاهر نه چندان جالبی ندارد، بلکه کار کردن با آن نیز به خاطر محل قرارگیریش دشوار است.

در جدیدترین رندر این گوشی دیدیم نسبت ابعاد تصویر کل گجت، با هدف عریض‌تر کردن دو نیمه گوشی بعد از تا شدن تغییر پیدا کرده و نمایشگر ثانویه، سرتاسر یکی از دو نیمه را پوشانده است. طبق گفته‌های فرد طراح این رندر، صفحه نمایش بیرونی از همه اعمال پشتیبانی می‌کند، به طوری که فقط برای اجرای بازی، تماشای ویدیو یا وب‌گردی نیازمند استفاده از نمایشگر اصلی خواهید بود.

در نهایت ممکن است برخی کاربران، کاهش قیمت‌ و عدم ارائه مجدد یک پرچمدار تاشوی ۲ هزار دلاری را تغییر مهم دیگر خطاب کنند. متاسفانه راهی برای تحقق این خواسته وجود ندارد! اگر به دنبال یک گوشی منعطف با قیمتی در حد گران‌ترین پرچمداران متداول کنونی هستید، باید گلکسی زد فلیپ را خریداری کنید. گلکسی فولد ۲ در بهترین حالت، در مقایسه با قبل افزایش قیمت نخواهد داشت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.