تاریخ انتشار: پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵

گوشت مصنوعی Impossible با فرمولی جدید و طعمی گول‌زننده عرضه شد گوشت مصنوعی Impossible محصولی از یک شرکت مواد غذایی به همین نام است که در نمایشگاه CES 2020،‌ با طعم خوشمزه و گول زننده خود،‌ توجه علاقه‌مندان به غذاهای مصنوعی را جلب کرده است.
با وجود همه‌گیر شدن رژیم‌های غذایی مختلف و کم‌تر شدن علاقه عده‌ای از مصرف‌کنندگان به استفاده از محصولاتی مثل گوشت قرمز، بازار خوراکی‌های جایگزین داغ و پر رونق شده و در همین رابطه،‌ شرکتی به نام ایمپاسبل فودز (Impossible Foods)، در تازه‌ترین نمایشگاه CES با عرضه گوشت مصنوعی Impossible سر و صدای زیادی به پا کرده است.
این نوع خوراکی مصنوعی از نوع گوشت خوک بوده که به دنبال عرضه محصولی مشابه از نوع گوشت همبرگر در نمایشگاه CES 2019، برای استفاده در غذاهای مختلف و با فرمولی پیشرفته‌تر، در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.
‌گوشت مصنوعی Impossible کسانی که این نوع غذای مصنوعی را امتحان کرده‌اند گفته‌اند که طعم محصول به حدی متقاعدکننده است که تشخیص آن از گوشت واقعی آنقدرها هم ساده نیست. دیوید چوی (David Choi)، مدیرعامل ایمپاسبل فودز می‌گوید که ب..

گوشت مصنوعی Impossible با فرمولی جدید و طعمی گول‌زننده عرضه شد

گوشت مصنوعی Impossible محصولی از یک شرکت مواد غذایی به همین نام است که در نمایشگاه CES 2020،‌ با طعم خوشمزه و گول زننده خود،‌ توجه علاقه‌مندان به غذاهای مصنوعی را جلب کرده است.

با وجود همه‌گیر شدن رژیم‌های غذایی مختلف و کم‌تر شدن علاقه عده‌ای از مصرف‌کنندگان به استفاده از محصولاتی مثل گوشت قرمز، بازار خوراکی‌های جایگزین داغ و پر رونق شده و در همین رابطه،‌ شرکتی به نام ایمپاسبل فودز (Impossible Foods)، در تازه‌ترین نمایشگاه CES با عرضه گوشت مصنوعی Impossible سر و صدای زیادی به پا کرده است.

این نوع خوراکی مصنوعی از نوع گوشت خوک بوده که به دنبال عرضه محصولی مشابه از نوع گوشت همبرگر در نمایشگاه CES 2019، برای استفاده در غذاهای مختلف و با فرمولی پیشرفته‌تر، در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

‌گوشت مصنوعی Impossible

کسانی که این نوع غذای مصنوعی را امتحان کرده‌اند گفته‌اند که طعم محصول به حدی متقاعدکننده است که تشخیص آن از گوشت واقعی آنقدرها هم ساده نیست. دیوید چوی (David Choi)، مدیرعامل ایمپاسبل فودز می‌گوید که برخلاف محصولاتی مثل سوسیس و همبرگر که در سال گذشته ارائه شدند، محصول امسال شرکت او همانند گوشت خوک واقعی و یا گوشت‌های دیگر، قابلیت استفاده در انواع خوراک‌ها را دارد.

گوشت مصنوعی Impossible بدون گلوتن بوده و در ساخت آن از هورمون‌های حیوانی و یا آنتی‌بیوتیک استفاده نشده است. ۱۱۳ گرم از این محصول حاوی ۲۲۰ کالری، ۱۶ گرم پروتئین، ۳ میلی‌گرم آهن و ۱۳ گرم چربی بوده و گوشت واقعی خوک هم برای همین مقدار، ۳۵۰ کالری انرژی، ۱۷ گرم پروتئین، ۱ میلی‌گرم آهن، ۸۶ میلی‌گرم کلسترول و ۳۲ گرم چربی دارد. از طرف دیگر این محصول برخلاف گوشت واقعی، توسط کارشناسان حلال اعلام شده و پیروان دین یهود هم از لحاظ مذهبی مانعی برای مصرف گوشت خوک مصنوعی Impossible ندارند.

یکی از خبرنگارانی که این غذای مصنوعی را چشیده بود می‌گوید که طعم محصول تفاوت چندانی با گوشت واقعی ندارد و تنها چیزی که باعث تشخیص آن از نمونه واقعی می‌شود،‌ بافت غذا در هنگام جویدن است.

کلست هولز شیتینگر (Celeste Holz-Schietinger)، مسئول پژوهش کمپانی ایمپاسبل فودز می‌گوید که برای ساختن این گوشت خوک مصنوعی او و همکارانش به دنبال خصوصیاتی بودند که گوشت خوک را از گوشت گاو متمایز می‌کند. این تفاوت‌ها شامل مزه ساده‌تر و ملایم‌تر گوشت خوک و همچنین، بافت شکننده و ارتجاعی‌تر این نوع از گوشت می‌شوند. به علاوه چربی خوک از گوشت گاو بیشتر است و این نکته هم در تهیه فرمول اصلی محصول این کمپانی لحاظ شده است.

البته شیتینگر می‌گوید که اساس فرمول گوشت مصنوعی خوک و گاو ساخته شده در شرکت ایمپاسبل فودز یکی است و اجزایی مانند آمینواسید،‌ قند، چربی و لگ‌هموگلوبین سویا که طعم مخصوص گوشت‌ها را به وجود می‌آورد،‌ در هر دو محصول مشترک هستند.

چیزی که این دو نوع گوشت مصنوعی را از هم متمایز می‌کند،‌ میزان استفاده از هرکدام از اجزا اشاره شده است و وظیفه اصلی شیتینگر و همکارانش مشخص کردن نسبتی از مواد اولیه بوده که به محصول طعم گوشت خوک و یا گوشت گاو را می‌دهند. از طرف دیگر دقت زیادی هم صرف شبیه کردن ظاهر این نوع ماده غذایی به ورژن اصلی گوشت شده که در نگاه اول بیننده را در مورد واقعی یا مصنوعی بودن گوشت به اشتباه می‌اندازد.

به علاوه همانطور که ناتان فوت (Nathan Foot)، آشپز قسمت تحقیقات شرکت می‌گوید، سازندگان محصول تلاش کرده‌اند تا طریقه آماده کردن این گوشت مصنوعی، تفاوت چندانی با مراحل پخت گوشت چرخ‌کرده خوک نداشته باشد.

البته دلیل اصلی برای توسعه ورژن مصنوعی گوشت خوک، استفاده زیاد مصرف‌کنندگان کشورهایی مثل چین از محصولات خوکی است که باعث شده شرکت ایمپاسبل فودز در راستای به دست گرفتن بازار غذاهای مصنوعی در آسیا، تمرکز ویژه‌ای به توسعه گوشت مصنوعی با طعم خوک داشته باشد.

مدیران ایمپاسبل فودز گفته‌اند که دامداری و پرورش حیوانات برای مصارف غذایی تاثیرات مخربی بر روی محیط زیست دارد و در قدم‌های آینده، با توسعه محصولاتی مانند گوشت مرغ و ماهی مصنوعی، می‌توان استفاده مردم دنیا از گوشت‌های واقعی را به میزان قابل‌توجهی کاهش داد.

هنوز مشخص نیست که دقیقا در چه تاریخی و کجا گوشت مصنوعی Impossible به علاقه‌مندان عرضه می‌شود، اما انتظار می‌رود که همانند محصول گاوی ساخته شده توسط شرکت، این غذای مصنوعی هم اول از همه در تعدادی از رستوران‌های خاص عرضه شده و پس از بررسی‌های بیشتر، به صورت تجاری عرضه شود.

یکی از مدیران شرکت ایمپاسبل فودز در کنار اعلام خبر توسعه استیک مصنوعی در آینده نزدیک، گفت که دلیل اصلی حضور کمپانی او در نمایشگاه امسال از بین بردن این تصور غلط است که غذا و مواد خوراکی ارتباطی با تکنولوژی ندارند. این نماینده ایمپاسبل فودز می‌گوید که غذا مهم‌ترین تکنولوژی زندگی انسان‌ها محسوب می‌شود و در این حوزه اصول علمی و قوانین طبیعی به زیبایی با هم ادغام می‌شوند.

۱۰ مطلب آخر نمایشگاه CES 2020 :

  • نگاهی به لپ تاپ اچ پی اسپکتر ایکس ۳۶۰ در نمایشگاه CES 2020 (گجت تی وی)
  • گیت باکس متولد شد؛‌ همدم مجازی هولوگرافیک برای زندگی در قرن ۲۱
  • تصفیه کننده آب خانگی Hydraloops به کره زمین و جیب شما کمک می‌کند!
  • ساعت هوشمند On Fadelite دیزل با کیس نیمه شفاف و ابعاد کوچک‌تر معرفی شد
  • تراشه‌ های AMD Ryzen 4000 به سلطنت اینتل در بازار لپ تاپ‌ها پایان می‌دهند
  • گوشت مصنوعی Impossible با فرمولی جدید و طعمی گول‌زننده عرضه شد
  • حافظه SSD سامسونگ T7 Touch فقط با اثر انگشت شما باز می‌شود
  • لپ تاپ‌های ایسر ConceptD 7 Ezel و Ezel Pro مخصوص هنرمندان دیجیتالی معرفی شدند
  • نگاه اولیه به ربات خانگی Lovot در نمایشگاه CES 2020 (گجت تی وی)
  • حافظه ۸ ترابایتی SSD سن دیسک معرفی شد

تمام مطالب نمایشگاه CES 2020 را از اینجا دنبال کنید

خروج از نسخه موبایل