تاریخ انتشار: شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۲

خرابی و عیب پیدا کردن دستگاه تسمه کش، یک امر اجتناب ناپذیر است. نمی توان انتظار داشت که یک دستگاه تسمه کش دستی یا دستگاه تسمه کش پرتابل شارژی، سالیان سال بدون کوچکترین عیبی، کار کند. وقتی این دستگاه ها خراب می شوند، باید به تعمیرکار مجاز و حرفه ای سپرده شود تا بتواند مشکل

خرابی و عیب پیدا کردن دستگاه تسمه کش، یک امر اجتناب ناپذیر است. نمی توان انتظار داشت که یک دستگاه تسمه کش دستی یا دستگاه تسمه کش پرتابل شارژی، سالیان سال بدون کوچکترین عیبی، کار کند.
وقتی این دستگاه ها خراب می شوند، باید به تعمیرکار مجاز و حرفه ای سپرده شود تا بتواند مشکل پیش آمده را سریعا و به درستی، پیدا کرده و تعمیر را شروع کند.
شاید خراب بودن و تعمیر نکردن یا دیر تعمیر کردن این دستگاه ساده، بتواند به روند تولید و نگهداری از محصولات، آسیب های زیادی وارد کند. اما با همه ی این تفاسیر، باید دید مشکل دستگاه از کجاست و چگونه باید آن را تعمیر کرد.

عیب یابی دستگاه تسمه کش

وقتی یک دستگاه تسمه کش، عیب پیدا می کند، کار انبار و انبارداری و حتی برخی از قسمت های تولید، معطل می ماند. نمی توان محصولی مثل یخچال یا ماشین لباسشویی را بدون تسمه کشی کارتن، بارگیری کرد و به دست مشتری رساند. احتمال آسیب های جدی به دستگاه وجود دارد. به همین خاطر باید سریعا یک تسمه کش دیگر جایگزین کرد و یا حتی المقدور، دستگاه تسمه کش را تعمیر کرد. اما این عیب یابی باید دقیق انجام شود.
اگر شما اپراتور این دستگاه هستید و با دستگاه تسمه کش برقی یا تسمه کش دستی و یا هر تسمه کش دیگر کار می کنید، باید کاملا به نحوه ی استفاده از آن آگاه باشید و در صورت خرابی و عیب دار شدن، حتما متوجه باشید و بی جهت آن را استفاده نکنید.
برای سرویس کاری و روغن کاری دستگاه باید دستگاه تسمه کش ماشینی یا هر نوع دستگاه نیمه اتوماتیک را با اسپری تمیز کنید. چرخ دنده هایی که در داخل دستگاه هستند، نیاز به روغن کاری یا گریس ندارند. روغن کاری دوره ای این دستگاه باید به صورت منظم انجام شود.
وقتی حالت اتومات دستگاه عمل نکند و تسمه کشی انجام نشد، باید، حتما باید فشار دستگاه تنظیم شود. این فشار باید آزاد و رها شود تا اتومات دستگاه به کار بیفتد. در صورتی که دستگاه تعمیر نشد، باید عیب یابی اتومات دستگاه انجام شود که توسط تعمیرکار حرفه ای باید صورت بگیرد.
در دستگاه های تسمه کش برقی و نیمه اتوماتیک هم باید بعضی وقت ها برای تعمیر دوره ای، سایز تسمه را تنظیم کرد. گاهی هم باید فولی های دستگاه تنظیم شود.همچنینی تنظیم گاید ورودی و تمیز کردن المنت ها نیز باید دقیق انجام شود.
اگر در صورت انجام این کارها، مشکل حل نشد، باید تعمیرکار حرفه ای دست به کار شود.
دستگاه های اتوماتیک و برقی و یا تسمه کش بادی و هیدرولیک، هر کدام به صورت جداگانه باید مورد بررسی قرار بگیرند. البته در تعویض قطعات و تعمیرات دوره ای، اکثر تسمه کش ها، روغن کاری می خواهند و حتی برخی از آن ها دارای قطعات مشترک هم هستند. به هر حال عیب یابی باید توسط تعمیرکار انجام شود. البته اگر شما هم بتوانید به عنوان اپراتور، دستی به تعمیر داشته باشید، می توانید انجام دهید.

باید و نبایدهای هنگام کار با دستگاه های تسمه کش

چگونه دستگاه تسمه کش را تعمیر کنیم؟
اگر به خرابی دستگاه های تسمه کشی نگاهی بیندازید، متوجه می شوید که خیلی از عیب و خرابی های دستگاه، مربوط به عدم استفاده ی صحیح از این دستگاه ها است. اپراتوری که با این دستگاه کار می کند، باید بداند که هر چند وقت یک بار، روغن کاری، سرویس و تمیزکاری دستگاه را فراموش نکند. اگر باید و نباید های زیر را رعایت کنید، احتمال خرابی دستگاه به شدت کم می شود.
1. باید سمباده کشی المنت های دستگاه، به خوبی و آرام انجام شود تا ته مانده های پلاستیکی یا فلزی تسمه ها زدوده شود.
2. استفاده ی دستگاه بدون تسمه، ممکن است به دستگاه آسیب بزند. نباید بدون تسمه استفاده شود.
3. برای دستگاه های تسمه کشی بادی، حتما روغن کاری و رطوبت گیری از دستگاه باید انجام شود.
4. از وارد آوردن ضربه به دستگاه های تسمه کش پرتابل و شارژی خودداری کنید.
تعمیرکار مجاز دستگاه تسمه کش

تعمیر دستگاه تسمه کش از هر نوعی که باشد، باید زیر نظر یک اپراتور حرفه ای و یا یک تعمیرکار مجاز صورت بگیرد. اصولا، تولید کنندگانی که این دستگاه را تولید می کنند، خدمات پس از فروش و یا تعمیر دستگاه و تعویض قطعات را هم انجام می دهند.
به هر حال برای تعمیر دستگاه تسمه کش و تعویض قطعات دستگاه تسمه کش، باید از تعمیرکار مجاز بخواهید که این کار را انجام دهد.

 

خروج از نسخه موبایل