تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
کد خبر : 39955

پوکو ایکس ۳ پرو و پوکو F3 رسماً معرفی شدند

پوکو ایکس ۳ پرو و پوکو F3 رسماً معرفی شدند

پوکو ایکس ۳ پرو و پوکو F3 رسماً معرفی شدندمجموعه معرفی‌های ماه مارس به سرعت پیش می‌رود و پوکو یکی از آخرین شرکت‌هایی است که محصول جدید خود را معرفی می‌کند. همان‌طور که انتظار می‌رفت، این شرکت سرانجام پوکو ایکس ۳ پرو و پوکو F3 را معرفی کرد. محصول اول به پردازنده اسنپدراگون ۸۶۰ مجهز است و دیگر گوشی هوشمند جدید پوکو، از پردازنده‌ای مشابه ردمی K40 بهره می‌برد.
پوکو ایکس ۳ پروپوکو ایکس ۳ پرو از لحاظ ظاهری شباهت بسیاری به مدل پایه این سری موسوم به پوکو ایکس ۳ دارد و می‌تواند الگوریتم «ایکس» در چینش دوربین اصلی و فلش ال‌ای‌دی دستگاه را به آسانی تشخیص داد. بنابراین، می‌توان گفت که ظاهر تغییر اساسی نداشته است اما در رابطه با تراشه چطور؟ این دستگاه به پردازنده اسنپدراگون ۸۶۰ مجهز است که می‌توان آن را نسخه ارتقا یافته اسنپدراگون ۸۵۵ به شمار آورد. این پردازندهبه هشت هسته مجهز و کارت گرافیک آن همانند قبل، آدرنو ۶۴۰ است.
در قسمت جلوی دستگاه می‌توان نمایشگر ۶.۶۷ اینچی ال‌سی‌دی فول اچ‌دی‌+ با یک روزنه دوربین سلفی را مشاهده کرد. دوربین قرار گرفته در این روزنه دارای رزولوشن ۲۰ مگاپیکسل و دیافراگم f/2.2 ..

پوکو ایکس ۳ پرو و پوکو F3 رسماً معرفی شدند

مجموعه معرفی‌های ماه مارس به سرعت پیش می‌رود و پوکو یکی از آخرین شرکت‌هایی است که محصول جدید خود را معرفی می‌کند. همان‌طور که انتظار می‌رفت، این شرکت سرانجام پوکو ایکس ۳ پرو و پوکو F3 را معرفی کرد. محصول اول به پردازنده اسنپدراگون ۸۶۰ مجهز است و دیگر گوشی هوشمند جدید پوکو، از پردازنده‌ای مشابه ردمی K40 بهره می‌برد.

پوکو ایکس ۳ پرو

پوکو ایکس ۳ پرو از لحاظ ظاهری شباهت بسیاری به مدل پایه این سری موسوم به پوکو ایکس ۳ دارد و می‌تواند الگوریتم «ایکس» در چینش دوربین اصلی و فلش ال‌ای‌دی دستگاه را به آسانی تشخیص داد. بنابراین، می‌توان گفت که ظاهر تغییر اساسی نداشته است اما در رابطه با تراشه چطور؟ این دستگاه به پردازنده اسنپدراگون ۸۶۰ مجهز است که می‌توان آن را نسخه ارتقا یافته اسنپدراگون ۸۵۵ به شمار آورد. این پردازندهبه هشت هسته مجهز و کارت گرافیک آن همانند قبل، آدرنو ۶۴۰ است.

در قسمت جلوی دستگاه می‌توان نمایشگر ۶.۶۷ اینچی ال‌سی‌دی فول اچ‌دی‌+ با یک روزنه دوربین سلفی را مشاهده کرد. دوربین قرار گرفته در این روزنه دارای رزولوشن ۲۰ مگاپیکسل و دیافراگم f/2.2 است. این نمایشگر از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و نرخ نمونه لمس ۲۴۰ هرتز پشتیبانی می‌کند.

پوکو ایکس ۳ پرو

حداقل روی کاغذ، دوربین این دستگاه به اندازه مدل پایه این سری تاثیرگذار نیست. شیائومی در طراحی این دستگاه از یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی ۲/۱ اینچی با دریچه دیافراگم f/1.8 استفاده کرده است. دوربین بعدی، یک لنز فوق عریض با رزولوشن ۸ مگاپیکسلی و زاویه دید ۱۱۹ درجه است. در نهایت به ۲ عدد لنز ۲ مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمق می‌رسیم که حقیقتاً تاثیر چندانی روی عملکرد و فرایند تصویربرداری ندارند.

پوکو ایکس ۳ پرو دارای یک باتری ۵۱۶۰ میلی‌آمپر ساعتی است. این باتری از فناوری شارژ سریع ۳۳ وات پشتیبانی می‌کند و لازم به ذکر است که شارژ دستگاه، همراه با آن عرضه می‌شود. این محصول نیز همانند بسیاری از دستگاه‌های دیگر پوکو، به صورت پیش‌فرض به رابط کاربری MIUI 12 مبتنی بر اندروید ۱۱ مجهز است. دستگاه مذکور به زودی در ۳ رنگ مشکی، آبی و برنزی در دسترس قرار خواهد گرفت. قیمت پیکربندی رم ۶ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت این دستگاه ۲۴۹ یورو است. پیکربندی قوی‌تر یعنی رم ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت، ۲۹۹ یورو است. اولین محموله‌های این دستگاه که تا تاریخ ۱۲ فروردین (۱ آوریل ۲۰۲۱ میلادی) عرضه می‌شوند، ۵۰ یورو ارزان‌تر خواهند بود.

پوکو F3

طرفداران سری پوکو احتمالاً از مشاهده معرفی یک دستگاه جدید خوشحال می‌شوند اما پوکو F3 یک محصول کاملاً جدید نیست. سخت‌افزار این گوشی هوشمند با ردمی K40 یکسان است و می‌توان دو دوربین ۴۸ و ۸ مگاپیکسلی آن را نیز در این دستگاه مشاهده کرد. این موضوع در قسمت جلویی نیز به قوت خود باقی است. ما در این قسمت شاهد یک نمایشگر ۶.۶۷ اینچی همراه رزولوشن فول اچ‌دی+ و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز هستیم.

پوکو F3 به یک پردازنده اسنپدراگون ۸۷۰ مجهز است که انرژی خود را به وسیله یک باتری ۴۵۲۰ میلی‌آمپر ساعت تامین می‌کند. این باتری از نرخ شارژ سریع ۳۳ وات نیز بهره‌مند است. فرکانس هسته اصلی پردازنده تا ۳.۲ گیگاهرتز هم بالا می‌رود و کاربر افزون بر آن، از مزایای یک رم LPDDR5 و حافظه UFS 3.1 هم بهره‌مند خواهد شد.

پوکو F3

البته شاید باتری این گوشی در مقایسه با دیگر ویژگی‌هایش، چیز چندان قابل توجهی به نظر نرسد. شرکت مذکور چندین ماه پیش دست به معرفی پوکو M3 زد که باتری قوی‌تر دارد. بزرگترین ویژگی پوکو M3 باتری عظیم ۶۰۰۰ میلی‌آمپری است که از شارژ ۱۸ واتی پشتیبانی می‌کند و حتی می‌تواند دستگاه‌های دیگر را از طریق کابل مخصوص شارژ کند. پوکو به باتری خود افتخار کرده و آن را بزرگترین مزیت این گوشی می‌داند. پوکو آن زمان ادعا کرد که این باتری می‌تواند با هربار شارژ تا ۵ روز استفاده کم، ۳ روز استفاده متوسط و یا ۱٫۵ روز استفاده سنگین دوام داشته باشد. همچنین این شرکت گفته است که این باتری تا ۲٫۵ سال بدون از دست دادن ظرفیت چشمگیری می‌تواند کار کند.

از دیگر قابلیت‌های پوکو F3 می‌توان به موتور لرزشی X-axis اشاره کرد. بلندگوها از فناوری Dolby Atmos پشتیبانی می‌کنند و می‌توان این موضوع را به هر دو جز موجود در گوشی هوشمند هم در قسمت پایین و هم در پشت نسبت داد. سیستم صوتی دستگاه از این نیز فراتر می‌رود. شیائومی در ساخت این گوشی از یک مجموعه سه‌گانه میکروفون استفاده کرده است که می‌تواند صدا را به صورت ۳۶۰ درجه ضبط کند. علاوه بر این موضوع، این میکروفون‌ها می‌توانند صدای محیط را هنگام بزرگنمایی روی اجسام، ضبط و پردازش کنند.

پوکو F3

پوکو F3 نیز همانند دیگر گوشی هوشمند معرفی شده شیائومی، در ۲ عدد پیکربندی رم و حافظه به بازار عرضه می‌شود. کاربران می‌توانند بین مدل مجهز به رم ۶ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت، یکی را برگزینند. در حال حاضر ۳ عدد رنگ برای این دستگاه معرفی شده است: سفید، مشکی و آبی که به ترتیب با نام‌های اختصاری خود یعنی Arctic White، Night Black و Deep Ocean Blue شناخته می‌شوند. قیمت پوکو F3 با توجه به پیکربندی مورد نظر کاربر بین ۳۴۹ الی ۳۹۹ یورو خواهد بود.

علاوه بر این، کاربرانی که زودتر اقدام به خرید کنند، تا تاریخی معینی قادر به دریافت ۵۰ یورو تخفیف هستند. با این حال این تخفیف در فروشگا‌ه‌های منتخبی در دسترس قرار خواهد گرفت. برخلاف مهلت کوتاه این تخفیف برای خرید پوکو ایکس ۳ پرو، کاربرانی که مایل به خرید پوکو F3 هستند، تا ۱۷ فروردین می‌توانند تخفیف یاد شده را دریافت کنند.

منبع: GSM Arena

۰

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.