تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۰:۴۶
کد خبر : 56469

پیام تسلیت معاون امور فرهنگی در پی درگذشت محسن بیدارفر

پیام تسلیت معاون امور فرهنگی در پی درگذشت محسن بیدارفر

کافه دانش: محسن جوادی، معاون امور فرهنگی در پی درگذشت محسن بیدارفر پژوهشگر متون اسلامی پیام تسلیتی منتشر کرد. به گزارش روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن این پیام آمده است: بسمه تعالی انا لله و انا الیه راجعون «خبر درگذشت عالم فرزانه جناب آقای محسن بیدارفر که عمر …

کافه دانش: محسن جوادی، معاون امور فرهنگی در پی درگذشت محسن بیدارفر پژوهشگر متون اسلامی پیام تسلیتی منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن این پیام آمده است:

بسمه تعالی

انا لله و انا الیه راجعون

«خبر درگذشت عالم فرزانه جناب آقای محسن بیدارفر که عمر خود را در گمنامی صرف احیای میراث ارزشمند اسلامی کرد موجب تاثر و تالم شدید اساتید، طلاب و دانشجویان حکمت و فلسفه شد.

او به نسلی از محققان برجسته ایرانی تعلق داشت که بی‌اعتنا به مال و منال و شهرت و اعتبار،  همه توش و توان خود را صرف پژوهش و تحقیق می‌کردند. تصحیح  علمی و چاپ منقح آثاری مانند المباحثات ابن سینا ، نص النصوص سید حیدر آملی ، شرح منازل السائرین  عبدالرزاق کاشانی ، الجوهر النضید علامه حلی و  نیز ترجمه دقیق آثاری مانند کسر اصنام الجاهلیه ملاصدرا و کلمه الغراء فی تفضیل الزهراء سلام الله علیها،  همواره یاد و خاطر وی را برای اهل معرفت زنده نگه خواهد داشت.

وی از تبار نسلی  از محققان بود که دانش آموزی و دانش گستری را  نه برای نان آوری و نام گستری  بلکه صرفا برای حق جوئی و خدا پرستی دنبال می کردند. از خداوند می خواهیم که بر شمار چنین پژوهشگرانی بیافزاید تا راه درست پژوهش برای دانش پژوهان جوان  در هیاهوی دنیا گرائی گم نشود . 

اینجانب ضمن عرض تسلیت به بازماندگان و علاقه مندان آن مرحوم و دوستداران حکمت و خردمندی و به ویژه میراث گرانبهای اسلامی ایران، برای آن عزیز رحمت و غفران الهی و برای بازماندگان صبر و سلامت آرزو دارم.»

محسن جوادی

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

انتشار: کوروش جم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.