چین یک مزرعه بادی با ظرفیت تولید برق ۲۴۰ مگاوات راه‌اندازی کرد – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ شرکت CGN بعنوان بزرگترین سازنده و اپراتور نیروگاه‌های هسته‌ای چین روز پنجشنبه اعل..

چین یک مزرعه بادی با ظرفیت تولید برق ۲۴۰ مگاوات راه‌اندازی کرد – اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ شرکت CGN بعنوان بزرگترین سازنده و اپراتور نیروگاه‌های هسته‌ای چین روز پنجشنبه اعلام کرد که یک مزرعه بادی فراساحلی را در سواحل استان فوجیان در جنوب شرقی چین به بهره‌برداری کامل رسانده است.

پروژه برق بادی، واقع در شمال شرقی جزیره دالیان در شهرستان پینگتان، چهارشنبه شب با ظرفیت کامل به شبکه برق سراسری متصل شد. این پروژه با ۶۰ توربین مجموعاً ظرفیت تولید برق نصب شده ۲۴۰ مگاوات دارد.

پیش‌بینی می‌شود که سالانه حدود ۹۶۰ میلیون کیلووات ساعت برق به شبکه برق ارسال شده و در مصرف ۳۰۸۱۰۰ تن زغال سنگ استاندارد صرفه‌جویی شود ضمن آنکه انتشار دی اکسید کربن را تا ۹۰۰ هزار تن در سال کاهش خواهد داد.

این شرکت بعنوان بزرگترین سازنده و اپراتور نیروگاه‌های هسته‌ای چین، سرمایه‌گذاری هنگفتی را در تاسیسات برقی و بادی فراساحلی کرده و بیش از ۲۳۵۸ مگاوات نیروگاه در این کشور ساخته است.

چین با گسترش فناوری‌های جدید در انرژی‌های تجدیدپذیر، پروژه‌های انرژی بادی و فتوولتائیک را در بیابان‌ها در اواسط اکتبر آغاز کرده است. کل ظرفیت نصب شده در صورت تکمیل تمام پروژه‌های لیست به ۱۰۰ میلیون کیلووات برآورد می‌شود!

این اقدامات چین در سال ۲۰۲۰ به صورت رسمی اعلام و آغاز شده است و هدف چین این است که قبل از سال ۲۰۶۰ به خنثی‌سازی کربن دست یابد و تا سال ۲۰۳۰ نیز شدت کربن آن نیز بیش از ۶۵ درصد کاهش یابد.

هدف چین از به کار بردن‌ فناوری‌های جدید در گسترش انرژی‌های تجدیدپذیر، ایجاد سیستم انرژی پاک، کم‌کربن، ایمن و کارآمد خواهد بود که سهم مصرف انرژی غیرفسیلی را تا سال ۲۰۵۰ به حدود ۲۰ درصد،‌ تا سال ۲۰۳۰ به حدود ۲۵ درصد و تا سال ۲۰۶۰ به بیش از ۸۰ درصد افزایش خواهد داد.

یارانه سوخت‌های فسیلی اصلی‌ترین مانع گسترش انرژی‌های تجدیدپذیرمصوبه‌های "بنیاد علم ایران" و "سند انرژی‌های تجدیدپذیر" لازم‌الاجرا شدندکوتاهی وزارت نیرو در تولید برق از انرژی‌های تجدیدپذیر/ تحقق تکلیف قانونی، کمتر از نیم درصد!بی‌تفاوتی به انرژی‌های تجدیدپذیر و خورشیدی در ایران/ اختراعات روی زمین‌مانده در حوزه مرزبانی و مدیریت بحرانبسیاری از تجهیزات انرژی‌های خورشیدی وارداتی است/ آیا اکوسیستمِ انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران شکل می‌گیرد؟

انتهای پیام/

منبع خبر

خروج از نسخه موبایل