تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۱
کد خبر : 595871

چرا تمام مغازه داران به چاپ فاکتور نیاز دارند؟

چرا تمام مغازه داران به چاپ فاکتور نیاز دارند؟

“آقا لطفا فاکتور فراموش نشود”! این جمله را شاید کسی نباشد که حداقل یکبار استفاده نکرده باشد! در واقع فاکتور را می‌توان سند خرید محصول از یک فروشنده به حساب آورد که هم برای فروشنده و هم برای محصول از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در این مقاله قصد داریم مزایای استفاده از فاکتور را

“آقا لطفا فاکتور فراموش نشود”! این جمله را شاید کسی نباشد که حداقل یکبار استفاده نکرده باشد! در واقع فاکتور را می‌توان سند خرید محصول از یک فروشنده به حساب آورد که هم برای فروشنده و هم برای محصول از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در این مقاله قصد داریم مزایای استفاده از فاکتور را بیان کرده و همچنین با انواع فاکتور آشنا شویم و دلایلی برای چاپ فاکتور بیاوریم. با ما همراه باشید.

دلایل استفاده از فاکتور برای فروشندگان

استفاده از فاکتور فروش مزایای فراوانی دارد که در این بخش به بررسی مهمترین دلایل استفاده از فاکتور برای فروشندگان می‌پردازیم.

  1. باید از فاکتور استفاده کنید!

بله باید! اولین و مهمترین دلیل چاپ فاکتور برای فروشندگان این موضوع است که طبق ماده 19 قانون مالیات بر ارزش افزوده، ارائه فاکتور رسمی برای تمامی فروشندگان الزامی است. نکته مهم تر این است که اگر کالایی مشمول مالیات باشد و فروشنده این قانون را رعایت نکرده باشد، آن کالا، کالای قاچاق محسوب شده و علاوه بر جرائم مربوط به عدم رعایت ماده 19، مشمول قوانین فروش کالای قاچاق نیز خواهید شد. پس تیتر همین بخش را به “هرطور که بخواهید حساب کنید، چاپ فاکتور به نفعتان هست” تغییر می‌دهیم! در زیر برای رفع هرگونه شبهه، متن قانون را نیز خواهیم آورد:

“مودیان مکلفند در قبال عرضه کالا یا خدمات موضوع این قانون ، صورتحسابی با رعایت قانون نظام صنفی و حاوی مشخصات متعاملین و مورد معامله به ترتیبی که توسط سازمان امور مالیاتی کشور تعیین و اعلام می‌شود ، صادر و مالیات متعلق را در ستون مخصوص درج و وصول نمایند. در مواردی که از ماشین‌ های فروش استفاده می‌شود ، نوار ماشین جایگزین صورتحساب خواهد شد.”

  1. حساب و کتاب آسان تری خواهید داشت!

البته منظورمان آخرت نیست؛ با همین دنیا کار داریم! از آنجایی که فروشندگان در طول یک ماه بارها پول به حسابشان واریز می‌شود، قطعا اگر رسید فاکتور نداشته باشند برای حساب و کتاب کار سخت تری خواهند داشت. از طرف دیگر استفاده از فاکتور کمک می‌کند تا فروشندگان در زمان بسیار کمتری با پر فروش ترین محصولاتشان آشنا شوند و راحت تر برای ماه های آینده، نسبت به تمدید موجودی آن محصولات اقدام کنند.

  1. بین شرکا اختلاف نمی‌افتد

کسب و کارهایی هستند که دو شریک و یا حتی بیشتر، با هم آن کار را انجام می‌دهند یا یک مغازه را می‌گردانند، از آن جایی که معمولا دو شریک همزمان با هم کار فروش را انجام نمی‌دهند، برای عدم ورود هرگونه شک و شبهه و نگرانی و استرس، اکیدا توصیه می‌کنیم از انواع فاکتور های فروش استفاده کنید.

  1. مشتریان به شما اعتماد می‌کنند

در بسیاری از مواقع، فروشندگانی که به مشتری فاکتور نمی‌دهند در ناخودآگاه آن ها، به افرادی غیر قابل اعتماد بدل می‌شوند. اوضاع وقتی بدتر می‌شود که مشتری پس از خرید و یا حتی هنگام پرداخت پول، از شما تقاضای ارائه فاکتور کند و شما بگویید فاکتور نداریم! در این صورت می‌توانید مطمئن باشید این آخرین باری است که آن مشتری را داخل مغازه خود می‌بینید! البته باید خیلی خوشبخت باشید که آن مشتری این عدم ارائه فاکتور را به دیگران نگوید.

  1. خیال شما از فروش محصول سالم راحت است

یکی از دلایل چاپ فاکتور برای مغازه داران را، اعتماد مشتریان بیان کردیم اما همیشه هم این مشتریان نیستند که باید به فروشنده اعتماد کنند، بلکه فروشنده هم باید نسبت به جعل و دروغ مشتری هوشیار باشد. ممکن است شما جنس نو و سالمی را به مشتری فروخته باشید و آن مشتری پس از مدتی برگردد و ادعا کند شما جنس دست دوم به او فروخته بودید! در این صورت باید چه کنید؟ بله؛ باید افسوس زمانی را بخورید که می‌توانستید با ارائه فاکتور و نگه داشتن نسخه فروشنده، از این ادعای پوچ جلوگیری کنید اما به هر دلیلی از این مساله سر باز زدید.

چرا تمام مغازه داران به چاپ فاکتور نیاز دارند؟

چند نوع فاکتور وجود دارد؟

قاعدتا برای انتخاب فاکتور مورد نیاز خود به شناخت کافی از انواع فاکتور نیاز دارید. در ادامه با انوع فاکتور آشنا خواهیم شد.

  • فاکتور رسمی (مالیاتی)

فاکتور مورد تایید سازمان مالیات کشور، این نوع فاکتور می‌باشد. این فاکتور ها باید با شماره ملخی قرمز رنگ تهیه شوند و هر فروشگاه و کسب و کاری لازم است نسبت به تهیه این نوع فاکتور اقدام کند.

  • فاکتور آماده

این نوع فاکتور که به فاکتور قبضی نیز مشهور هستند، نوعی از فاکتور های غیر رسمی هستند که برای ارائه به مشتری مناسب و در عین حال ارزان هستند و به صورت بسته های 10 عددی به صورت آماده به فروش می‌رسند.

  • فاکتور دسته چکی

نوعی از فاکتور های غیر رسمی می‌باشد که برای رسید مشتریان مانند رسید پارکینگ، تحویل بار و … کاربرد زیادی دارد.

  • فاکتور تحریر

یکی از پرفروش ترین انواع فاکتور در ایران می‌باشند که برای چاپ روی برگه دوم، باید از کاربن استفاده کرد. قیمت این نوع فاکتور بسیار ارزان می‌باشد؛ به طوری که تمام مشتریان قادر به تهیه این نوع فاکتور هستند.

  • فاکتور کاربن لس

همانطور که از نام این فاکتور پیداست، در این نوع فاکتور برخلاف فاکتور ساده، برای چاپ روی برگه دوم نیاز به کاربن نمی‌باشد و فقط کافی است خودکار را کمی محکم تر روی کاغذ بفشارید تا اثر جوهر به خوبی روی برگه دوم نیز بماند.

چرا تمام مغازه داران به چاپ فاکتور نیاز دارند؟

هزینه چاپ فاکتور چقدر است؟

به دلیل انواع زیاد فاکتور ها و همچنین ویژگی های گوناگونی که فاکتور ها می‌توانند داشته باشند، هزینه چاپ فاکتور بستگی به مواردی که بیان شد دارد اما به شما پیشنهاد می‌کنیم نگران قیمت نباشید! بلکه بهتر است روی کیفیتی که قرار است دریافت کنید حساس باشید، مخصوصا در فاکتور های رسمی که باید به سازمان دارایی ارائه کنید اگر جنس کاغذ و چاپ پایین باشد، ممکن است در طی زمان نوشته ها پاک شوند و برای شما مشکلاتی ایجاد کنند. بنابراین توصیه می‌کنیم به شرکت های قابل اعتماد در این حوزه مراجعه کنید. شرکت سیناپکینگ با بیش از 20 سال تجربه در چاپ فاکتور، به دلیل کیفیت بالای محصولات توانسته اعتماد مشتریان فراوانی را جلب کند.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم شما را با دلایل نیاز فروشندگان به چاپ فاکتور آشنا کنیم. چنانچه سوالی درباره چاپ فاکتور مورد نیاز کسب و کار خودتان دارید می‌توانید با شماره 02134278 با شرکت سیناپکینگ تماس بگیرید و از مشاوره رایگان کارشناسان بهره مند شوید.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.