کراس اوور برقی توگ به عنوان اولین خودرو ملی ترکیه معرفی شد کراس اوور برقی توگ (TOGG) به عنوان اولین خودرو ملی ترکیه محسوب می‌شود که اخیرا با حضور رئیس جمهور این کشور به صورت رسمی معرفی شد. در ادامه با امکانات و مشخصات این کراس اوور آشنا می‌شویم.
در میان لیست شرکت‌های خودروسازی برتر جهان، نام کشور ترکیه دیده نمی‌شود، اما اکنون شرکت ترکیه‌ای TOGG با معرفی یک کراس اوور تمام الکتریکی و یک سدان مفهومی، نام صنعت خودرو ترکیه را بر سر زبان‌ها آورده است. کراس اوور برقی توگ (TOGG) به عنوان اولین خودرو ملی ترکیه محسوب می‌شود که اخیرا طی مراسمی با حضور رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه به صورت رسمی از آن پرده برداشته شد.
آشنایی با اولین خودرو ملی ترکیه
در این مراسم از نمونه پیش تولیدی کراس اوور تمام الکتریکی TOGG رونمایی شد که قرار است در سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه شود. این خودرو از یک قوای محرکه تمام الکتریکی بهره می‌برد که پرفورمنس فوق‌العاده‌ای را به همراه دارد. مهندسان شرکت خودروسازی ترکیه‌ای TOGG به صورت کامل موتور الکتریکی و باتری این خودرو را توسعه داده‌اند و حقوق مادی و معنوی ا..

کراس اوور برقی توگ به عنوان اولین خودرو ملی ترکیه معرفی شد

کراس اوور برقی توگ (TOGG) به عنوان اولین خودرو ملی ترکیه محسوب می‌شود که اخیرا با حضور رئیس جمهور این کشور به صورت رسمی معرفی شد. در ادامه با امکانات و مشخصات این کراس اوور آشنا می‌شویم.

در میان لیست شرکت‌های خودروسازی برتر جهان، نام کشور ترکیه دیده نمی‌شود، اما اکنون شرکت ترکیه‌ای TOGG با معرفی یک کراس اوور تمام الکتریکی و یک سدان مفهومی، نام صنعت خودرو ترکیه را بر سر زبان‌ها آورده است. کراس اوور برقی توگ (TOGG) به عنوان اولین خودرو ملی ترکیه محسوب می‌شود که اخیرا طی مراسمی با حضور رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه به صورت رسمی از آن پرده برداشته شد.

آشنایی با اولین خودرو ملی ترکیه

در این مراسم از نمونه پیش تولیدی کراس اوور تمام الکتریکی TOGG رونمایی شد که قرار است در سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه شود. این خودرو از یک قوای محرکه تمام الکتریکی بهره می‌برد که پرفورمنس فوق‌العاده‌ای را به همراه دارد. مهندسان شرکت خودروسازی ترکیه‌ای TOGG به صورت کامل موتور الکتریکی و باتری این خودرو را توسعه داده‌اند و حقوق مادی و معنوی این محصول متعلق به کشور ترکیه است.

مشتریان می‌توانند برای این کراس اوور از میان دو باتری لیتیوم-یونی، یکی از آنها را سفارش دهند؛ باتری کوچک‌تر دارای شعاع حرکتی ۳۰۰ کیلومتری است و باتری بزرگ‌تر از برد ۴۸۰ کیلومتری بهره می‌برد. باتری‌های این خودرو از قابلیت شارژ سریع برخوردارند و مالکان می‌توانند ۸۰ درصد از باتری را به کمک این قابلیت ظرف مدت ۳۰ دقیقه شارژ کنند. البته شرکت سازنده این خودرو از ظرفیت باتری‌ها، جزئیاتی را اعلام نکرده است. همچنین این باتری‌ها دارای گارانتی ۸ ساله خواهند بود.

مدل‌های پایه اولین خودرو ملی ترکیه از یک موتور الکتریکی در اکسل عقب بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با ۲۰۰ اسب بخار تولید کند. مدل دو موتور نیز از یک موتور در جلو و یک موتور در عقب برخوردار است و برای آن سیستم چهار چرخ محرک در نظر شده است که این مدل قدرتی معادل ۴۰۰ اسب بخار را ارائه می‌دهد. در حال حاضر به مقدار گشتاور تولیدی موتورهای کراس اوور توگ اشاره‌ای نشده است، اما طبق اعلام این شرکت مدل دیفرانسیل عقب ظرف مدت ۷.۶ ثانیه از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و شتاب مدل دوم قدرتمندتر نیز حدود ۴.۸ ثانیه است.

این کراس اوور الکتریکی از طراحی زیبایی بهره می‌برد و با توجه به فاصله بین محوری زیاد آن، کابین خودرو دارای فضای مناسبی است. شرکت توگ ترکیه برای طراحی این کراس اور با شرکت پینین فارینا همکاری کرده و همچنین در طراحی آن به سلیقه مشتریان کشور ترکیه نیز توجه شده است. هدف شرکت TOGG از طراحی این خودرو، ارائه محصولی جذاب با سلیقه مشتریان ترکیه‌ای و سایر مشتریان بازارهای جهانی بوده است. طراحان با استفاده از فرهنگ آناتولی این خودرو را طراحی کرده‌اند که طرح ویژه روی جلوپنجره و رینگ‌های متمایز نیز این ادعا را ثابت می‌کنند.

در کابین این خودرو شاهد پشت‌آمپرهای عریض تمام دیجیتالی و سیستم اطلاعات سرگرمی مدرن هستیم که تا حدودی به مدل‌های استفاده شده در خودرو پورشه تایکان شباهت دارد. در بالای کنسول مرکزی نیز یک صفحه نمایش دیگر به چشم می‌خورد که طراحان از آن برای کنترل سیستم تهویه مطبوع استفاده کرده‌اند. داشبورد و کنسول این خودرو دارای دکمه‌های سنتی کمی هستند و راننده تعویض دنده و ترمز پارک الکترونیکی را با دکمه‌ها انجام خواهد داد. به طور کلی باید طراحی این خودرو را هماهنگ و جذاب دانست.

شرکت خودروسازی توگ برای اولین خودرو ملی ترکیه در جلو از سیستم تعلیق مک فرسون مستقل و در عقب از تنظیمات چند اتصالی استفاده کرده است تا خودرو علاوه بر ارائه سواری نرم از حالت اسپرت نیز برخوردار باشد. از سیستم‌های کمک‌راننده این خودرو می‌توان به پایلوت ترافیک آهسته اشاره کرد که با سیستم خودران سطح ۲ برابری می‌کند. با توجه به اینکه این کراس اوور از معماری انعطاف‌پذیری بهره می‌برد، در آینده می‌تواند به سیستم‌های خودران سطح ۳ و سطح‌های بالاتر مجهز شود. گفتنی است این خودرو از قابلیت دریافت به‌روزرسانی از راه دور نیز برخوردار است.

از یکی دیگر از تکنولوژی‌های خلاقانه این خودرو می‌توان به دستیار هالوگرافیک اشاره کرد که بر اساس اعلام شرکت TOGG، این سیستم برای ارائه تجربه‌ای جذاب برای کاربر از الگوریتم ردیابی چشم پیشرفته و تکنولوژی تصویرپردازی سه‌بعدی بهره می‌برد؛ به کمک این فناوری، راننده بدون اینکه چشم خود را از مسیر پیش رو بردارد، می‌تواند اطلاعات را بر روی صفحه نمایش مشاهده کند و همچنین اطلاعات جاده و محیط نیز در دسترس راننده قرار خواهد گرفت. به کمک فناوری واقعیت مجازی و تصویرپردازی سه بعدی نیز راننده از سیستم ناوبری و سایر سیستم‌های دستیار به آسانی استفاده خواهد کرد. اولین خودرو ملی ترکیه در سال ۲۰۲۲ به بازار ترکیه عرضه می‌شود.

تصاویر کراس اوور توگ

خروج از نسخه موبایل