تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷
کد خبر : 586173

چطور بلیط اتوبوس vip بخرم؟

چطور بلیط اتوبوس vip بخرم؟

اگر می‌خواهید با هزینه‌ای به‌صرفه، سفری راحت به همه نقاط کشور یا حتی کشورهای خارجی داشته باشید، می‌توانید سفر با اتوبوس را امتحان کنید. خرید بلیط اتوبوس کار ساده‌ای است، اما اگر قصد خرید بلیط اتوبوس vip داشته باشید، گزینه‌های زیادی برای انتخاب خواهید داشت. در ادامه به شما آموزش می‌دهیم که چگونه از سایت

اگر می‌خواهید با هزینه‌ای به‌صرفه، سفری راحت به همه نقاط کشور یا حتی کشورهای خارجی داشته باشید، می‌توانید سفر با اتوبوس را امتحان کنید. خرید بلیط اتوبوس کار ساده‌ای است، اما اگر قصد خرید بلیط اتوبوس vip داشته باشید، گزینه‌های زیادی برای انتخاب خواهید داشت. در ادامه به شما آموزش می‌دهیم که چگونه از سایت مطمئن علی بابا به سادگی بلیت اتوبوس تهیه کنید و سفری آسوده و ایمن داشته باشید.

خرید بلیط اتوبوس VIP

بسیاری از افراد برای سفرهای داخلی و خارجی خود از اتوبوس استفاده می‌کنند و حالا که اتوبوس‌های vip برای بیشتر مسیرها موجود هستند، از همیشه محبوب‌تر شده‌اند. خرید بلیط این اتوبوس‌ها نیز به راحتی توسط وبسایت علی بابا ممکن می‌شود. دیگر لازم نیست برای تهیه بلیط به ترمینال هایی همچون ترمینال مشهد، ترمینال صفه اصفهان بروید و از تعاونی‌ها کمک بخواهید، بلکه می‌توانید با چند کلیک اتوبوس و صندلی مورد نظر خود را انتخاب کنید و سفری امن و آسوده داشته باشید. برای خرید بلیط اتوبوس vip باید قدم‌های زیر را دنبال کنید.

قدم اول: انتخاب اتوبوس در صفحه اصلی علی بابا

با ورود با سایت علی بابا، با صفحه اصلی روبه‌رو می‌شوید و می‌توانید از منوی بالای صفحه گزینه اتوبوس را انتخاب کنید. اگر در صفحه اصلی سایت نیز نیستید، همیشه می‌توانید با انتخاب منوی بلیط، گزینه اتوبوس را کلیک کنید. این کار به شما اجازه می‌دهد تا مشخصات بلیط مورد نظر خود را در سایت جستجو کنید.

قدم دوم: انتخاب مبدأ، مقصد و تاریخ

در منوی خرید بلیت اتوبوس، شما می‌توانید سه گزینه را به دلخواه خود انتخاب کنید؛ مبدأ، مقصد و تاریخ حرکت. البته سایت علی بابا اخرین مقصدی که جستجو کردید را به شما نشان می‌دهد تا به سادگی این سفر را تکرار کنید یا با جابه‌جا کردن مقصد و مبدأ، بلیط برگشتتان را بخرید. شما می‌توانید در این قسمت اسم شهر یا پایانه‌ای مورد نظر خود را وارد کنید. برای وارد کردن تاریخ، می‌توانید از تقویمی که برایتان باز می‌شود استفاده کنید. پس از مطمئن شدن از مبدأ، مقصد و تاریخ، جستجو را انتخاب کنید.

قدم سوم: انتخاب صندلی و اتوبوس

در ادامه، اتوبوس‌هایی که از تعاونی‌ها و شرکت‌های مختلف به مقصد مورد نظر شما در تاریخ انتخاب شده می‌روند، برای شما نمایش داده می‌شوند. شما می‌توانید ظرفیت و مکان صندلی‌های‌ خالی را در نظر بگیرید یا تعاونی مورد علاقه خود را انتخاب کنید. در واقع اینجاست که می‌توانید اتوبوس vip را برای سفر خود انتخاب کنید. در مشخصات هر سفر ذکر شده که اتوبوس از چه نوع است و چه امکاناتی دارد.

اگر مسیر شما طولانی است و قصد خوابیدن دارید، می‌توانید اتوبوس‌های vip با صندلی‌های تخت‌شو را انتخاب کنید. اگر هم نمی‌توانید در راه بخوابید اما می‌خواهید مسیر خود را با سرگرمی‌های گوناگون طی کنید، بهتر است یک بلیط اتوبوس vip با صندلی‌های مانیتوردار بخرید. در اتوبوس‌های vip می‌توانید یکی از صندلی‌های دوتایی یا یک تک صندلی رزرو کنید.

قدم چهارم: وارد کردن مشخصات و پرداخت هزینه بلیط

پس از انتخاب صندلی و اتوبوس مورد نظر خود، لازم است مشخصات خود را وارد کنید. این مشخصات شامل نام و نام‌خانوادگی، شماره ملی و شماره تلفن همراه شما می‌شود. حتی اگر چند همراه با خود دارید، فقط لازم است سرپرست سفر اطلاعات خود را وارد کند. بهتر است در این مرحله از درستی انتخاب خود مطمئن شوید، چون در آینده نمی‌توانید این اطلاعات را تغییر دهید.

در این مرحله می‌توانید کد تخفیف خود را وارد کنید یا اگر امتیازی در باشگاه مشتریان کسب کرده‌اید، آن را برای دریافت تخفیف به کار ببرید. البته نمی‌توانید همزمان امتیاز باشگاه مشتریان و کد تخفیف را استفاده کنید. پس از آن، شما به درگاه امن پرداخت هدایت خواهید شد و می‌توانید با رمز دوم بانکی، هزینه سفر را بپردازید.

چطور بلیط اتوبوس vip بخرم؟

قدم پایانی: دریافت بلیط کاغذی

برای سفر با اتوبوس باید ۳۰ دقیقه پیش از حرکت در ترمینال حضور داشته باشید و در این زمان می‌توانید با مراجعه به تعاونی مورد نظر، کد بلیط را اعلام کرده و بلیط کاغذی خود را دریافت کنید. سپس می‌توانید با این بلیط کاغذی وارد اتوبوس شده و روی صندلی انتخابی خود بنشینید.

قوانین استرداد بلیت اتوبوس

زندگی همیشه کاملا قابل پیشبینی نیست و گاهی مجبور می‌شوید بلیط خود را کنسل کنید. اگر می‌خواهید هزینه بلیط خود را پس بگیرید و بلیط‌تان را استرداد کنید، باید به حساب کاربری خود در سایت علی بابا وارد شوید. سپس با کلیک روی قسمت سفارش‌ها و استردادها در کنار نام کاربری خود، کد بلیط را وارد نموده و بلیط را کنسل کنید.

البته خوب است بدانید که استرداد بلیط با جریمه همراه است، پس بهتر است پیش از خرید بلیط اتوبوس vip، از تصمیم خود مطمئن باشید. اگر بیش از یک ساعت پیش از زمان حرکت برای استرداد بلیط اقدام کنید، ۱۰ درصد جریمه خواهید شد و اگر از زمانی که یک ساعت به حرکت اتوبوس مانده تا پس از حرکت آن بلیط را کنسل کنید، تنها ۵۰ درصد هزینه بلیط را دریافت خواهید کرد. در نظر داشته باشید که اگر تا یک ساعت پس از خرید بلیط تصمیم خود را تغییر دهید، دیگر لازم نیست جریمه پرداخت کنید.

امکانات اتوبوس VIP

اتوبوس‌های vip برتری‌های زیادی نسبت به اتوبوس‌های معمولی دارند و برای راحتی و امنیت بیشتر طراحی شده‌اند. اگر می‌خواهید بدانید که چرا این اتوبوس‌ها بهتر هستند و کیفیت سفر شما را بهبود می‌بخشند، به خواندن ادامه دهید.

صندلی‌های دنج و راحت

یکی از عواملی که می‌تواند یک سفر طولانی و خسته‌کننده را لذت‌بخش کند، امکان خوابیدن و استراحت در اتوبوس است. صندلی‌های بزرگ و راحت اتوبوس vip می‌توانند تخت‌خواب‌شو یا نیمه‌تخت‌خواب‌شو باشند. این یعنی می‌توانید هر زمان که بخواهید زاویه صندلی را تغییر دهید و برای خواب آماده شوید. همچنین خوب است بدانید که اتوبوس‌های vip نسبت به اتوبوس‌های معمولی تعداد صندلی‌های کمتری دارند و فضای بیشتری در اختیار مسافران می‌گذارند.

مانیتور و تلویزیون

دیگر لازم نیست در تمام طول سفر، نگران تمام شدن باطری گوشی یا لپتاپ خود باشید؛ بلکه می‌توانید از مانیتور روبه‌روی خود استفاده کنید. این مانیتورها امکان گوش دادن به موسیقی، دیدن فیلم، گشت و گذار در اینترنت و بازی کردن را به شما می‌دهند. فیلم‌های موجود در این مانیتورها همیشه در حال به‌روزرسانی هستند و به شما اجازه می‌دهند از آخرین فیلم‌های مجاز در سفر خود لذت ببرید.

هوای مطبوع با سیستم تهویه

در اتوبوس‌های vip به دلیل شلوغی و قرار گرفتن در فضای بسته احساس کلافگی نمی‌کنید، زیرا چندین تهویه قدرتمند همواره در حال کار کردن هستند. همچنین دمای هوا در مطبوع‌ترین درجه ممکن تنظیم می‌شود و لازم نیست نگران گرما یا سرما باشید. به خاطر داشته باشید که پنل‌های بالای هر صندلی به مسافران اجازه می‌دهند تا گرما و سرمای محیط را مطابق میل خود تنظیم کنند.

پذیرایی

اگر زمان زیادی برای آماده شدن نداشتید و نتونسته‌اید برای راه خود خوراکی بردارید، نیازی نیست نگران باشید. بیشتر شرکت‌های اتوبوسرانی علاوه بر آب خنک و نوشیدنی گرم، بسته‌ای از خوراکی‌های مختلف نیز به مسافران ارائه می‌کنند.

سخن پایانی

خرید بلیط اتوبوس vip از سایت علی بابا کاری بسیار آسان است. فقط کافیست اطلاعات مربوط به سفر خود را وارد کنید و پس از پرداخت هزینه بلیط از درگاه مطمئن علی بابا، کد بلیط خود را تحویل بگیرید. همچنین در شرایط غیرمنتظره می‌توانید به راحتی بلیط خود را استرداد کنید و درصدی از هزینه آن را پس بگیرید. تنها لازم است هنگام خرید بلیت اتوبوس، اطلاعات خود را به درستی وارد کنید، زیرا امکان اصلاح آن‌ها را نخواهید داشت.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.