تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۸:۰۰
کد خبر : 592509

چرا دائم احساس خستگی دارم؟

چرا دائم احساس خستگی دارم؟

چرا دائم احساس خستگی دارم؟ به گزارش منیبان؛ شاید برای شما هم پیش آمده باشد که دائما احساس خستگی کنید. خستگی مزمن یک عارضه شایع است که فرد توان فیزیکی یا ذهنی انجام کارهای روزمره را ندارد. سبک زندگی کم تحرک افراد تصور می‌کنند هنگام احساس خستگی، نشستن تنها راه‌حل برای رفع این مشکل است.

چرا دائم احساس خستگی دارم؟

به گزارش منیبان؛ شاید برای شما هم پیش آمده باشد که دائما احساس خستگی کنید. خستگی مزمن یک عارضه شایع است که فرد توان فیزیکی یا ذهنی انجام کارهای روزمره را ندارد.

سبک زندگی کم تحرک

افراد تصور می‌کنند هنگام احساس خستگی، نشستن تنها راه‌حل برای رفع این مشکل است. اما بلند شدن و حرکت داشتن بهترین اقدام برای برطرف کردن احساس خستگی و کسب انرژی از دست رفته است.

اختلالات خواب

در افراد مبتلا به اختلالات خواب، فرد احساس خستگی فیزیکی می‌کند و برای حفظ تمرکز و فعالیت ذهنی با مشکل مواجه می‌شود. خوابیدن حداقل ۷ ساعت در روز برای تقویت انرژی بدن ضروری است و اگر چند شب کم بخوابید، ممکن است احساس خستگی مزمن را تجربه کنید.

افسردگی

افسردگی یک بیماری روانی است و علائم اصلی آن تغییر ناگهانی در خلق‌وخو است. بیمارانی که از افسردگی رنج می‌برند غمناک هستند و اعتماد به‌ نفس پایینی دارند. نادیده گرفتن افسردگی می‌تواند عواقب جسمی، روحی و عاطفی به‌دنبال داشته باشد. افراد مبتلا به افسردگی ممکن است علاوه‌بر خستگی مزمن، احساس دلسردی، عزت نفس پایین، احساس غم و استرس را تجربه کنند.

رژیم غذایی نامناسب

یکی دیگر از دلایل خستگی دائم رژیم غذایی نامناسب است. آسان‌ترین راه برای رفع احساس خستگی، تنظیم کردن نوع رژیم غذایی است. فرد باید تمامی پنج گروه غذایی میوه‌ها، سبزیجات، غلات، پروتئین و لبنیات را در برنامه غذایی خود قرار دهد.

مخلوط آب و لیمو

این نوشیدنی برای سلول‌ها به منظور تولید انرژی لازم است. در واقع نوشیدن آب یکی از بهترین راه‌ها برای داشتن روزی پرانرژی است.

شکلات تلخ

خوردن شکلات تلخ پس از ناهار می‌تواند جایگزین یک دسر خوب باشد. شکلات حاوی ماده‌ای به نام تئوبرومین است که نقشی مشابه کافئین در قهوه داشته و به بهبود وضعیت انرژی در شما کمک می‌کند.

ویتامین C

پژوهش‌های جدید نشان داده است که کمبود ویتامین C باعث خستگی می‌شود. این ویتامین برای سلامت غدد فوق کلیوی لازم است. این غدد از احساس خستگی ناشی از استرس پیشگیری می‌کنند.

منبع خبر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.