تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵

چگونه باگ فولدر خالی در ویندوز ۱۱ را رفع کنیم؟ یک باگ عجیب مربوط به فولدر خالی از ویندوز ۱۰، به ویندوز ۱۱ سرایت کرده است. اما آیا این باگ جای نگرانی دارد یا تنها موردی بی‌‌اهمیت است؟
ویندو..

باگ فولدر خالی یکی از باگ هایی است که می تواند برای خیلی از کاربران ایجاد شود از این رو این نکته را در نظر داشته باشید که اگر با این مشکل روبرو شده باشید در این مقاله سعی میکنیم این مشکل را برای شما حل کنیم و روش حل را برای شما ارائه کنیم با ما همراه باشید.

البته این مشکل در ویندوز 10 هم موجود بود که در ویندوز 11 هم موجود است. اما چطور این مشکل را حل کنیم ؟

ویندوز ۱۱ هنوز دارای مشکلات ریز و درشت فراوانی است. در حالی‌که بسیاری از این مسائل جدید هستند و در مرور زمان گزارش می‌شوند، برخی دیگر همان‌هایی هستند که قبلا تجربه کرده‌ایم. یکی از این مشکلات، باگ فولدر خالی است که برای اولین بار در ژوئن ۲۰۲۱ در ویندوز ۱۰ مشاهده شد.

باگ فولدر خالی، هزاران پوشه خالی را در فهرست Windows System ایجاد می‌کند. حال با جزئیات بیش‌تر، نگاهی خواهیم داشت به این موضوع که اگر این باگ روی کامپیوتر شما تاثیر بگذارد، برای رفع آن چه‌کاری می‌توانید انجام دهید.

باگ فولدر خالی ویندوز چیست؟

این باگ در ویندوز ۱۱، هزاران پوشه را بدون محتوا و به‌صورت خالی ایجاد می‌کند. این فولدرها در آدرس C:WindowsSystem32configzsystemprofilezAppDatazLocal ظاهر می‌شوند. برای دسترسی به این پوشه‌ها باید دسترسی در سطح ادمین داشته باشید. پوشه‌های خالی با عنوان “tw” شروع می‌شوند و با پسوند “tmp” به‌پایان می‌رسند.

طبق گزارش WinFuture، این باگ به‌دلیل یک ابزار تهیه بسته ویندوزی به‌نام ProvTool.exe به‌وجود آمده است. هر بار که کامپیوتر خود را راه‌اندازی کنید، ۲۰ پوشه خالی ایجاد می‌شود و هنوز هیچ‌کس نمی‌داند چرا این اتفاق ‌می‌افتد. با این‌حال جدا از بهم‌ریختگی غیرضرروی، پوشه‌ها هیچ‌اثر مخربی ایجاد نمی‌کنند.

نحوه رفع اشکال فولدر خالی ویندوز ۱۱

اگر از دسترسی ادمین برخوردار هستید، می‌توانید پوشه‌های خالی را بدون ایجاد مشکل حذف کنید. انجام این کار باعث ناپدید شدن آنها، هرچند به‌صورت موقت خواهد شد. با این‌حال به‌محض راه‌اندازی مجدد کامپیوتر، فایل‌ها بازمی‌گردند.

برای خلاص شدن از شر پوشه‌ خالی برای همیشه، باید ProvTool.exe را غیرفعال یا حذف کنید. البته انجام این کار توصیه نمی‌شود، زیرا ممکن است عملکرد سیستم را با مشکل مواجه کند.

به‌این ترتیب، ساده‌ترین راه برای مقابله با باگ خالی ویندوز ۱۱، نادیده گرفتن آن است، با اینکه راه‌حل چندان ایده‌آلی به‌نظر نمی‌رسد، اما غیرفعال کردن یک سرویس ویندوز برای رفع چنین مشکلی، ریسک بالایی به‌دنبال دارد.

مایکروسافت هنوز در رفع مشکلات ویندوز ۱۱، مسیر بلندی پیش روی خود می‌بیند. این نسخه که هر روز مسئله جدیدی پیدا می‌کند، مانند روزهای ابتدایی عرضه ویندوز ۱۰، مدتی طول خواهد کشید تا مشکلات اساسی آن از سوی مایکروسافت برطرف شود.

بنابراین پیشنهاد ما این است که فعلا برای نصب ویندوز ۱۱ عجله نکنید، زیرا ویندوز ۱۰ هنوز از عمری طولانی برخوردار است و مشکلات آزاردهنده نسخه جدید را نیز ندارد.

 

خروج از نسخه موبایل