تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴
کد خبر : 53576

چین به حملات سایبری وسیع علیه "مایکروسافت" متهم شد

چین به حملات سایبری وسیع علیه "مایکروسافت" متهم شد

چین به حملات سایبری وسیع علیه “مایکروسافت” متهم شد – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ آمریکا و متحدانش، چین را مسئول حملات سایبری علیه مایکروسافت می‌دانند و در همین راستا پکن به ط..

چین به حملات سایبری وسیع علیه "مایکروسافت" متهم شد – اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ آمریکا و متحدانش، چین را مسئول حملات سایبری علیه مایکروسافت می‌دانند و در همین راستا پکن به طیف وسیعی از حملات سایبری متهم شده است. آمریکا و متحدانش به صورت علنی چین را مقصر مجموعه‌ای از فعالیت‌های مخرب سایبری از جمله حمله گسترده به سرورهای ایمیل Microsoft Exchange در اوایل سال جاری می‌دانند.

هک اطلاعات سرورهای ایمیل مایکروسافت که در ژانویه شناسایی شد بیش از یک چهارم سرورها را در تمام دنیا تحت تاثیر قرار داده است؛ دولت بایدن اخیراً مدعی شده است اطمینان بالایی دارد که این حمله توسط بازیگران سایبری مخرب، وابسته به وزارت امنیت دولتی چین (MSS) انجام شده اما دولت چین این اتهام را رد کرده است.

کاخ سفید همچنین "MSS" را به استفاده از هکرهای اجاره‌ای در عملیات‌هایی از جمله اخاذی با ترفندهای سایبری، رمزنگاری و سرقت از قربانیان در سراسر جهان به هدف کسب درآمد و سود مالی متهم کرد. در همین زمینه وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که اتهاماتی کیفری علیه چهار تبعه چینی که ادعا می‌شود یک کار هک طولانی مدت انجام داده‌اند، مطرح کرده اما علی‌رغم موج اتهامات، ایالات متحده هیچگونه مجازاتی علیه جمهوری خلق چین صادر نکرده است.

اتحادیه اروپا، انگلیس، ژاپن، کانادا، استرالیا و نیوزیلند همگی در محکومیت حملات هکری چین به ایالات متحده آمریکا پیوستند اما در این بین ناتو در پیامی تهدیدآمیز گفته است: "ما از همه کشورها از جمله چین می‌خواهیم که به تعهدات بین‌المللی خود پایبند بمانند و با مسئولیت‌پذیری در سیستم بین‌الملل، از جمله در فضای مجازی رفتار کنند. ما همچنین تمایل خود را برای گفتگوی سازنده با چین براساس منافع خود، در زمینه‌های مربوط به اتحاد، مانند تهدیدات سایبری و چالش‌های مشترک تکرار می‌کنیم".

این اعلامیه‌ها بخشی از فشار آمریکا برای ایجاد فشار چندجانبه بر چین است. روابط بین این دولت چین و آمریکا به دلیل اختلافات بر سر تجارت، کنترل دریای جنوب چین، ادعای سرکوب دموکراسی در هنگ‌کنگ و رفتار با ایغورها در سین‌کیانگ، تیره شده است و این اتهامات در حوزه هکِ سرورهای آمریکایی، این تنش‌ها را افزایش داده است.

جنگ تکنولوژی آمریکا و چین در اعماق اقیانوس آرامتهدید مجازات ۱ تریلیون دلاری غول‌های فناوری چین توسط آمریکا

انتهای پیام/

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.