کارگردان لیپار: سینما به سیستان بدهکار است/ تلاش برای ساخت تصویر خوب از سیستان – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری فیلم لیپار برگزار شد.
ریگی کارگردان فیلم در ابتدا درب..

کارگردان لیپار: سینما به سیستان بدهکار است/ تلاش برای ساخت تصویر خوب از سیستان – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری فیلم لیپار برگزار شد.

ریگی کارگردان فیلم در ابتدا درباره ساخت فیلم لیپار بیان کرد: سینما به سیستان بدهکار است جون تصویر سیستان را نشان نداده است. برای همین دغدغه داشتم که بتوانم ضمن موضوع کودکان و‌ نوجوان در این باره فیلم بسازم. فارابی در این زمینه کمکم کرد و البته تهیه‌کنندگان نیز نگرانی ما در حوزه کودک و نوجوان را داشت.

مهم‌ترین مشکل فیلمسازی در سیستان این است که از مرکز دور است و مشکلات را دو چندان کرده است. متمول نبودم و برای همین با کمک استانداری سیستان این فیلم را ساختم.

خانی تهیه‌کننده فیلم گفت عموما تصویر خوبی درباره سیستان وجود ندارد فیلمنامه کودکانه نبود و باید مخاطب آن هم نوجوان باشد و بعد از آن تصمیم گرفتم این کار را تولید کنم. این کار اولین کار من با همکاری ارگان دولتی است که به‌خاطر مسائل مالی شکل گرفت.

جعفری نیز بیان کرد که برکت پسر خالص و خوبی است که هم حس نوجوانانه دارد و هم احساس دوستی داشت. طبیعت آن منطقه بسیار زیبا است و امیدوارم بتوانم بار دیگر آن منطقه را ببینم.

گفتن لهجه بسیار سخت بود که با کمک همکارانم آنجا جملات را گفتم. سینمای در فیلم بسیار زیبا است اما متأسفانه به این صورت غیر فعال و راکد افتاده است. امیدوارم که با کمک دولتمردان بار دیگر این سینما جان بگیرد.

محمد دستواره‌ای بازیگر نقش برکت ضمن تشکر از کارگردان و عوامل فیلم از خاطرات خوبش در سیستان گفت که با خنده حضار و عوامل همراه شد.

فاطمه سالاری بازیگر پیکر فیلم گفت بازی در این نقش باعث افتخارم بود و البته چالش. هنوز اول راهم و باید بعد از کار بیشتر تجربیاتم اضافه شود.

ریگی در پاسخ به سؤال منتقدی درباره سکانس پایانی فیلم که خشونت دارد یا کنار رفتن ماجراجویی اول فیلم بیان کرد که در سیستان مراسم‌های کهنه‌ای وجود داشته که در آن مسائل حل و فصل می‌شده است. این سکانس به همین منظور ساخته شده است.

وی در پاسخ به سؤال ما درباره رنگ و تم هندی فیلم بیان کرد که فضای آن خطه اینگونه است و عموما از بچگی فیلم‌های کلاسیک و هندی پخش می‌شده است.

انتهای پیام/

منبع خبر

خروج از نسخه موبایل