تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۱
کد خبر : 64256

کدام عطر ماندگاری بیشتری دارد ؟

کدام عطر ماندگاری بیشتری دارد ؟

فهرست۱ چگونگی خرید عطر اورجینال و ماندگار : ۲ ملزومات لازم حین خرید عطر اورجینال : ۲.۱ توجه به کیفیت متریال عطر ۲.۲ خرید عطر اورجینال، دقت به رایحه ۲.۳ خرید عطر اورجینال، فرمولاسیون عطرها ۳ سایر نکات مهم در در حین خرید عطر اورجینال :    اگر در حال مطالعه این مقاله هستید یعنی قصد خرید عطر اورجینال را …

 

اگر در حال مطالعه این مقاله هستید یعنی قصد خرید عطر اورجینال را دارید، از اینکه حاضرید برای خرید این کالا زمان بگذارید و در انتخاب آن حساس هستید به شما تبریک می گوییم چرا که اولین قدم برای انتخاب یک عطر خوب و ماندگار را برداشته اید.

گزینش عطر و ادکلن با کیفیت؛ هدف نهایی همگی ماست اما نکته‌ ای که در این بین حائز اهمیت می باشد این است که بدانیم یک عطر مرغوب شامل چه فاکتورهایی می شود و آیا می توان در حین گزینش عطرها آنها را از لحاظ کیفی دسته بندی کرد ؟

اولین موضوعی که مطرح می گردد مدت دوام یک عطر است که بر طبق اصول تعیین شده این زمان بر طبق پایداری عطر بر روی پوست فرد تعریف می گردد، یعنی پس از اسپری کردن عطر مورد نظر بر روی پوست چه مدت طول میکشد تا رایحه آن به طور کامل از بین برود، بازه زمانی بین استفاده تا محو شدن کامل رایحه را اصطلاحا ماندگاری عطر می‌ نامند.

اما چنانچه به دنبال راهکارهایی برای ارتقا ماندگاری عطرهای خود هستید در مبحث افزایش ماندگاری ادکلن به آن خواهیم پرداخت اما در این مقاله قصد داریم تا در باب خرید عطر اصل و چگونگی شناسایی آن صحبت کنیم.

 

چگونگی خرید عطر اورجینال و ماندگار : 

اگر برایتان ماندگاری یک عطر اولویت دارد باید این را بدانید که تنها ادکلن های اصل واجد این ویژگی هستند.

گاهی در برخی از موارد افراد به منظور خرید ادکلن مرغوب هزینه گزافی را متحمل می شوند اما پس از استفاده و حضور در مهمانی یا جلسه کاری اینطور حس می کنند که عطرشان دیگر رایحه خوش اولیه را ندارد و انگار  خبری از آن عطر گرانقیمت نیست و گاهی هم ممکن است به علت ناآگاهی و یا خرید از فروشگاه های نامعتبر اقدام به خرید محصولی فیک به نام یک محصول اورجینال را کرده باشند و به همین علت ادکلن مورد نظر دوام قابل قبولی را برایشان نخواهد داشت اما این همه داستان نخواهد بود بلکه جزئیات دیگری نیز در این خصوص مطرح است چرا که گاهی اشتباهات شخصی ما سبب افت دوام و پایداری ادکلن ها می گردد.

احتمالاً این سوال در ذهن شما پیش آمده که چطور می توانیم متوجه شویم که ادکلن خریداری شده ماندگار است و یا چگونه می توان عطر مرغوبی را خریداری نمود ؟

برای شروع این نکته را در ذهن بسپارید که : “همانند حرفه‌ ای ‌ها عطر و ادکلن انتخاب کنید”

_ اغلب افرادی که به شکل حرفه ‌ای به خرید عطر اورجینال می پردازند پس از سال ها تجربه به این موضوع واقف شده اند که هرگز نباید برای گزینش ادکلن مورد نظر عجله نمود، همانطور که گفتیم این افراد در این زمینه حرفه ای هستند پس ممکن است بسیاری از ادکلن ها را تا به الان استفاده کرده باشند و یا گذری به آنها زده باشند اما حتی زمانی که قرار است از یک برند خاص خرید کنند باز هم سایر برندها را تست می کنند، این افراد تمرکز خود را بر روی عطر تست شده قرار می دهند نه تعریف و تمجید های فروشنده

ضمن آنکه پس از تست ادکلن؛ خرید خود را در روز بعد انجام می دهند تا فرصت دهند عطر استفاده شده تمامی رایحه ها و نت های خود را نشان دهد و سپس تصمیم به خرید آن می گیرند.

_ با ذکر نمودن جمله آخر احتمالا شما متوجه شده اید که هر عطر می تواند شامل چندین رایحه ( نت) باشد و این دومین نکته ای است که باید به آن توجه شود.

عطر ها واجد چندین رایحه می باشند که به آنها نت ابتدایی، میانی و پایانی گفته می شود، اما دوام هر نت با توجه به برند، متریال استفاده شده و کیفیت تولید متفاوت خواهد بود و ممکن است بازه ماندگاری هر یک در حدود چند دقیقه تا چند ساعت تعریف شود.

چیزی که در حین خرید عطر اورجینال باید مورد توجه قرار گیرد نت میانی و پایانی است و شما پس از اسپری کردن عطر باید کمی فرصت دهید تا این دو نت خود را نشان دهند چرا که در اولین لحظات اسپری نمودن تنها متوجه رایحه ابتدایی خواهید شد.

خرید عطر اصل

ملزومات لازم حین خرید عطر اورجینال : 

به منظور شناخت و خرید عطر اورجینال شما می توانید از چندین راه کمک بگیرید که ما در این متن به شرح چند مورد از آنها خواهیم پرداخت :

  • توجه به کیفیت متریال عطر 

مطمئناً اولین و اصلی ترین فاکتوری که می تواند کیفیت یک محصول را تعیین کند متریال به کار رفته در آن است بدین منظور در حین خرید عطر اورجینال می توانید از تستر آن عطر استفاده کنید و مقدار کمی بر روی پوست دست و یا لباس خود بزنید و ۱۰ الی ۱۵ دقیقه فرصت دهید سپس رایحه آن را استشمام نمایید تا بتوانید بوی اصلی ادکلن را متوجه شوید.

همیشه این نکته را مد نظر قرار دهید که قیمت بالای محصول لزوماً دلیلی بر کیفیت بسیار خوب آن نخواهد بود گاهی ممکن است بعضی از افراد اقدام به کلاهبرداری و فروش ادکلن های فیک به قیمت محصول اورجینال نمایند، اولین تفاوت عطر اصل و فیک در این است که نمونه های تقلبی دوام و ماندگاری بالایی ندارند، البته این مشکل را می توانید با خرید از فروشگاه های معتبر برطرف کنید تا دیگر نگرانی در باب اورجینال بودن محصولات نداشته باشید.

  • خرید عطر اورجینال، دقت به رایحه 

تمامی عطرها در واقع مشتق شده از روغن‌ های معطر هستند که اصطلاحاً به آنها شیره یا عصاره می گویند و در کنار آنها از ترکیبات دیگری چون الکل و آب نیز استفاده می شود اما اینکه حجم عصاره استفاده شده در یک عطر چه میزان باشد می تواند بر روی کیفیت و ماندگاری آن ادکلن تاثیر گذار باشد، یعنی هرچه حجم متریال اصلی بیشتر باشد ادکلن خریداری شده می تواند قوی تر و دوام بیشتری داشته باشد.

اما به طور کلی اگر بخواهیم عطرها را بر طبق عصاره و روغن های استفاده شده طبقه بندی کنیم شامل موارد زیر خواهند شد :

  • پرفیوم : این نمونه ها که شامل ۲۰ الی ۴۰ درصد روغن و ترکیبات اصلی هستند جزء قوی ترین و یا غلیظ ترین محصولات به شمار می روند.
  • ادوپرفیوم : عموماً ۱۰ الی ۲۰ درصد این ادکلن ها حاوی روغن است.
  • ادوتویلت : شامل ۵ الی ۱۵ درصد عصاره هستند.
  • اودوکلن : واجد ۲ الی ۴ درصد روغن معطر می باشند.

طبیعی است که هر چه حجم عصاره های معطر و ترکیبات اصلی بیشتر باشند ماندگاری آن ادکلن نیز بیشتر خواهد بود و بر همین اساس عموماً پرفیوم ها حدود ۷ ساعت و ادوتویلت ها حدود سه ساعت ماندگاری خواهند داشت.

  • خرید عطر اورجینال، فرمولاسیون عطرها 

تمامی اسانس ها و ترکیبات استفاده شده در عطرها به یک شکل تولید نمی شوند پس دوام یکسانی نیز نخواهند داشت، ممکن است یک عطر شامل چندین اسانس شود که اصطلاحاً به آن نت پایه گفته می شود، عطرهایی که شامل اسانس های مدیترانه‌ ای و یا اسانس هایی همانند چوب هستند واجد پایداری بالایی می باشند.

روغن موجود در فرمولاسیون عطر ها می تواند رابطه مستقیمی با پایداری و دوام آنها داشته باشد به عبارتی هرچه عطر مورد نظر حاوی روغن معطر بیشتری باشد بازه ماندگاری آن نیز بیشتر خواهد بود پس با این تفاسیر ادوپرفیوم و پرفیوم ها در قیاس با ادوتویلت ها و اودوکلن ها ماندگاری بیشتری دارند چرا که روغن و عصاره بیشتر از آب و الکل در آنها استفاده شده است.

خرید عطر و ادکلن

 

سایر نکات مهم در در حین خرید عطر اورجینال : 

علاوه بر موارد اشاره شده در مبحث قبلی به منظور خرید عطر اورجینال می توانید از موارد زیر نیز کمک بگیرید و با چند روش ساده متوجه اصل بودن محصول خریداری شده خواهید شد.

_ توجه داشته باشید که اعداد و حروف حک شده بر روی شیشه می ‌بایست با جعبه هماهنگ و یکسان باشند.

_ به جنس شیشه محصول دقت کنید چرا که عطرهای فیک فاقد شیشه های مرغوب هستند به طوری که با کشیدن ناخن بر روی آنها؛ حروف حک شده خراشیده می شوند.

_ یکی دیگر از روش هایی که در حین خرید عطر اورجینال می تواند به شما کمک کند این است که شما می توانید به واسطه اپلیکیشن اسکنر بارکد درج شده بر روی جعبه عطر را اسکن نمایید و اعداد مندرج را با تولیدات کمپانی مورد نظر مقایسه کنید تا متوجه شوید که آیا کالای مورد نظر اصل است یا خیر.

_ از آنجایی که برای تولید شیشه عطر های فیک از متریال مرغوبی استفاده نمی شود به همین علت شیشه ها شفافیت و براقیت یک شیشه عطر اورجینال را نخواهند داشت به طوری که شما وقتی شیشه را در برابر نور می گیرید متوجه ناخالصی شیشه خواهید شد ( البته لازم است که پیش از این چند شیشه اورجینال را دیده باشید تا وجه تمایز این دو را به خوبی متوجه شوید)

_ در گام نهایی در حین خرید عطر اورجینال به بوی ابتدایی عطر توجه کنید، چنانچه به محض بو کردن عطر متوجه رایحه الکل شدید یعنی میزان روغن و عصاره اصلی در آن بسیار کم است و بیشتر حجم ادکلن شما از آب و الکل ساخته شده است به همین علت رایحه غالب آن الکل می باشد و این موضوع گواه بر غیر اصل بودن و ماندگاری بسیار کم عطر خواهد داشت.

 

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.