پیکسل ۶ می تواند بهترین گوشی بازار شود، اگر گوگل این مشکل دوربینش را حل کندگوشی پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو گوگل به زودی راهی بازار خواهند شد؛ اما گوگل باید مشکل دوربین آنها را حل کند تا بتوانند بهترین گوشی..

پیکسل ۶ می تواند بهترین گوشی بازار شود، اگر گوگل این مشکل دوربینش را حل کند

گوشی پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو گوگل به زودی راهی بازار خواهند شد؛ اما گوگل باید مشکل دوربین آنها را حل کند تا بتوانند بهترین گوشی های بازار شوند.

گوشی های پرچمدار شرکت گوگل قرار است در تاریخ ۱۹ اکتبر به صورت رسمی راهی بازار شوند و در حال حاضر، به لطف اندروید ۱۲ و اطلاعات لو رفته، ما اطلاعات بسیار زیادی در مورد سخت‌افزار پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو بدست آورده‌ایم.

مشکل قدیمی گوشی های گوگل در فیلم برداری

گوشی‌ های پرچمدار شرکت گوگل دارای طراحی جدید، تراشه تنسور ساخته شده توسط گوگل با همکاری شرکت سامسونگ و یک سیستم دوربین تازه هستند. این سیستم دوربین دارای سنسور پنجاه مگاپیکسلی GN1 سامسونگ و قابلیت بزرگنمایی ۴ برابر است که در نسخه پرو تا ۸ برابر نیز می‌رسد.

به نظر می‌رسد که تا به اینجا، اوضاع برای شرکت گوگل بسیار عالی بوده است. گوشی پیکسل ۶ دارای یک طراحی جدیدی است که ظاهرا همه آن را دوست دارند. شرکت گوگل همچنین وعده‌هایی در مورد ارتقاءهای عمده در دوربین، باتری های بزرگ، قیمت‌های منصفانه و احتمالا پنج سال پشتیبانی نرم‌افزاری داده است.

اما مشکل چیست…؟!

پس، چه مشکل احتمالی در دوربین این گوشی ممکن است وجود داشته باشد؟ اگر قبلا از یک گوشی پیکسل استفاده کرده باشید یا مقالاتی را در مورد این گوشی‌ها خوانده باشید، متوجه می‌شوید که این گوشی به هنگام ضبط ویدیو برای مدت زمان بسیار طولانی دچار مشکل می‌شود.

اما از کجا معلوم که این مشکل در گوشی پیکسل ۶ نیز وجود داشته باشد؟ پاسخ این است که این مشکل در گوشی پیکسل ۵A گوگل که به تازگی عرضه شده، همچنان پابرجا بوده است. این مشکل در گوشی پیکسل ۵ و پیکسل ۴A نیز وجود داشته است. در سرویس یوتیوب، ویدیوهای بسیار زیادی در رابطه با این مشکل وجود دارد. از طریق این لینک در یوتیوب، شما می‌توانید در مورد گرم شدن بیش از حد گوشی پیکسل ۵A بیشتر بدانید.

گرم شدن بیش از حد گوشی پیکسل ۵A به هنگام ضبط ویدیو

گوشی پیکسل ۵A پس از فیلم برداری به صورت ۴K در حدود دو یا سه دقیقه شروع به گرم شدن می‌کند. این مشکل به خصوص به هنگام ضبط در ۶۰fps مشاهده می‌شود. هر چند، ضبط به صورت ۴K با ۳۰fps عمدتا مشکلی ندارد. با این وجود، برخی از افراد، مشکلاتی در این حالت را نیز گزارش کردند. اما حتی ویدیو گرفتن به صورت ۱۰۸۰p نیز ممکن است سبب گرم شدن گوشی شود.

پس اگر قصد دارید تا برای مدتی طولانی از ضبط کننده ویدیو گوشی خود استفاده کنید، پس گوشی پیکسل ۵A، گوشی مناسبی برای شما نخواهد بود. این بسیار ناراحت‌کننده است چراکه این گوشی دارای باتری بسیار خوبی است که تا چندین روز شارژ نگه می‌دارد. در کل، مشکل گرم شدن بیش از حد گوشی به هنگام ضبط ویدیو در گوشی های پیکسل شرکت گوگل کاملا غیر قابل قبول است. این در حالی است که این اتفاق در گوشی های دیگر، حتی گوشی های حد متوسط و مقرون به صرفه به ندرت رخ می‌دهد.

پس، شرکت گوگل باید مشکلات مربوط به ضبط ویدیو در گوشی های قبلی خود را در پرچم داران جدیدش حل کرده و بعد پیکسل ۶ و نسخه پرو آن را بدون مشکل راهی بازار نماید. هر چند، نباید زیاد از این اتفاق مطمئن بود. با این حال، گزارش‌های اولیه از کیفیت دوربین گوشی پیکسل ۶ شرکت گوگل، حاکی از آن است که این گوشی از لحاظ کیفیت تصویر و ویدیو با گوشی پرچمدار سابق شرکت اپل یعنی آیفون ۱۲ پرو مکس برابری می‌کند.

البته این نشان‌دهنده هیچ چیزی نیست اما می‌تواند یک نشانه‌ مثبت باشد. این نشان می‌دهد که سخت‌افزار و نرم‌افزار بهبود یافته گوگل و تنسور، می‌تواند مشکل گرم شدن بیش از حد به هنگام ضبط ویدیو را رفع کند. در نظر داشته باشید که قدرت پردازنده تنها عامل برای ایجاد کاهش دما نیست. به عنوان مثال، سیستم خنک‌کنندگی نیز تاثیر به سزایی در کاهش دما به هنگام ضبط ویدیو دارد.

اگر شرکت گوگل موفق شده باشد تا مشکل گرم شدن بیش از حد گوشی به هنگام ضبط ویدیو در پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو را حل کرده باشد، پس مطمئنا این گوشی می‌تواند جایگاه بهتری در میان مردم بدست بیاورد.

قیمت گوشی پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو

در مورد قیمت گوگل پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو هم اطلاعاتی فاش شده است. بر اساس افشاهای اخیر، قیمت پیکسل ۶ گوگل حدود ۶۴۹ یورو و قیمت پیکسل ۶ پرو گوکل حدود ۸۹۹ یورو خواهد بود. این قیمت معادل ۷۵۷ دلار برای پیکسل ۶ و ۱۰۴۸ دلار برای پیکسل ۶ پرو در آمریکای شمالی خواهد بود. البته این احتمال وجود دارد که شرکت گوگل، قیمت این دو گوشی را به ۷۹۹ دلار و ۹۹۹ دلار برای پیکسل ۶ و نسخه پرو آن گرد کند. به این شکل، قیمت این گوشی تقریبا به اندازه گوشی آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو خواهد بود.

با این تفاسیر، درصورتی که گوگل مشکل گرم شدن گوشی هنگام فیلمبرداری را در سری پیکسل ۶ رفع کرده باشد، با وجود داشتن پشتیبانی نرم‌افزاری پنج ساله، طراحی خاص و منحصر به فرد، سخت‌افزار و نرم‌افزار جدید و البته قیمت قابل قبول، خانواده پیکسل ۶ گوگل می‌تواند شایسته عنوان بهترین گوشی اندرویدی سال ۲۰۲۱ و حتی سال ۲۰۲۲ باشد.

منبع گجت نیوز

خروج از نسخه موبایل