چینی ها می‌خواهند با سلاح هسته ای ماهواره های استارلینک را نابود کنند! دانشمندان چینی بر این باورند با یک سلاح هسته ای ویژه می‌توانند ماهواره های استارلینک که در مدار زمین مستقر هستند را نابود کنند. دولت چین به عنوان یکی از مخالفان اصلی اینترنت ماهواره ای استارلینک محسوب می‌شود و مدتی قبل نیز

چینی ها می‌خواهند با سلاح هسته ای ماهواره های استارلینک را نابود کنند!

دانشمندان چینی بر این باورند با یک سلاح هسته ای ویژه می‌توانند ماهواره های استارلینک که در مدار زمین مستقر هستند را نابود کنند.

دولت چین به عنوان یکی از مخالفان اصلی اینترنت ماهواره ای استارلینک محسوب می‌شود و مدتی قبل نیز از ایلان ماسک درخواست کرده بود تا استارلینک را در چین راه‌اندازی نکند. در همین راستا دانشمندان چینی بر این باورند تنها راه نابودی اینترنت ماهواره ای استارلینک استفاده از یک سلاح هسته ای ویژه است که می‌تواند تعداد زیادی از این ماهواره را در مدار زمین نابود کند.

نابودی ماهواره های استارلینک با سلاح هسته ای

خبرگزاری رسمی ارتش چین مدتی قبل با انتشار گزارشی نسبت به راه‌اندازی ماهواره های استارلینک ابراز نگرانی کرد و هشدار داد استارلینک قصد فعالسازی 42 هزار ماهواره در مدار زمین را دارد و همین فناوری باعث برتری ارتش آمریکا در فضا خواهد شد.

با توجه به اینکه با سلاح‌های معمولی از جمله موشک‌های ضد ماهواره فقط می‌توان تعداد کمی از ماهواره های استارلینک را نابود کرد، از بین بردن این شبکه ناممکن به نظر می‌رسد. گفتنی است ماهواره های استارلینک نسبت به سایر ماهواره‌ها قیمتی کمتری دارند و امکان جایگزینی آنها نیز وجود خواهد داشت.

در همین راستا محققان چینی بر این باورند با یک سلاح هسته ای می‌توان شبکه گسترده ماهواره ای استارلینک را از بین برد. در واقع در این روش موشک‌های هایپرسونیک حجم مشخصی از رادیو اکتیو را در جو زمین منفجر خواهند کرد که می‌تواند در شبکه ماهواره ای اینترنت استارلینک اختلال جدی را به وجود آورد. همچنین از این روش می‌توان برای دفاع در برابر موشک‌های پیشرفته هایپرسونیک نیز استفاده کرد.

گفتنی است آمریکا در سال 1958 طی آزمایش هسته‌ای ارتفاع بالا توانست در ارتفاع 77 کیلومتری از سطح زمین یک بمب با قدرت 3.8 مگاتن را منفجر کند که باعث ایجاد گویی آتشین در آسمان و تشکیل ابر بسیار بزرگی شد.

مقاله اصلی

خروج از نسخه موبایل