تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۹:۱۳
کد خبر : 39104

کرونای انگلیسی ۶۱ درصد مرگبارتر است

کرونای انگلیسی ۶۱ درصد مرگبارتر است

کرونای انگلیسی ۶۱ درصد مرگبارتر است نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که کرونای انگلیسی ۶۱ درصد مرگبارتر از کروناویروس‌های دیگر است و طی ۲۸ روز پس از ابتلا احتمال مرگ را بالا می‌برد.
به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، بر اساس مطالعه جدید منتشر شده در مجله نیچر(Nature)، نوع انگلیسی ویروس کووید-۱۹ که در کشور انگلیس کشف شده، ۶۱ درصد بیشتر احتمال مرگ را برای افرادی که ۲۸ روز با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، ایجاد می‌کند.
این در حالیست که یک مطالعه که هفته گذشته در مجله پزشکی بریتیش مدیکال(British Medical) منتشر شد، نشان می‌داد که این سویه از ویروس کرونا که به عنوان نوع “B.۱.۱.۷” نیز شناخته می‌شود و در اکتبر ۲۰۲۰ در انگلیس شناسایی شد، افراد بالای ۳۰ سال مبتلا به ویروس کرونای انگلیسی را طی ۲۸ روز از ابتلا، ۶۴ درصد بیشتر با خطر مرگ روبرو می‌کند.
محققان برای این مطالعه جدید داده‌های دو میلیون و ۲۵۴ هزار و ۲۶۳ آزمایش مثبت کووید-۱۹ متعلق به بازه زمانی یک سپتامبر ۲۰۲۰ تا ۱۴ فوریه ۲۰۲۱ را از هفت مرکز خدمات بهداشتی ملی در سراسر انگلیس ارزیابی کردند. آنها دریافتند که تقریبا ۰.۸ درصد(۱۷۴۵۲) موارد فوت ..

کرونای انگلیسی ۶۱ درصد مرگبارتر است

کرونای انگلیسی ۶۱ درصد مرگبارتر است

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که کرونای انگلیسی ۶۱ درصد مرگبارتر از کروناویروس‌های دیگر است و طی ۲۸ روز پس از ابتلا احتمال مرگ را بالا می‌برد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، بر اساس مطالعه جدید منتشر شده در مجله نیچر(Nature)، نوع انگلیسی ویروس کووید-۱۹ که در کشور انگلیس کشف شده، ۶۱ درصد بیشتر احتمال مرگ را برای افرادی که ۲۸ روز با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، ایجاد می‌کند.

این در حالیست که یک مطالعه که هفته گذشته در مجله پزشکی بریتیش مدیکال(British Medical) منتشر شد، نشان می‌داد که این سویه از ویروس کرونا که به عنوان نوع "B.۱.۱.۷" نیز شناخته می‌شود و در اکتبر ۲۰۲۰ در انگلیس شناسایی شد، افراد بالای ۳۰ سال مبتلا به ویروس کرونای انگلیسی را طی ۲۸ روز از ابتلا، ۶۴ درصد بیشتر با خطر مرگ روبرو می‌کند.

محققان برای این مطالعه جدید داده‌های دو میلیون و ۲۵۴ هزار و ۲۶۳ آزمایش مثبت کووید-۱۹ متعلق به بازه زمانی یک سپتامبر ۲۰۲۰ تا ۱۴ فوریه ۲۰۲۱ را از هفت مرکز خدمات بهداشتی ملی در سراسر انگلیس ارزیابی کردند. آنها دریافتند که تقریبا ۰.۸ درصد(۱۷۴۵۲) موارد فوت کرده‌اند.

هنگامی که دانشمندان فاکتورهایی مانند جمعیت شناسی و تاریخ آزمایش را لحاظ کردند، خطر بالاتر مرگ و میر طی ۲۸ روز ابتلا به سویه "B.۱.۱.۷" در مقابل سایر سویه‌های کروناویروس را در ۶۱ درصد از کل موارد مورد بررسی در مطالعه مشاهده کردند.

یافته‌ها میزان مرگ و میر طی ۲۸ روز را ۰.۹ درصد برای مردان ۵۵ تا ۶۹ ساله نشان می‌دهد که حاکی از خطرناکتر بودن این سویه از ویروس کرونا برای سالمندان و افزایش خطر آن با افزایش سن فرد مبتلا است.

به عنوان مثال، میزان مرگ و میر بر اثر ابتلا به سویه B.۱.۱.۷ در زنان و مردان ۷۰ تا ۸۴ ساله در زنان ۴.۴ درصد است که در مقایسه با سایر سویه‌های ویروس کرونا ۱.۵ درصد بیشتر است و در مردان ۷.۲ درصد است که در مقایسه با سایر سویه‌ها ۲.۵ درصد بیشتر است.

همچنین افراد بالای ۸۵ سال با خطر مرگ بیشتری نسبت به سایر سویه‌ها روبرو هستند و نرخ مرگ و میر آنها با افزایش شش تا هشت درصدی نسبت به سایر سویه‌ها به ۱۹ تا ۲۵ درصد می‌رسد.

محققان تأکید کردند که فقط ۴۴ مرگ در افراد ۳۴ ساله یا کمتر در طول مدت مطالعه اتفاق افتاده است که بدان معناست که کرونای انگلیسی برای افراد جوان‌تر چندان مرگبار نیست.

محققان در این مطالعه جدید نوشتند: تجزیه و تحلیل ما نشان می‌دهد که سویه B.۱.۱.۷ نه تنها از انواع قبلی ویروس کرونا قابلیت انتقال بیشتری دارد، بلکه ممکن است بیماری شدیدتری نیز ایجاد کند.

آنها می‌گویند: نرخ مرگ و میر ۶۱ درصدی در یک بازه زمانی ۲۸ روزه دلهره‌آور است، اما باید توجه داشت که این داده‌ها تنها از جامعه انگلیس برآمده و لزوماً منعکس کننده نرخ مرگ و میر در سایر جوامع جهانی نیست. با این حال همانطور که می‌دانیم، همه سویه‌های ویروس کرونا به طور بالقوه کشنده هستند و با گسترش نوع انگلیسی در اروپا، ایالات متحده و سایر کشورهای دنیا باید با دقت نسبت به کنترل آن برخورد کرد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.