تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱
کد خبر : 584816

چرا باید محتوای خود را برای موتورهای جست و جو بهینه کنید؟

چرا باید محتوای خود را برای موتورهای جست و جو بهینه کنید؟

آیا وبلاگی دارید و در آن مطلب می‌نویسید؟ شاید هم فروشگاهی آنلاین دارید و برای افزایش فروش خود به تولید محتوای متنی می‌پردازید؟ ممکن هم است که برای معرفی برند و خدمات خود، سایتی ساخته باشید. در هرصورت دوست دارید که مردم محتواهای شما را پیدا و آن‌ها را بخوانند. اولین نکته و مهم‌ترین نکته

آیا وبلاگی دارید و در آن مطلب می‌نویسید؟ شاید هم فروشگاهی آنلاین دارید و برای افزایش فروش خود به تولید محتوای متنی می‌پردازید؟ ممکن هم است که برای معرفی برند و خدمات خود، سایتی ساخته باشید. در هرصورت دوست دارید که مردم محتواهای شما را پیدا و آن‌ها را بخوانند.

اولین نکته و مهم‌ترین نکته برای خوانده شدن مطالب شما توسط دیگران، تولید محتوای متنی جالب و کاربردی است. اما برای افزایش بازدید مطالب شما، ابتدا باید این مطالب در صفحه اول گوگل نشان داده شوند.

با توجه به تعداد بالای سایت‌هایی که به تولید محتوای متنی می‌پردازند، رسیدن به صفحه اول گوگل دشوار است. می‌توان رسیدن سایت به صفحه اول گوگل را همانند صعود به اورست دانست. اما خبر خوب این است که سالانه افراد بسیاری موفق به فتح اورست می‌شوند. پس شما هم می‌توانید که سایتتان را با یک استراتژی اصولی در صفحه اول گوگل قرار دهید.

اما چگونه مطالب خود را برای موتورهای جست و جو بهینه کنیم تا آن‌ها در صفحه اول گوگل قرار بگیرند؟ نکته کلیدی سئو است. برای آشنایی با تکنیک‌های رسیدن به صفحه اول گوگل در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

دنیای جادویی سئو

سئو به معنای بهینه‌سازی محتوای شما برای موتورهای جست و جو است. ولی سئو چه کمکی به ما می‌کند؟ پاسخ کوتاه: با کمک سئو شما مطمئن می‌شوید که پست شما در مورد یک موضوع خاص در نتایج جست و جوی گوگل به جایگاه بالایی برسد.

پاسخ طولانی: شما تحقیقات کلمات کلیدی را انجام می‌دهید، ساختار سایتتان را کاربرپسند می‌کنید، سرعت سایت خود را افزایش می‌دهید و محتوایی فوق‌العاده می‌نویسید و … در واقع همه این روش‌ها را سئو می‌گویند. سئو از مهم‌ترین عواملی است که به شما در رسیدن به صفحه اول گوگل کمک می‌کند.

چرا باید محتوای خود را بهینه کنید؟

به زبان ساده: شما می خواهید مردم محتوایی را که می‌نویسید، بخوانند! به احتمال زیاد، شما در مورد موضوعاتی می‌نویسید که به آنها علاقه دارید یا نوشتن درباره آن‌ها به گونه‌ای برای شما سودمند است. سپس می‌خواهید که مطالب خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

اما اگر محتوای شما در نتایج جست و جو رتبه بالایی نداشته باشد، مردم آن‌ها را پیدا نمی‌کنند. یک نکته جالب: آیا می‌دانستید که ۶۰ درصد از افراد فقط روی سه لینک اول نتایج جست و جو کلیک می‌کنند؟ اکثر مردم (حدود ۹۰ درصد) حتی به نتایج صفحه دوم گوگل نگاه هم نمی‌کنند.

 

اگر اصول سئو را در تولید محتوای متنی رعایت کنید، افراد بیشتری پست‌های عالی شما را خواهند خواند.

آیا باید اصول سئو را در همه قسمت‌های محتوا رعایت کرد؟

خبر خوب: شما مجبور نیستید! اگرچه نوشتن محتوای مرتبط و خواندنی همیشه خوب است اما لازم نیست که همه چیز برای موتورهای جست و جو بهینه شود. شما فقط برای الگوریتم‌های گوگل تولید محتوا نمی‌کنید بلکه محتوای شما باید برای خوانندگان هم جالب باشد. قرار نیست که گوگل از شما خرید کند یا در خبرنامه شما مشترک شود. مخاطبان انسانی این کارها را انجام خواهند داد.

به همین دلیل است که همواره در تولید محتوای متنی، صوتی یا بصری باید مخاطبان احتمالی خود را مدنظر داشته باشید.

علاوه بر این، همه از طریق گوگل وارد وب سایت شما نمی‌شوند. مردم می‌توانند که وب سایت شما را از طریق رسانه‌های اجتماعی، کارت ویزیت یا به سادگی از طریق بازاریابی دهان به دهان پیدا کنند.

برای مثال، اگر تعدادی فالوور وفادار و پیگیر در اینستاگرام دارید، از آن‌ها بپرسید که ترجیح آن‌ها بر دیدن چه محتوایی در سایت شما است. شاید این موضوع در گوگل رتبه بالایی نداشته باشد، اگر مخاطبان رسانه‌های اجتماعی شما همچنان وبلاگ شما را می‌خوانند، کار شما عالی است!

نکته مهم این است که مخاطب شما باید تمرکز اصلی شما باشد. البته از گوگل هم غافل نشوید. در واقع در بیشتر مواقع گوگل و مخاطبان رقیب هم نیستند بلکه ارتباطی مستقیم دارند. گوگل می‌خواهد کاربرانش از سایت‌هایی که بازدید می‌کنند، لذت ببرند. معمولا مخاطبان هم وارد سایت‌هایی می‌شوند که گوگل به آن‌ها نشان می‌دهد.

چگونه محتوای خود را سئو کنید؟

روش‌های مختلفی برای سئو سایت شما وجود دارد. در ادامه به چند نکته مهم در سئو می‌پردازیم.

کلمه کلیدی، کلید سئو سایت شما است

برای هر موضوع قابل تصوری، مخاطبی وجود دارد. اما چگونه افرادی را پیدا کنید که به اندازه شما به محتوای شما علاقه‌مند هستند؟ با تحقیق در مورد اینکه چه عباراتی را هنگام جست و جوی موضوعی خاص به کار می‌‌برند. این عبارات به عنوان عبارات کلیدی یا کلمات کلیدی نیز شناخته می‌شوند.

اگر در تولید محتوای متنی بر یک عبارت خاص متمرکز شوید، احتمال این‌که در نتایج جست و جو رتبه بالاتری داشته باشید، افزایش می‌یابد. متأسفانه، بعضی کلمات کلیدی محبوب مانند فروشگاه لباس یا بازی‌های ویدیویی اغلب توسط مشاغل بزرگ استفاده شده‌اند. شما می‌توانید که از این کلمات کلیدی هم استفاده کنید اما رسیدن به نتیجه برای شما سخت می‌شود. چون برای این کلمات کلیدی پرکاربرد از قبل محتواهای بسیاری نوشته شده است.

سعی کنید که یک کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی پیدا کنید که برای آن رقیبان زیادی وجود نداشته باشد.

چرا باید محتوای خود را برای موتورهای جست و جو بهینه کنید؟

هر چه محتوای شما ساده‌تر باشد، دوست داشتن آن هم آسان‌تر می‌شود

سئو محتوا به معنای پیداکردن یک کلمه کلیدی پرکاربرد و بیش‌ترین استفاده از آن در متن نیست. این‌گونه مخاطب خود را از مطالبتان دلزده می‌کنید. مخاطبان مهم‌ترین سرمایه شما هستند.

شما برای مخاطبان خود می‌نویسید. باید روی نوشتن محتوایی که آنها دوست دارند، تمرکز کنید. این همچنین بدین معنی است که شما باید محتوایی خواندنی بنویسید.

اگر مخاطبان شما جوان هستند، احتمالا بهتر است که از جملات کوتاه و کلمات ساده استفاده کنید. با این حال، اگر مخاطبان شما بیشتر استادان دانشگاه هستند، بهتر است که از کلمات دشوارتری استفاده کنید. اما زیاده‌روی نکنید! فراموش نکنید که نوشتن یک متن خوانا بسیار مهم است.

اگر مخاطبان از مطالب شما خوششان بیاید، احتمالا بقیه مطالب سایت شما را هم خواهند خواند. شاید هم شما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. چه نتیجه‌ای از این بهتر است؟

متون خود را قابل اسکن کنید

با این حال، نوشتن متون خواندنی فراتر از لحن و شیوه بیان شما است. مردم می‌خواهند که اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند. آنها معمولاً متن شما را اسکن می‌کنند و فقط عناوین فرعی و چند جمله اول یک پاراگراف را می‌خوانند.

اگر مجبور باشند متنی طولانی، دشوار و بدون عناوین را بخوانند، به احتمال زیاد منصرف می‌شوند و سایت شما را ترک می‌کنند. به همین دلیل مهم است که برای تسهیل خواندن و اسکن مطالب خود تلاش کنید.

پس از نوشتن جملات طولانی خودداری کنید. از عنوان‌های اصلی و فرعی در مطالب خود استفاده کنید. کلمات مهم را در متن خود برجسته (بولد) کنید.

این موارد بسیار مهم هستند. اما چگونه محتوایی سئو شده‌ بنویسیم؟ شما می‌توانید که تولید محتوای سئوشده برای سایت و وبلاگ خود را به افرادی بسپارید که در آن مهارت دارید. در واقع تولید محتوای متنی خود را برون‌سپاری کنید. در ادامه به معرفی یک سایت سفارش تولید محتوا معتبر می‌پردازیم.

برون‌سپاری محتوا در سایت سفارش تولید محتوا ترجمیک

سایت سفارش تولید محتوا ترجمیک، معتبرترین پلتفرم خدمات زبانی مانند ترجمه تخصصی، ترجمه رسمی، ویرایش و تولید محتوا در ایران است.

ترجمیک با حرفه‌ای‌ها همکاری می‌کند و بنابراین محتوایی حرفه‌ای را به شما تحویل می‌دهد. محتوای تحویل‌داده‌شده توسط ترجمیک بر پایه اصول سئو است و هم‌چنین مخاطبان را هم در نظر می‌گیرد. محتوایی که هم برای مخاطبان جالب است و هم نمره خوبی را بر اساس معیارهای رتبه‌بندی گوگل کسب می‌کند.

ترجمیک برای هر موضوع و زمینه‌ای که شما بخواهید، با نویسندگان متخصص همکاری می‌کند. از صنایع غذایی تا صنایع ساختمانی یا مطالب علمی و آموزشی، برای همه این زمینه‌ها ترجمیک خدمات تولید محتوای متنی را ارائه می‌کند.

چرا باید محتوای خود را برای موتورهای جست و جو بهینه کنید؟

یکی دیگر از نکات مهم در زمینه تولید محتوا کپی نبودن محتواها است. اگر شما از محتواهای کپی در سایت خود استفاده کنید، محتوای سایت شما در گوگل نشان داده نمی‌شود. البته بعضی منابع می‌گویند که شاید در این صورت گوگل حتی سایت شما را نیز جریمه کند.  ترجمیک نیز به خوبی از اهمیت کپی نبودن محتواها مطلع است. ترجمیک کلیه محتواها را بررسی و ارزیابی می‌کند تا همگی منحصر به فرد باشند.

با ثبت سفارش در سایت سفارش تولید محتوا ترجمیک می‌توانید که کیفیت و زمان تحویل تولید محتوای خود را انتخاب کنید. حتی ترجمیک در زمینه سفارش تولید محتوا، مشاوره رایگان هم دارد.

اگر درباره فرایند و چگونگی ثبت سفارش تولید محتوا در این سایت سوال یا مشکلی داشتید، کافی است که با ترجمیک تماس بگیرید. پشتیبانان ترجمیک شما را راهنمایی خواهند کرد.

در کل ثبت سفارش تولید محتوا در سایت ترجمیک بسیار آسان است و تنها با چند کلیک انجام می‌شود. پس با خیالی آسوده تولید محتوای متنی سایت خود را به ترجمیک بسپارید.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.