تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷

ساعت هوشمند یکی از جدیدترین گجت‌های پوشیدنی است که امروزه طرفداران خاص خود را دارد. شیشه این ساعت به دلیل تماس زیاد با محیط اطراف خود ممکن است در گذر زمان دچار خراش شود. به همین خاطر، باید با کمک گلس از بروز چنین اتفاقی جلوگیری کنید. گلس‌هایی که برای ساعت‌های هوشمند وجود دارند، از

ساعت هوشمند یکی از جدیدترین گجت‌های پوشیدنی است که امروزه طرفداران خاص خود را دارد. شیشه این ساعت به دلیل تماس زیاد با محیط اطراف خود ممکن است در گذر زمان دچار خراش شود. به همین خاطر، باید با کمک گلس از بروز چنین اتفاقی جلوگیری کنید. گلس‌هایی که برای ساعت‌های هوشمند وجود دارند، از نوع تلقی یا پلاستیک فشرده هستند که در برخی مواقع به آن‌ها شیشه‌ای هم گفته می‌شود. در این مطلب با تمام نکات ریزودرشت مربوط به گلس ساعت هوشمند و روش نصب آن آشنا می‌شویم.

وظیفه گلس چیست؟

گلس یک محافظ است که روی صفحه‌نمایش اسمارت واچ (Smart Watch) قرار می‌گیرد و ضربات و خط‌وخش‌های وارده به صفحه‌نمایش را به خود جذب می‌کند. در مواقعی که ضربه وارده به صفحه‌نمایش بیشتر از حد باشد، گلس‌هایی که از پلاستیک فشرده یا به اصطلاح شیشه ساخته شده‌اند، می‌شکنند تا ضربه وارد جذب شود.

چرا باید برای ساعت هوشمند گلس تهیه کنیم؟

در گذشته که چیزی به نام ساعت هوشمند وجود نداشت، خبری از گلس ساعت هم نبود. چرا که در صورت خط‌وخش زیاد یا شکستن شیشه، در کوتاه‌ترین زمان و با کم‌ترین هزینه ممکن می‌توانستید شیشه ساعت خود را تعویض کنید.

ساعت‌های هوشمند علاوه بر گلسی که روی صفحه قرار دارد، یک صفحه‌نمایش از جنس TFT یا IPS دارند. البته در برخی ساعت‌های هوشمند مانند گلکسی واچ‌ها از صفحه‌نمایش‌های AMOLED استفاده می‌شود که قیمت آن چندین برابر صفحه‌های TFT و IPS است. در بسیاری از مواقع که شیشه روی صفحه‌نمایش آسیب می‌بیند، باید صفحه‌نمایش هم در کنار شیشه تعویض شود. به همین خاطر، در بیش از 95 درصد مواقع، تعویض شیشه ساعت‌های هوشمند بسیار گران و زمان‌بر خواهد بود.

یکی از دلایلی که شما را ترغیب می‌کند تا برای ساعت هوشمند خود گلس تهیه کنید، محافظت در برابر خط‌وخش است. در تلفن‌های همراه امروزی از گوریلا گلس استفاده می‌شود که خط‌وخش را به خوبی به خود جذب می‌کند. اما معمولا در ساعت‌های هوشمند از شیشه‌های معدنی استفاده می‌شود که مقاومت مناسبی در برابر ضربات وارده و خط‌وخش ندارند. به همین خاطر، توصیه می‌کنیم حتما برای این ساعت‌های هوشمند از گلس مخصوص استفاده کنید.

چند نوع گلس ساعت هوشمند در بازار وجود دارد؟

برای تلفن‌های همراه بیش از 10 نوع گلس وجود دارد. اما برای ساعت‌های هوشمند، این تنوع مدل به 2 نوع می‌رسد. بیشتر گلس‌های ارائه شده برای اسمارت واچ‌ها از نوع تلقی هستند. گلس‌های تلقی به هیچ عنوان در برابر ضربه مقاومت ندارند، اما به خوبی می‌توانند خط‌وخش‌ها را به خود جذب کنند.

گلس‌های تلقی به دلیل بافت نرمی که دارند، به راحتی می‌توانند در روی شیشه‌های انحنادار ساعت نصب شوند. این در حالی است که گلس‌های دیگر چنین امکانی ندارند و در فرایند ساخت باید به صورت انحنادار ساخته شوند.

نوع دیگری از گلس مخصوص ساعت‌های هوشمند وجود دارد که بافتی سخت دارد و به آن گلس شیشه‌ای گفته می‌شود. این گلس‌ها فرایند نصب کمی سخت‌تری نسبت به گلس‌های تلقی دارند و کوچک‌ترین اشتباهی می‌تواند باعث از بین رفتن گلس شود.

گلس ساعت هوشمند؛ مقاوم در برابر هرگونه خط‌وخش

گلس‌های شیشه‌ای بافت سختی دارند و به همین خاطر، به خوبی می‌توانند از شیشه صفحه‌نمایش در برابر ضربه مراقبت کنند. همچنین این گلس‌ها در برابر خط‌وخش هم بسیار مقاوم هستند و در کل، از همه لحاظ می‌توانید روی آن‌ها حساب ویژه‌ای باز کنید.

بسیاری از گلس‌های شیشه‌ای ساعت‌های هوشمند دارای حاشیه هستند. به این معنی که در آن بخشی که حاشیه سیاه صفحه‌نمایش قرار دارد، گلس هم همان حاشیه را دارد و می‌تواند جلوه خاصی را ایجاد کند. چرا که وجود این حاشیه باعث می‌شود تا به هیچ عنوان احساس نکنید که گلسی روی ساعت شما نصب شده است.

ویژگی‌های یک محافظ صفحه ساعت هوشمند باکیفیت

یک گلس ساعت هوشمند باکیفیت باید دارای ویژگی‌هایی باشد که یکی از مهم‌ترین این ویژگی‌ها، عدم کاهش قدرت تاچ ساعت است. به دلیل لایه ضخیمی که گلس ساعت هوشمند دارد، ممکن است در برخی مواقع تاچ ساعت درگیر شود و در نتیجه شما اذیت شوید. به همین خاطر، یک گلس ساعت هوشمند باکیفیت باید از متریالی ساخته شده باشد که بتواند حرارت انگشتان را به خوبی به صفحه‌نمایش انتقال دهد و در عین حال، خیلی ضخیم نباشد.

آموزش نصب گلس ساعت هوشمند در چند مرحله آسان

اگر قصد نصب گلس ساعت هوشمند را دارید، باید ابتدا لوازم مورد نیاز برای انجام این کار را آماده کنید. اولین مرحله برای انجام این کار، تمیز کردن کامل صفحه‌نمایش اسمارت واچ است. برای این منظور نیاز به دستمال عینک و مایع مخصوص تمیزکننده دارید. بعد از اینکه صفحه‌نمایش را به خوبی تمیز کردید، نوبت به این می‌رسد که با کمک چسب نواری، گردوغبارهای نشسته روی صفحه‌نمایش را جدا کنید. برای این منظور باید چسب را به حالت دایره دربیاورید و روی بخش‌هایی که گردوغبار نشسته است، به آرامی بچسبانید. در نهایت، نوبت به نصب گلس می‌رسد.

برای نصب محافظ صفحه ساعت هوشمند، روی گلس دو برچسب با دو شماره یک و دو را مشاهده می‌کنید. با کندن برچسب شماره یک، یک لایه از روی گلس کنده می‌شود که از آن سمت باید گلس را روی صفحه‌نمایش نصب کنید. در نهایت، بعد از نصب گلس، لایه دوم آن را بکنید.

گلس ساعت هوشمند؛ کاربردی‌تر از آن‌چه تصور می‌کنید

اگر یک ساعت هوشمند خریداری کرده‌اید، توصیه می‌کنیم برای آن یک گلس مناسب را هم سفارش دهید. چرا که این محافظ‌ها می‌توانند از صفحه‌نمایش ساعت شما در برابر ضربه و خط‌وخش به خوبی محافظت کنند. با توجه به اینکه در بازار دو نوع گلس ساعت هوشمند تلقی و شیشه‌ای وجود دارند، توصیه می‌کنیم گلس شیشه‌ای را برای اسمارت واچ خود خریداری کنید که بتواند به خوبی از آن در برابر ضربه‌های وارده مراقبت کند. شما می‌توانید برای خرید محافظ صفحه ساعت هوشمند از طریق سایت‌های معتبر همانند کوشاجانبی اقدام کنید.

 

خروج از نسخه موبایل