تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰
کد خبر : 15105

کارشناسان حرفه‌ای اسرار آدم فضایی ها در منطقه ۵۱ و رازول را بررسی می‌کنند!

کارشناسان حرفه‌ای اسرار آدم فضایی ها در منطقه ۵۱ و رازول را بررسی می‌کنند!

کارشناسان حرفه‌ای اسرار آدم فضایی ها در منطقه ۵۱ و رازول را بررسی می‌کنند! اسرار آدم فضایی ها و یوفوهایی که به منطقه ۵۱ و شهر رازول آمریکا نسبت داده شده، توسط محققان حرفه‌ای سریال پروژه کتاب آبی مورد بررسی قرار گرفته‌اند؛ این دو منطقه شناخته‌شده‌ترین مکان‌های مرتبط با فرازمینی‌ها در جهان هستند.
در حالی که منطقه ۵۱ و رازول در ایالات متحده به عنوان معروف‌ترین مکان‌های نسبت داده شده به موجودات فضایی شناخته می‌شوند، در فصل جدید سریال جذاب و هیجانی «پروژه کتاب آبی» (Project Blue Book) کارشناسان یوفولوژی به افشا کردن اسرار آدم فضایی ها و یوفوهایی که به این مناطق ارتباط داده شده‌اند، می‌پردازند.
اسرار آدم فضایی ها در پروژه کتاب آبی سریال درام شبکه هیستوری آمریکا، پروژه کتاب آبی، بر اساس یک پروژه که با همین نام در دهه‌های گذشته توسط نیروی هوایی ارتش ایالات متحده هدایت می‌شد، ساخته شده است. در این پروژه ارتش، موارد گزارش شده برخورد با یوفو یا همان اشیا ناشناس پرنده مورد بررسی قرار می‌گرفت و در بین سال‌های ۱۹۵۲ تا ۱۹۶۹ تحقیقات رسمی گسترده‌ای در این رابطه صورت گرفت.
در همین رابطه، ف..

کارشناسان حرفه‌ای اسرار آدم فضایی ها در منطقه ۵۱ و رازول را بررسی می‌کنند!

اسرار آدم فضایی ها و یوفوهایی که به منطقه ۵۱ و شهر رازول آمریکا نسبت داده شده، توسط محققان حرفه‌ای سریال پروژه کتاب آبی مورد بررسی قرار گرفته‌اند؛ این دو منطقه شناخته‌شده‌ترین مکان‌های مرتبط با فرازمینی‌ها در جهان هستند.

در حالی که منطقه ۵۱ و رازول در ایالات متحده به عنوان معروف‌ترین مکان‌های نسبت داده شده به موجودات فضایی شناخته می‌شوند، در فصل جدید سریال جذاب و هیجانی «پروژه کتاب آبی» (Project Blue Book) کارشناسان یوفولوژی به افشا کردن اسرار آدم فضایی ها و یوفوهایی که به این مناطق ارتباط داده شده‌اند، می‌پردازند.

اسرار آدم فضایی ها در پروژه کتاب آبی

سریال درام شبکه هیستوری آمریکا، پروژه کتاب آبی، بر اساس یک پروژه که با همین نام در دهه‌های گذشته توسط نیروی هوایی ارتش ایالات متحده هدایت می‌شد، ساخته شده است. در این پروژه ارتش، موارد گزارش شده برخورد با یوفو یا همان اشیا ناشناس پرنده مورد بررسی قرار می‌گرفت و در بین سال‌های ۱۹۵۲ تا ۱۹۶۹ تحقیقات رسمی گسترده‌ای در این رابطه صورت گرفت.

در همین رابطه، فصل دوم سریال به بررسی اسرار آدم فضایی ها در مهم‌ترین مکان‌های یوفولوژی دنیا مربوط است؛ شهر رازول (Roswell) ایالت نیومکزیکو محلی بود که در سال ۱۹۴۷ گزارش‌هایی از مشاهده بشقاب پرنده‌ها در آن، اسمش را بر سر زبان‌ها انداخت. از طرف دیگر منطقه ۵۱ (Area 51) در ایالت نوادا آمریکا واقع شده و از مدت‌ها پیش، نظریه‌پردازان تئوری‌های توطئه گفته‌اند که دولت این کشور یک پایگاه سری مربوط به فرازمینی‌ها را در آن قرار داده است.

در فصل دوم پروژه کتاب آبی، شخصیت دکتر جی آلن هاینک (Dr. J. Allen Hynek) یک بار دیگر به تلاش برای کشف اسرار آدم فضایی ها و تحقیقات اشیا ناشناس پرنده می‌پردازد. این اختر فیزیکدان و پروفسور که در پروژه اصلی کتاب آبی به عنوان مشاور علمی تحقیقات، با ارتش آمریکا همکاری می‌کرد، هم‌اکنون به عنوان پدر یوفولوژی توسط بسیاری از علاقه‌مندان مورد احترام است.

کارشناسان حرفه‌ای اسرار آدم فضایی ها در منطقه 51 و رازول را بررسی می‌کنند!

دکتر جی آلن هاینک

کاراکتر دکتر هاینک در ادامه سریال کانال هیستوری تحقیقات پیشین خود را دنبال می‌کند و لایه‌های جدیدی از پنهان‌کاری و فریب دولت در مورد موارد مشاهده اشیا ناشناس پرنده، در سایه جنگ سرد را به ما نشان می‌دهد. در عین حال سازندگان سریال سعی کرده‌اند تا برخی از معروف‌ترین گزارش‌های برخورد با یوفوها را نیز به تصویر بکشند.

در فصل اول سریال سازندگان تمرکز خود را بر روی معرفی مخاطبان به مباحث یوفولوژوی گذاشتند؛ شان جابلونسکی (Sean Jablonski)، یکی از نویسندگان و تهیه کننده‌های برنامه پروژه کتاب آبی می‌گوید که در فصل دوم بیشتر به ریشه تئوری‌های توطئه مربوط به اسرار آدم فضایی ها پرداخته می‌شود. برای این کار جابلونسکی و همکارانش به منطقه رازول رفتند تا شخصا صحبت‌های افرادی که در دهه ۴۰ در منطقه بودند را بشنوند.

البته پروژه کتاب آبی ارتش آمریکا حدودا ۶ سال بعد از حادثه رازول شروع شد، اما همان‌طور که دیوید اولیری (David O’Leary)، نویسنده، تهیه کننده و سازنده سریال گرفته، فرهنگ یوفولوژی ایالات متحده و علاقه‌مندان به بحث اشیا پرنده ناشناس در سراسر دنیا به حدی با این اتفاق آشنا هستند که حتما باید بخشی از سریال شبکه هیستوری به حادثه رازول اختصاص می‌یافت. حتی بسیاری معتقدند که معروف‌ترین مورد برخورد با یوفو در رازول اتفاق افتاده و تمامی اتفاقات مشابه در مقابل این واقعه از اهمیت چندانی برخوردار نیستند.

همچنین بخوانید:

اگر برنی سندرز رئیس جمهور آمریکا شود، تمامی اسرار موجودات فضایی برملا خواهند شد!

بر اساس اطلاعاتی که در وب‌سایت رسمی شهر رازول نیومکزیکو منتشر شده، در جولای ۱۹۴۷، بعد از یک طوفان اشیا عجیب و آثار مخروبه مرموزی در شمال غربی رازول پخش شده بود که پس از مدتی کوتاه، توسط پایگاه نیروی هوایی ارتش در این شهر جمع‌آوری شد.

در تاریخ ۸ جولای ستوان والتر هات (Walter Haut)، یکی از افسران روابط عمومی ارتش گزارشی منتشر کرد که در آن به کشف و ضبط یک بشقاب پرنده توسط ارتش ایالات متحده اشاره شده بود. البته روز بعد یکی از افسران عالی‌رتبه ارتش، ژنرال راجر رامی (Roger Ramey)، در گزارشی اظهار کرد که شیئی ضبط شده یک بالون هواشناسی بوده است. همان‌طور که در وب‌سایت رازول ذکر شده، این شروع ماجرای شناخته‌شده‌ترین مخفی‌کاری تاریخ یوفولوژی بود.

کارشناسان حرفه‌ای اسرار آدم فضایی ها در منطقه 51 و رازول را بررسی می‌کنند!

در قسمت‌های دیگر از سریال پروژه کتاب آبی، کارشناسان اسرار آدم فضایی ها محل‌های معروف دیگری که به بحث یوفولوژی ارتباط دارند را مورد توجه قرار دادند. مکان‌هایی مثل منطقه ۵۱ یا مزرعه اسکین واکر (Skinwalker Ranch) در ایالت یوتای آمریکا. در بخش دیگری از سریال هم یک مورد دیگر از برخورد با اشیا ناشناس پرنده که در آسمان و بر فراز اقیانوس اطلس رخ داد، منبع الهام نویسندگان بود؛ این حادثه در جریان مانورهای ناتو در سپتامبر ۱۹۵۲، در ماموریت مینبریس (Operation Mainbrace) رخ داد.

همان‌طور که اولیری گفته، در مرکز پروژه اصلی کتاب آبی و سریالی که او و همکارانش ساخته‌اند، دکتر هاینک قرار گرفته است؛ این دانشمند از ابتدای ماجرا می‌دانست که دولت آمریکا اطلاعات مهمی را در این رابطه از مردم پنهان می‌کند، اما از آنجایی که کنجکاوی او برای بیشتر دانستن نمی‌گذاشت که از پروژه کناره‌گیری کند، هاینک ترجیح داد که در این مخفی‌کاری رسمی شریک شود. اگر هاینک خود را شریک مخفی‌کاری نمی‌کرد، اجازه دسترسی مستقیم او به پرونده‌ها از بین می‌رفت.

اتفاقات اخیر حوزه یوفولوژی

در حالی که پروژه کتاب آبی ارتش آمریکا دهه‌هاست که تمام شده، علاقه بسیاری از مردم به بحث یوفولوژی و اسرار آدم فضایی ها از بین نرفته است؛ در سپتامبر سال گذشته بیش از ۱.۵ میلیون نفر به یک درخواست مطرح شده در فیس‌بوک برای حمله به منطقه ۵۱ جواب مثبت دادند و حتی تاریخی مشخص شد که علاقه‌مندان همگی به این محل در نوادا بروند تا موجودات فضایی داخل آن را ببیند. البته گفته شده که تنها چند هزار نفر در زمان مشخص شده به منطقه ۵۱ رفتند و هیچ کس هم قصد ورود غیرمجاز به این منطقه را نداشت.

همچنین بخوانید:

۲۰۱۹ سال داغ شدن بحث یوفوها و اشیا پرنده‌ ناشناس بود!

مدتی پیش هم ویدیویی که توسط خلبان‌های نیروی دریایی آمریکا ضبط شده بود و اشیا پرنده ناشناسی را نشان می‌داد، به جنجال‌های ماجرای یوفوها دامن زد. انتشار این ویدیو باعث شد تا بسیاری صداقت دولت را در انتشار اطلاعات مربوط به اشیا پرنده ناشناس، زیر سوال ببرند و بپرسند که چند ویدیو دیگر مثل کلیپ پخش شده وجود دارد که از دسترس عموم خارج است؟

در سال ۲۰۱۷ اسنادی منتشر شد که نشان می‌دادند وزارت دفاع آمریکا از سال ۲۰۰۷ به صورت رسمی در مورد یوفوها تحقیقاتی را هدایت می‌کرده و بودجه‌ای ۲۲ میلیون دلاری در این راستا خرج شده است. در ۱۳ ژانویه امسال هم یکی از سخنگوهای نیروی دریایی تایید کرد که در رابطه با حادثه سال ۲۰۰۴، حداقل یک ویدیو و تعدادی سند محرمانه در اختیار دولت آمریکاست که انتشار آن‌ها ضربه خطرناک و جبران‌ناپذیری به امنیت ملی ایالات متحده می‌زند.

اولیری اظهار کرده که در کنار افزایش علاقه عموم مردم به بحث اسرار آدم فضایی ها و یوفولوژی در سال‌های اخیر، این تصور که دولت ایالات متحده اطلاعات مهمی را از عموم مردم قایم می‌کند، هر روز قوی‌تر می‌شود و به همین دلیل سریال پروژه کتاب آبی و قسمت‌های مختلف آن در مورد مخفی‌کاری دولت و ارتش در دهه‌های گذشته کاملا مرتبط با وضعیت کنونی جامعه است.

قسمت اول فصل دوم سریال پروژه کتاب آبی در ۲۱ ژانویه از شبکه هیستوری پخش شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.