تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳
کد خبر : 73393

پنتاگون: مشاهده یوفو را گزارش کنید، برای امنیت آمریکا ضروریست

پنتاگون: مشاهده یوفو را گزارش کنید، برای امنیت آمریکا ضروریست

پنتاگون: مشاهده یوفو را گزارش کنید، برای امنیت آمریکا ضروریستپنتاگون در تلاش برا قبح زدایی از گزارش مشاهده یوفو و دیگر پدیده‌های هوایی ناشناس است. آنها این مسئله را برای حفظ امنیت آمریکا ضروری می‌دانن..

پنتاگون: مشاهده یوفو را گزارش کنید، برای امنیت آمریکا ضروریست

پنتاگون در تلاش برا قبح زدایی از گزارش مشاهده یوفو و دیگر پدیده‌های هوایی ناشناس است. آنها این مسئله را برای حفظ امنیت آمریکا ضروری می‌دانند؛ اما چرا؟

در ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ کنگره آمریکا یک جلسه عمومی تاریخی را به اشیاء ناشناس پرنده یا همان یوفوها اختصاص داد. این جلسه پیام واضحی برای دولت، ارتش و بخش‌های غیر نظامی وزارت دفاع آمریکا که در حال بررسی یوفوها هستند، داشت. جلسه کنگره که به همت کمیسیون‌ فرعی اطلاعات ضد تروریستی، ضد جاسوسی و منع گسترش سلاح‌های کشتار جمعی برگزار شده بود، به صورت زنده پخش شد و تلاشی برای ترغیب افراد به گزارش مشاهده یوفو بود.

گزارش مشاهده یوفو / Andre Carson

Andre Carson از اعضای کنگره آمریکا در نطق آغازین خود گفت:

آخرین باری که کنگره درباره یوفوها جلسه داشت، به نیم قرن قبل برمی‌گردد. امیدواریم این بار ۵۰ سال طول نکشد تا جلسه‌ای دیگر داشته باشیم؛ زیرا این مسئله به شدت نیازمند شفافیت است.

دولت آمریکا ۵۰ سال قبل دستور پایان فعالیت‌های پروژه کتاب آبی را که به جمع‌آوری و بررسی اطلاعات مرتبط با گزارش مشاهده یوفو اختصاص داشت، صادر کرد. بعدها در سال ۲۰۱۷ وزارت دفاع این کشور پروژه مشابهی را به صورت پنهان آغاز کرد که امروزه با نام AOIMSG یا همان گروه شناسایی و همگام‌سازی مدیریت اشیاء هوایی شناخته می‌شود.

گزارش مشاهده یوفو

آقای Carson در ادامه توضیحات خود گفت که آنها می‌خواهند از امروز این سازمان را از سایه بیرون بیاورند.

عادی سازی گزارش مشاهده یوفو

یکی از مهمترین بخش‌های کار AOIMSG جمع‌آوری گزارش‌ ها و شواهد مربوط به مشاهده یوفو است. پنتاگون تاکید کرد که مشاهده این اشیاء برای امنیتی ملی آمریکا ضروری است و باید از آن قبح زدایی شود تا افراد گزارش‌های خود را بفرستند.

گزارش مشاهده یوفو / پنتاگون

Carson در ادامه گفت:

برای مدت زیادی مردد بودن در رابطه با اشیاء پرنده ناشناس جلوی بررسی اطلاعاتی خوب را می‌گرفت. خلبانان یا گزارش نمی‌کردند یا در صورت گزارش مسخره می‌شدند. مقامات وزارت دفاع نیز از ترس یک کمیته ملی بدبین، این گزارشات را یا به صورت پنهان بررسی می‌کردند یا به طور کلی نادیده می‌گرفتند.

گزارش مشاهده یوفو

Rick Crawford، دیگر عضو کنگره آمریکا نیز نگرانی‌های خود را پیرامون توسعه سلاح‌های مافوق صوت روسی و چینی، سلاح‌های خارجی و سیستم‌های ناشناخته خارجی ابراز کرد. وی تصریح کرد که باید روی شناسایی یوفوها کار کرد تا از غافلگیری فنی آمریکا پیش‌گیری شود.

پنتاگون در حال حاضر در حال کار روی یک پروسه استاندارد است تا خلبان‌ها بتوانند در صورت مشاهده یوفو گزارش خود را ارسال کنند. آقای Moultrue از اعضای پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا نیز به کنگره گفت:

هدف ما از بین بردن تردید با ایجاد ارتباط کامل بین اپراتورها و پرسنل عملیاتی در یک پروسه استاندارد جمع‌آوری داده است.

پخش ویدیوهای یوفوها در کنگره آمریکا

Scott Bray، معاون اطلاعات نیروی دریایی ارتش آمریکا دو ویدیو که پیشتر محرمانه به حساب می‌آمدند را برای فراکسیون مربوطه پخش کرد. یکی از این ویدیوها توسط یکی از خلبانان نیروی دریایی و دیگری توسط یکی از پرنسل حاضر در ساحل گرفته شده بود. در ویدیو خلبان FA-18، یک شیء کروی در فاصله نه چندان دور از جنگنده دیده می‌شود.

تا امروز شیء مورد نظر شناسایی نشده است. آقای Bray گفت که محدود بودن داده‌های باکیفیت مانع از تلاش‌ها برای بررسی و شناسایی این پدیده می‌شود. ویدیو دوم که توسط یکی از پرنسل نیروی دریایی آمریکا و با استفاده از دوربین دید در شب ضبط شده بود، چندین شیء مثلثی را در آسمان شب نشان می‌دهد.

این اشیاء پرنده نیز تا چندین سال ناشناس باقی مانده بودند تا اینکه یکی دیگر از پرنسل نیروی دریایی در یک مکان دیگر ویدیو مشابهی را ضبط کرد. بررسی‌ بیشتر گزارش نشان داد که یوفو های مشاهده شده در واقع پهپاد بوده‌اند و ترکیب دوربین دید در شب و فیلم‌برداری توهم مثلثی بودن آنها را ایجاد کرده است.

گزارش مشاهده یوفو

پنتاگون این دو ویدیو مربوط به یوفوها را از حالت محرمانه خارج کرد تا شیوه کار شناسایی پدیده‌های پرنده ناشناس و چالش‌های پیش روی خود را به کنگره نشان دهد.

ضرورت گزارش یوفوها

وزارت دفاع آمریکا در گزارش خود اعلام کرد که از سال ۲۰۰۰، تعداد هواگردهای غیر مجاز و ناشناخته افزایش یافته است. البته آنها این افزایش را به پیشرفت فناوری‌های مرتبط با رصد فضای هوایی مربوط می‌دانند.

گزارش مشاهده یوفو
در طول جلسه نماینده پنتاگون اعلام کرد که توضیح درباره برخی از مسائل مربوط به یوفوها و پاسخ به پرسش‌های اعضای فراکسیون را به یک جلسه محرمانه که پس از جلسه عمومی فعلی برگزار می‌شود، موکول خواهد کرد. همچنین یکی از اعضای فراکسیون نیز اعلام کرد که دلیل این جلسه محرمانه بررسی گزارش های مشاهده یوفو، حفظ امنیت ملی آمریکا است و آنها نمی‌خواهند چیزی را پنهان کنند.

آقای Adam Schiff در ادامه گفت:

این البته وظیفه دولت و این هیئت است که تا جایی که امکان دارد، اطلاعات را با مردم آمریکا به اشتراک بگذارد؛ زیرا پنهانکاری بیش‌ از حد تنها منجر به بی اعتمادی و گمانه‌زنی خواهد شد.

پنتاگون در تلاش برای استاندارد کردن برنامه AOIMSG یافته‌های خود را در دسته‌های پدیده‌های جوی، بالون و زباله‌های هوایی، اشیاء پرنده غیر نظامی، فناوری پرنده نظامی داخلی، فناوری پرنده‌های خارجی تا حدودی شناخته شده و پدیده‌هایی که هیچ توضیحی برای آنها وجود ندارد، قرار داده است.

گزارش مشاهده یوفو

دسته آخر می‌تواند هر چیزی از مواردی که به خاطر کمبود داده‌ها امکان شناسایی آنها نیست، گرفته تا بشقاب پرنده‌های موجودات فرازمینی را شامل شود. آقای Bray همچنین تاکید کرد که گزارش مشاهده یوفو ها نقشی کلیدی در موفقیت آنها دارد. آنها در واقع حاضرند تمامی احتمالات مربوط به یوفوها را بررسی کنند.

منبع :Slashgearمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.